بهزی

جست‌وجو

۵ نکته مهم در خرید لامپ کم مصرف

زمان مطالعه 1 دقیقه

۵ نکته مهم در خرید لامپ کم مصرف

لامپ های کم مصرف یکی از محصولات روشنایی هستند، که در اکثر منازل، اماکن اداری، تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. تنوع این محصول از لحاظ میزان روشنایی، ولتاژ برق مصرفی و کیفیت ساخت، انتخاب و خرید لامپ کم مصرف را برای خریداران دشوار کرده است. در این راستا می بایست شناخت بیشتر با مشخصات و ویژگی های لامپ کم مصرف بدست آورید، تا بتوانید محصولی متناسب با محیط انتخاب و خریداری نمایید.

البته به این نکته توجه داشته باشید که پس از لامپ های رشته ای، لامپ کم مصرف وارد بازار شده و پس از آن نیز لامپ های ال ای دی وارد بازار شدند. لامپ ال ای دی نیز گونه ای جدید از لامپ های کم مصرف و فوق کم مصرف است. به همین دلیل نکاتی که در زمینه خرید لامپ کم مصرف ارائه می کنیم، در مورد لامپ های ال ای دی نیز صدق می کند.

" ضرورت استفاده از لامپ های کم مصرف "

در گذشته استفاده از لامپ های رشته موجب افزایش مصرف برق در شهرها و روستا شده بود. علاوه بر این لامپ های رشته های با تولید گرما موجب افزایش دمای محیط می شدند. از همه مهمتر اینکه لامپ رشته ای عمر کوتاهی داشت و به سرعت کیفیت خود را از دست می داد و می سوخت. به همین دلیل افراد هزینه زیادی را در طول سال صرف خرید لامپ می کردند. اما امروزه با ورود لامپ های کم مصرف و ال ای دی به بازار، این مشکل برطرف شده است.

لامپ های ال ای دی و کم مصرف به لحاظ کیفیت ساخت، مصرف برق کم و بهبود روشنایی محیط نسبت به لامپ های رشته ای با استقبال گسترده از سوی مصرف کنندگان مواجه شدند. به طوری که کمتر شاهد استفاده از لامپ رشته ای هستیم و این محصول جای خود را به لامپ های کم مصرف داده است. به عبارت دیگر اگر بخواهیم در کنار افزایش میزان روشنایی، در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم، باید از لامپ کم مصرف و ال ای دی استفاده نماییم.

کیفیت محصولات روشنایی جدید نظیر لامپ های کم مصرف و ال ای دی موجب شده تا مصرف کنندگان اغلب از این محصول استفاده کنند. به طوری که خرید لامپ کم مصرف و استفاده از آن به یک ضرورت تبدیل شده است. بدین منظور اگر به یک فروشگاه محصولات الکتریکی مراجعه کنید، در ابتدا خرید لامپ های کم مصرف را به شما پیشنهاد می کنند و مانع خرید لامپ های رشته ای می شوند.

‼️ نکاتی در مورد خرید لامپ های کم مصرف ‼️

✅ لومن لامپ مصرفی

به میزان روشنایی (شار نوری) لامپ های کم مصرف و ال ای دی، لومن گفته می شود. به طور کلی هر چه میزان لومن لامپ بیشتر باشد، به نسبت روشنایی لامپ نیز افزایش می یابد. اما متأسفانه بعضی از مصرف کنندگان به این نکته توجه نمی کنند و معتقدند هر چه وات لامپ بیشتر باشد، روشنایی محیط نیز بهتر خواهد بود. اما در اصل این طور نیست و میزان روشنایی لامپ مربوط به لومن است. از این رو در زمان خرید لامپ کم مصرف، به میزان لومن درج شده روی جعبه آن دقت کنید. در این صورت قطعاً می توانید لامپی متناسب با اندازه محیط و نوع کاربری خریداری نموده و از میزان روشنایی آن بهره مند شوید.

✅ میزان مصرف انرژی لامپ (وات)

با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش نزولات آسمانی، صرفه جویی در مصرف برق از اهمیت بالایی برخوردار است. در این راستا تمامی افراد می بایست در حد توان در این زمینه کمک نموده و مصرف برق را در محیط زندگی، محل کسب، ادارات و … کاهش دهند. به همین دلیل در زمان خرید لامپ کم مصرف به میزان مصرف انرژی آن توجه کنید و براساس آن لامپ موردنظرتان را خریداری کنید.

به یاد داشته باشید هرچه لامپ خریداری شده وات کمتری داشته باشد، از لحاظ قیمت و مصرف انرژی در سطح پایین تری قرار دارد. به همین دلیل علاوه بر صرفه جویی در مصرف برق، موجب کاهش هزینه ها می گردد.

✅ مدل لامپ مصرفی (شکل ظاهری)

با توجه به پیشرفت علم و فناوری در حوزه ساختمان سازی، شاهد طراحی های خاص و نقش و نگاری های جدید در محیط های مختلف هستیم. به همین دلیل انتخاب لامپ کم مصرف با توجه به طراحی، نقش و نگار و رنگ محیط حائز اهمیت فراوانی است. علاوه بر این تنوع سلیقه مصرف کننده موجب شده تا لامپ های کم مصرف در اشکال و اندازه های مختلف طراحی و تولید شود. شما نیز می توانید با مراجعه به مراکز فروش لامپ های کم مصرف، لامپ موردنظر و دلخواهتان را خریداری کنید.

✅ رنگ لامپ

لامپ های کم مصرف با توجه به تنوع محیطی و همچنین سلایق مصرف کنندگان در رنگ های مختلف مهتابی، سفید و خورشیدی تولید می گردد. هر یک از این رنگ ها با توجه به ویژگی و میزان کارایی، برای محیط خاصی طراحی شده اند. به عنوان مثال لامپ مورد استفاده در سالن پذیرایی با لامپ مصرفی در اتاق خواب و کتابخانه متفاوت است. زیرا مطالعه و استراحت مستلزم یک تناسب و تعادل رنگی در محیط است. به همین دلیل در کتابخانه ها از لامپ های مهتابی و آفتابی در کنار هم استفاده می کنند. با این توصیف در زمان خرید لامپ کم مصرف به رنگ آن توجه کنید و براساس شرایط محیط لامپ موردنظرتان را خریداری کنید.

✅ ضمانت و گارانتی لامپ مصرفی

همواره مصرف کنندگان به دنبال خرید محصولات با کیفیت هستند. در این راستا برای اطمینان خاطر اقدام به خرید محصولات دارای ضمانت نامه و گارانتی می کنند. در زمینه خرید لامپ کم مصرف نیز این امر صدق می کند. شما می توانید محصولات دارای ضمانت نامه معتبر و گارانتی را خریداری کنید. البته به یاد داشته باشید که لامپ های دارای گارانتی از لحاظ قیمت گران تر هستند. خاطر نشان می گردد که داشتن گارانتی یا ضمانت نامه صرفاً نشانه کیفیت و مرغوبیت کالا نیست. به همین دلیل هنگام خرید لامپ در ابتدا کیفیت ساخت و میزان روشنایی آن را بررسی کنید و سپس وجود یا عدم وجود گارانتی را مدنظر قرار دهید.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.