بهزی

جست‌وجو

انواع پکیج بر اساس محفظه احتراق

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع پکیج بر اساس محفظه احتراق

یکی از تقسیم‌بندی­‌هایی که از انواع پکیج وجود دارد، مربوط به انواع پکیج براساس محفظه احتراق هستند. بر این اساس می­توان پکیج‌­ها را به دسته­‌های مختلفی تقسیم‌بندی کرد که عبارتند از:

پکیج دیواری محفظه باز

یکی از انواع پکیج­‌های دیواری، پکیج دیواری محفظه باز است. این نوع از پکیج می­‌تواند هوای مورد نیاز خود برای احتراق سوخت را از محیط بگیرد. این پکیج­ها در آپارتمان‌­های بزرگ که مشکلی در تامین اکسیژن مورد نیاز ندارند و در مکان­‌هایی که در مجاورت باد نیستند کاربرد دارند. علاوه بر آن اگر از دودکش با قدرت مکش بالا و قطر ۱۵ استفاده شود، می­توان این پکیج را نصب کرد.

پکیج دیواری محفظه احتراق بسته

این نوع از پکیج دارای فن است که گازهای ناشی از احتراق با استفاده از فن به بیرون از ساختمان هدایت می‌شوند. از این نوع پکیج­‌ها در ساختمان­‌ها و فضاهایی که دارای متراژ پایین هستند و مساحت کمی دارند استفاده می­‌شود. این پکیج در تراس و بالکن نصب می‌­گردد که از نظر دودکش مشکلی ندارد و گازهای ناشی از احتراق به بیرون آزاد می­‌شود.

پکیج دیواری چگالشی

از دیگر انواع پکیج می­‌توان به پکیج دیواری چگالشی اشاره کرد. سیستم این پکیج­‌ها راندمان بسیار بالا و در حدود ۹۴ درصد دارند. بیشتر مدل­‌های این نوع پکیج فضای کمی برای نصب نیاز دارند و قابل نصب در آشپزخانه نیز هستند. این پکیج از دمای حاصل از احتراق برای گرم کردن آب استفاده می‌کند. بدین صورت که دود قبل از خارج شدن از پکیج، با حرارت خود آب را گرم می­‌کند.

در نهایت می‌توان گفت که یکی از متداول­‌ترین و جدیدترین سیستم­‌های گرمایشی ساختمان پکیج­‌ها هستند که امروزه به صورت گسترده از آن­ها استفاده می­‌شود. انواع پکیج برای تولید گرما و یا تامین آب گرم بهداشتی اماکن مختلف به کار می­‌رود و دارای بالاترین راندمان انرژی نسبت به سایر موارد است.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.