بهزی

جست‌وجو

انواع پکیج بر اساس فن و خروجی آلاینده

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع پکیج بر اساس فن و خروجی آلاینده

تقسیم‌بندی از نظر نوع تخلیه احتراق نیز یک نوع از دسته بندی پکیج‌­ها است که به کار می­‌رود. در این دسته بندی پکیج‌­های شوفاژ دیواری به دو دسته فن‌دار و بدون فن تقسیم‌بندی می­‌شوند. انواع پکیج براساس خروجی آلاینده را می­توان به دو دسته فن‌دار و بدون فن تقسیم‌بندی کرد. که استفاده از پکیج‌های فن‌دار به دلیل خصوصیات و مزایایی که دارد با استقبال بیشتر مردم مواجه است و پکیچ‌­های بدون فن بسیار کمتر مورد استفاده قرار می­‌گیرد.

پکیج دارای فن

از انواع پکیج می­‌توان به پکیچ دارای دودکش اشاره کرد. این پکیج یکی از تقسیم‌بندی­‌های انواع پکیج براساس خروجی آلاینده‌­ها است. پکیجی که دارای فن است، توسط دودکش دو جداره هوای مورد نیاز برای سوخت را از فضای بیرون به دستگاه می‌رساند و گازهای ناشی از سوخت را نیز به بیرون منتهی می‌کند. از این رو، دستگاه­‌های فن‌دار می­تواند در تمیز نگه داشتن هوای خانه بسیار مفید و موثر باشد.

در بین پکیج‌­های رایج در بازار، نوع فن‌دار آن مطابق با استانداردهای جهانی است و مورد تایید قرار می­‌گیرد. این دستگاه علاوه بر گرمایش منزل، آب گرم مصرفی را نیز به صورت فوری و سریع در اختیار قرار می­دهد. علاوه بر این، این دستگاه قابلیت ترکیب با کولر گازی به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی و ایجاد گرمایش مطلوب را دارا است.پکیج شوفاژ فن‌دار که دارای یک فن هوادهی در بخش اگزوز گازهای احتراق پکیج است در شرایطی استفاده می­‌شوند که یا پکیج در فضای باز (مانند بالکن و پاسیو) نصب شده باشد و یا بخشی از مسیر دودکش پکیج بصورت افقی (بیش از 30 سانتی‌متر) باشد.

به همين دليل پكيج ديواري فن‌دار مجهز به يك دودكش مخصوص دوجداره است كه جداره داخلي آن دارای قطر 6 سانتيمتر بوده و دود دستگاه از طريق اين لوله به محيط بيرون تخليه مي­گردد و قطر جداره خارجي آن 10 سانتي‌متر است. به همین دلیل، یکی از نکات مهم در رعایت ایمنی دستگاه، استفاده از دودکش در هنگام نصب پکیج دیواری به منظورخارج کردن دود ناشی از عملکرد دستگاه و ایجاد هوای مصرفی مورد نیاز دستگاه است.

پکیج بدون فن

یکی دیگر از انواع پکیج براساس سیستم خروجی آلاینده‌­ها می­توان به پکیج­‌های بدون فن اشاره کرد. پکیج های بدون فن به دلیل این که هوای مورد نیاز برای سوخت را از داخل خانه به دست می‌­آورند و دودکشی برای خارج کردن دود و آلاینده‌­های ناشی از سوخت به بیرون ندارد، با استقبال کمتری مواجه شده است. از این رو، پکیج بدون فن به دلیل نداشتن این قابلیت و نداشتن فضای آزاد و یا کمبود فضای آزاد در آپارتمان کمتر استفاده می­‌شود و تولید آن نیز بسیار کم است.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.