بهزی

حوله خشک کن چیست و چه کاربردی دارد؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

حوله خشک کن چیست و چه کاربردی دارد؟

حوله خشک کن چیست؟

حوله خشک کن به‌عنوان نوعی رادیاتور، علاوه بر گرم کردن فضا به‌نحوی مطبوع، به‌خاطر ظاهر زیباتر خود نسبت به رادیاتورهای معمولی، المانی دکوری برای سرویس‌های بهداشتی نیز محسوب می‌شود.طراحی بیشتر حوله خشک کن‌ها به‌صورتی است که این دستگاه‌ها به‌راحتی روی دیوار نصب شوند و فضای زیادی را اشغال نکنند.
نحوه کار حوله خشک کن تفاوتی چندانی با یک رادیاتور معمولی ندارد. این دستگاه برای انجام وظایفش آب گرم مورد نیاز خود را از موتورخانه مرکزی یا پکیج تامین می‌کند. گردش آب گرم در لوله‌های این دستگاه باعث گرم شدن فضا و همچنین جذب رطوبت می‌شود. تعداد این لوله‌ها براساس اندازه‌ی حمام متفاوت خواهد بود.

کاربرد حوله خشک کن چیست؟

کاربردها و مزایای حوله خشک کن عبارت‌اند از:

🟠 در وهله اول، مهمترین کاربرد حوله خشک کن به‌عنوان یک وسیله گرمایشی، از حوله خشک کن برقی ایرانی گرفته تا انواع حوله خشک کن خارجی و سایر مدل‌ها گرم کردن فضاست.
🟠 همانطور که از نام دستگاه هم مشخص است، یک مورد دیگر از کاربرد حوله خشک کن، استفاده از آن برای خشک کردن حوله‌ها، دستمال‌ها و لباس‌های کوچک است.
🟠 یک مورد جالب در کاربرد حوله خشک کن این است که این دستگاه می‌تواند با دمای مشخص و کنترل رطوبت فضا، از رشد قارچ‌ها و کپک‌ها به‌دلیل رطوبت جلوگیری کند.
🟠 طراحی زیبای انواع حوله خشک کن‌ (فارغ از کارایی‌شان) آنها را به یک وسیله دکوری زیبا نیز برای استفاده در دکوراسیون تبدیل می‌کند.
🟠 کاربرد و نحوه استفاده از حوله خشک کن به حمام و سرویس‌های بهداشتی محدود نمی‌شود، از این دستگاه می‌توان در ورودی ساختمان، اتاق خواب، انباری، زیرزمین و حتی آشپزخانه نیز استفاده کرد.
🟠 یکی دیگر از مزایای حوله خشک کن این است که می‌توان آن با هدف صرفه‌جویی در هزینه و انرژی به جای رادیاتورهای معمولی در اتاق‌ها و فضاهای کوچک نصب کرد.

ارتفاع حوله خشک کن از کف

هنگام نصب حوله خشک کن، یکی از مواردی که اهمیت بسیاری دارد، ارتفاع استاندارد نصب حوله خشک کن است. ارتفاع حوله خشک کن از کف بهتر است 90 تا 120 سانتی‌متر باشد. البته ابعاد حوله خشک کن در اندازه ارتفاع حوله خشک کن از کف تاثیرگذار است. شیر رفت و برگشت حوله خشک کن برخلاف رادیاتورها، پایین آن نصب می‌شود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.