بهزی

جست‌وجو

همه چیز در مورد انواع گوشت

زمان مطالعه 1 دقیقه

همه چیز در مورد انواع گوشت

🔶گوشت گوسفند🔶

مزاج آن گرم و تر است برای مزاج انسان بهترین گوشت است و در زمان کمتری هضم میشود مصرف آن باعث تولید خون خوب و تقویت بدن شده و چاق کننده است از دل و جگر و قلوه آن برای تقویت قلب و کبد و کلیه میتوان استفاده کرد بهتر است مغز گوسفند کمتر مصرف شود .مصلح آن گشنیز و سماق و مرزه است.

🔶گوشت گاو🔶

گوشت گاو دارای مزاج سرد و خشک است و به شدت سودازا است . این گوشت باعث غلظت خون میشود و برای کبد مناسب نیست.تیرگی پوست ، افسردگی ، وسواس ، واریس ، بزرگ شدن طحال ، بیماریهای روده بدلیل افزایش سودا در بدن اتفاق می افتد و مصرف زیاد گوشت گوساله موارد فوق را تشدید میکند فرآورده های گوشتی آماده نظیر سوسیس و کالباس بیشتر از گوشت گاو بوده و به این خاطر توصیه به مصرف آنها نمیشود .فصل بهار ، بهترین فصل مصرف آن بوده و بهتر است به طور کل زیاد مصرف نشود .مصلح آن دارچین ، فلفل ، زنجبیل ، پیاز ، سکنجبین ، گلپر ، سیر و زیره است.

🔶گوشت گوساله🔶

مزاج گوشت گوساله گرم و تر است فیله گوساله جوان بسیار عالی و زودهضم بوده و معده را تقویت میکند حاوی پروتئین مناسب است بعد از مصرف احساس سیری را طولانی تر احساس میکنید برای عضله سازی مفید است حاوی روی و ویتامین B12 مناسب است برای تقویت سیستم عصبی ، خون رسانی و تولید DNA مفید و کلسترول بد خون را کاهش میدهد مصلح آن گشنیز و سماق و مرزه است.

🔶گوشت بلدرچین🔶

مزاج این گوشت گرم و خشک است ارزش غذایی بسیار خوبی دارد نسبت به سایر پرندگان حاوی پروتئین بیشتری است منبع ویتامین بوده و کلسترول کمی دارد همه گروههای سنی میتوانند استفاده کنند و تخم بلدرچین نیز ارزش غذایی بالاتری نسبت به تخم پرندگان دیگر دارد در افراد گرم و خشک و در بیماریهای با منشاء صفرا منع مصرف دارد.مصلح آن روغن بادام ، آب انار و روغن کنجد و زیتون است.

🔶گوشت بوقلمون🔶

این گوشت گرم و تر است.بدلیل چربی کم ، کالری کمتری دارد .حاوی اسید فولیک ، ویتامین های گروه B ، روی ، پتاسیم ، سلینوم است.باعث آرامش و شادابی میشود . از سرطان جلوگیری کرده و سیستم ایمنی را تقویت میکند.بهتر است در فصل سرما بخصوص برای کودکان و سالمندان استفاده شود . دارای اسید آمینه است و مبتلایان به نقرس باید با ملاحظه مصرف نمایند. بدلیل داشتن مقدار کمی اگزالات بیماران مبتلا به سنگ کلیه اگزالاتی ، باید در مصرف آن دقت کنند و مصلح آن گشنیز و سماق است.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.