بهزی

انواع درب بر اساس سبک

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع درب بر اساس سبک

درب‌های لولایی

درب‌های لولایی که همچنین درب‌های عبور نامیده می‌شوند، بیشترین درب‌های مورد استفاده در منازل ها هستند.یک سر درب روی لولاها نصب می‌شود، در حالی که سر دیگر آن به داخل یا در فضا می‌چرخد.درب‌های لولایی را می‌توان به صورت یک تکه و همچنین به صورت یک سیستم درب آماده آورد.

درب‌های هلندی

تشخیص درب‌های هلندی به لطف سبکی که دارند کار آسانی است. آنها به صورت افقی تقسیم می‌شوند و پانل‌های مختلفی برای بالا و پایین دارند.برای مثال، چنین دربی می‌تواند انتخاب خوبی برای فضاهایی مانند آشپزخانه باشد. به همین ترتیب می‌توانید یک درب ورودی هلندی نیز داشته باشید.

درب‌های کشویی

درب‌های کشویی با توجه به قدمت زیادی که دارند هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرند، با این وجود اخیراً مورد توجه جدی قرار گرفته‌اند.باید به شما اطلاع دهم که درب‌های کشویی چیزی نیستند جز درهایی که در داخل و خارج از منطقه‌ی ایجاد شده در داخل دیوار حرکت می‌کنند. درب‌های کشویی علاوه بر درب‌های دوتایی، به صورت درب‌های تکی نیز عرضه می‌شوند.

درب کرکره‌ای

درب‌های کرکره‌ای یا درب‌های کرکره‌ای سقفی معمولاً برای گاراژها و تأسیسات ذخیره‌سازی استفاده می‌شوند، اما مثلاً در یک اتاق نشیمن بسیار مدرن هستند.می‌توانید از درب کرکره‌ای برای جدا کردن فضای داخلی خانه از عرشه یا باغ استفاده کنید.

درب‌های تاشوی دوتایی

درب‌های تاشوی دوتایی چیزی جز مجموعه‌ای از درب‌ها نیستند که به هم متصل شده و در یکدیگر تا می‌شوند.این درب‌ها به طور کلی روی مسیری نصب می‌شوند که از بالای سرِ اوپنینگ (دهانه) آویزان شده است.این درب‌ها معمولاً برای مکان‌هایی مانند اتاق‌های ابزار، آشپزخانه و کمد استفاده می‌شوند.

درب‌های کشویی

درب‌های متحرک نیز به همین ترتیب به عنوان درب‌های بای‌پس (میانبر) شناخته می‌شوند و معمولاً برای مکان‌هایی از جمله اوپنینگ (دهانه) بزرگ مثلاً در اتاق خواب یا کمد استفاده می‌شوند.این درب‌ها با جلو و عقب رفتن باز نمی‌شوند و باید آنها را در مسیر حرکت دهید. از آنجا که این درب‌ها با جلو و عقب رفتن باز نمی‌شوند، سایر اجزای فضا را مختل نمی‌کنند.با این وجود، فقط بخشی از اوپنینگ در یک زمان قابل دسترسی است.

درب محوری

یک درب محوری بر روی دو فلز در بالا و پایین درب می‌چرخد. این یک نوع درب واقعاً شیک و ساده است.سبک و ساختار مینیمالیستی این درب، آن را برای منازل مدرن و امروزی به بهترین گزینه تبدیل کرده است.

درب‌های فرانسوی

اگر به دنبال چیز خاصی هستید، درب‌ فرانسوی گزینه‌ی ایده‌آلی است.این درب‌ها بر روی لولاهای تنظیم شده در هر طرف اوپنینگ (دهانه) نگه داشته می‌شوند و به سمت یکدیگر می‌چرخند و در مرکز به هم وصل می‌شوند.وقتی هر دو درب کناری باز می‌شوند، نمایی از حالت غیرمسدود را فراهم می‌کنند.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.