بهزی

جست‌وجو

دستگاه لیبل زن بسته بندی چیست؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

دستگاه لیبل زن بسته بندی چیست؟

دستگاه لیبل زن صنعتی

دستگاه لیبل زن صنعتی دارای قابلیت های متعددی است که به جهت نیاز صنایع مختلف قابل تنظیم می باشند. مثلا می توان برای برچسب زنی روی محصولات با اندازه های مختلف، سرعت و قطعات مختلفی را برای دستگاه تنظیم کرد. همچنین، برخی از دستگاه های لیبل زن بسته بندی دارای قابلیت های خاصی مثل چاپ بارکد یا QR کد هستند که امکان مدیریت و پیگیری محصولات را برای شرکت ها فراهم می کنند.

دستگاه لیبل زن صنعتی معمولا در صنایع مختلفی مانند صنعت غذایی، دارویی، لوازم التحریر، لوازم خانگی و … استفاده می شود. این دستگاههای صنعتی می توانند در خطوط تولید مختلف نصب شوند و به صورت خودکار و نیمه خودکار عمل کنند.

دستگاه های لیبل زن، باعث افزایش سرعت و دقت در برچسب زنی محصولات می شوند و در نتیجه باعث کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری در خطوط تولید می شوند.

انواع دستگاه لیبل زن بسته بندی صنعتی

دستگاه لیبل زن صنعتی یک دستگاه اتوماتیک است که برای برچسب زنی روی بسته‌بندی‌های مختلف از جمله جعبه‌های کارتنی، بطری‌های پلاستیکی و شیشه‌ای، محصولات غذایی، دارویی و غیره استفاده می‌شود. در زیر به برخی از انواع دستگاه‌های لیبل زن صنعتی اشاره می‌کنیم:

1- دستگاه لیبل زن خطی

این دستگاه برای برچسب زنی روی محصولاتی با شکل خطی، مانند شیشه و ظروف، استفاده می‌شود. در این دستگاه، نوار چسبنده با سرعتی ثابت، روی محصولات حرکت کرده و برچسب را روی آن‌ها چسبانده می‌کند.

2- دستگاه لیبل زن چرخشی

این دستگاه برای برچسب زنی روی محصولات با شکل گرد، مانند بطری‌ها و قوطی‌ها، استفاده می‌شود. در این دستگاه، محصولات به صورت چرخشی حرکت می‌کنند و نوار چسبنده برچسب را روی آن‌ها چسبانده می‌کند.

3- دستگاه لیبل زن توپی

این دستگاه برای برچسب زنی روی محصولات با شکل توپی، مانند توپ و گلف، استفاده می‌شود. در این دستگاه، محصولات به صورت چرخشی حرکت می‌کنند و نوار چسبنده برچسب را روی آن‌ها چسبانده می‌کند.

4- دستگاه لیبل زن دو رو

این دستگاه برای برچسب زنی روی محصولاتی استفاده می‌شود که نیاز به برچسب‌زنی از دو طرف دارند، مانند بسته‌های شیرینی و کیک. در این دستگاه، نوار چسبنده برچسب را به دو طرف محصول می‌چسباند.

5- دستگاه لیبل زن چند وجهی

این دستگاه برای بسته بندی کارتن و برای برچسب زنی روی محصولات در خط تولید و به صورت خودکار استفاده می‌شود. در این دستگاه، لیبل ها بر روی ظروف و بسته بندی های هندسی شکل و چند وجهی خورده می شوند.

6- دستگاه لیبل شیرینگ

دستگاه لیبل شیرینک یک دستگاه صنعتی است که برای برچسب‌زنی روی بطری‌ها، قوطی‌ها و سایر بسته‌بندی‌ها از جنس پلاستیکی و یا شیشه‌ای با استفاده از برچسب های شیرینکی (shrink label) که توسط دستگاه شیرینگ پک بسته بندی شده اند، استفاده می‌شود.

سخن پایانی

در کل، دستگاه لیبل زن صنعتی با توجه به نیاز صنعت و شکل محصولات، در انواع مختلف و با قابلیت‌های متفاوتی تولید می‌شود که می‌توان به انواع دستگاه‌های دیگری مانند دستگاه لیبل زن بسته بندی نیمه اتوماتیک، تمام اتوماتیک، دستگاه لیبل زن چسب مستقیم و دستگاه لیبل زن اسلیو در شرایط خاص اشاره کرد

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.