بهزی

جست‌وجو

مراحل سوله سازی

زمان مطالعه 1 دقیقه

مراحل سوله سازی

ساخت سوله ها یک کار خیلی حساس و دقیق است و از عهده ی هر کسی بر نمی آید و به افراد ماهر و آموزش دیده در این زمینه نیاز دارد. در ساخت این سازه باید تمام مراحل به خوبی و با دقت انجام شود تا خروجی کار یک سوله خوب و استاندارد باشد.
اولین مرحله در ساخت این سازه که یک مرحله مبتدی به حساب می آید و جزء حساسترین مرحله ساخت آن است همان مرحله طراحی می باشد. این مرحله توسط یک گروه متخصص در این زمینه انجام می شود و با توجه به کاربردی که سوله قرار است داشته باشد محاسبات دقیقی را در طراحی آن انجام می دهند.

❇️ محل احداث سوله ❇️

دومین مرحله بعد از تمام شدن طراحی، ساخت سوله در کارخانه می باشد. این کار با استفاده از دستگاه های تخصصی و پیشرفته انجام می شود که این دستگاه ها قابلیت ساخت قسمت های مختلف آن ها به شکل های مختلف را دارا می باشند که بعد از ساخت آماده ی اتصال به همدیگر هستند.
مرحله سوم مربوط به رنگ کاری سازه می باشد. بعد از تمام شدن ساخت قسمت های مختلف سوله، آن ها را به سالن رنگ منتقل می کنند تا با استفاده از پوشش ها و رنگ های مختلف، جنس بدنه ی آن ها را در مقابل انواع آسیب ها از جمله خوردگی، آتش سوزی و…مقاوم نمایند.

❇️ متراژ و مساحت سوله ❇️

مرحله آخر انتقال اجزای تکمیل شده به جایی می باشد که قرار است سازه مذکور در آنجا ساخته شود. در این مرحله زمینی که قرار است محل احداث آن باشد از قبل آماده شده است و تمام استانداردهای آن به خوبی رعایت شده است. بعد از منتقل کردن اجزا بر اساس دفترچه های محاسباتی و نقشه هایی که در دست دارند قسمت های مختلف را با استفاده از پیچ و مهره و یا جوشکاری به هم وصل می کنند. البته این نکته قابل ذکر است که در مدل های یو بی ام اجزای آن با استفاده از ماشینهای مونتاژ و دوخت به هم متصل می شوند.

❇️ هزینه سوله سازی در هر مترمربع ❇️

برای هزینه ساخت سوله نمی توان یک مبلغ دقیق را بیان کرد. چون به طور میانگین قیمت ساخت آن ها به موارد زیر بستگی دارد:

✳️ پارامترهای تاثیرگذار بر هزینه هر متر مربع سوله

✅ محل احداث

هرچقدر فاصله بین محل احداث و کارخانه سازنده بیشتر باشد هزینه ی حمل و نقل آن نیز بیشتر است

✅ متراژ و مساحت

هرچقدر متراژ و مساحت آن زیادتر باشد قطعا هزینه ی ساخت آن نیز بیشتر می باشد.

✅ موارد استفاده از آن

بی شک موارد استفاده و کاربرد آن تاثیرات مستقیمی را بر روی قیمت می گذارد.

✴️ متریال مورد نیاز در صنعت سوله سازی ✴️

شامل پوشش دیوارها، پروفیل z، سقف و …است که با توجه به نیاز کارفرما تهیه و استفاده می شود. قیمت ساخت آن ها به روش متری و با توجه به موارد ذکر شده محاسبه می شود. در حال حاضر به طور میانگین می توان گفت که قیمت ساخت هر متر از یک میلیون و دویست هزار تومان شروع می شود و با توجه به نوع مواد به کار رفته بالا می رود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.