بهزی

جست‌وجو

مزایای ترک اعتیاد

زمان مطالعه 1 دقیقه

مزایای ترک اعتیاد

برخی از افراد زمانی که کار خود را از دست می دهند و یا به مشکل بسیار بزرگی برخورد می کنند، به صورت تفریحی و یا به هر دیگری سراغ مصرف مواد می روند. زمانی هم که قصد ترک آن را داشتید، به خاطر وسوسه اعتیاد آن را به تعویق می یندازید. اما اگر بدانید ترک اعتیاد چه مزایای مهمی دارد، دیگر اقدام به عقب انداختن آن نمی کنید. در این بخش می خواهیم به مزایای ترک اعتیاد که بسیار اهمیت دارد، بپردازیم.

🔷 زندگی و هدف جدیدی آغاز می شود.

یکی از مزایای ترک اعتیاد، با درمان و ترک اعتیاد، یاد می گیرید که به زندگی خود از دریچه ای کاملا جدیدی نگاه کنید. این برنامه به منظور کمک به شما طراحی شده است تا عمیقاً در منبع اعتیاد خود غوطه ور شوید و در نهایت افکار، افراد و تجربیات حسی که باعث سوء مصرف مواد مخدر می شوند را شناسایی نمایید. در نهایت بعد از ترک می توانید هدف و زندگی جدید خود را آغاز کنید. حتی با مقایسه زندگی خود بعد و قبل اعتیاد متوجه می شوید که چه قدر روابط اجتماعی، خانوادگی، دوستانه و غیره بهتری دارید. حال جسمی و روحی خوبی درونتان شکل گرفته است.

🔷 در گروه درمانی های ترک اعتیاد با افراد دیگری که در حال بهبود هستند، آشنا می شوید.

از دیگر مزایای ترک اعتیاد، همانطور که گفته شد، می توانید با انجمن افراد در گروه درمانی ارتباط برقرار کنید. شکی نیست که سوء مصرف مواد در جامعه به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. در نتیجه، معتادان ممکن احساس کنند که کسی را ندارند که به او مراجعه کنند یا کاملاً تنها هستند. اما در مراکز ترک اعتیاد با افرادی مواجه می شوید که کاملا حال شما را درک می کنند. در نتیجه این منجر به تشکیل یک محیط ایمن می شود، محیطی که برای ترک اعتیاد برای همیشه بسیار مهم است.

در طول درمان اعتیاد به مواد مخدر، ممکن است در گروه های درمانی و مشاوره قرار بگیرید. در اینجا، افرادی که شرایط شما را دارند به عنوان یک سیستم پشتیبانی عمل می‌کنند. یعنی شما را تشویق می‌کنند تا بتوانید ترک اعتیاد را به پایان برسانید. به خاطر داشته باشید که همه چیز در مورد دریافت پشتیبانی درست نیست. شما همچنین قادر خواهید بود به دیگران روحیه دهید و در حالی که خودشان را بهبود می بخشند، آنها را شاد کنید.

🔷 باعث ترمیم روابط از بین رفته شما می شود.

از دیگر مزایای ترک اعتیاد که می توان اینجا نام برد، ترمیم هر نوع از روابط شما می باشد.گاهی اوقات از اعتیاد به عنوان یک بیماری خانوادگی نیز یاد می شود. این بدان معناست که اعتیاد شما این امکان را دارد که زندگی های دیگر را در کنار زندگی شما ویران کند.

چند دارو مانند کوکائین، آمفتامین ها و استروئیدها به طور خاص با پرخاشگری مرتبط هستند. همانطور که به استفاده از آنها ادامه می دهید، آنها بر الگوهای رفتاری شما تأثیر می گذارند. به گفته VeryWellMind کوکائین می تواند باعث ایجاد خشونت آمیز، بی قراری و پارانویا شود. استفاده زیاد از این دسته باعث رفتارهای نامنظمی می شود. روش های دیگری که اعتیاد بر خانواده ها تأثیر می گذارد شامل: افزایش مشکلات مالی، استرس و نگرانی، گریز از جامعه و غیره است. به همین خاطر این مورد را می توان جزو مزایای ترک اعتیاد در نظر گرفت.

🔷 باعث ایجاد عادات و سبک سالم زندگی می شود.

در یک مرکز ترک اعتیاد، با تعیین اهداف قابل انجام برای خود، یاد می‌گیرید که چگونه یک مرحله به مرحله بهبودی می رسد. این اهداف بر سلامت جسمی، عاطفی و روحی شما اثر می گذارد و به شما اطمینان می‌دهد که عادت‌های سالم‌تری برای زمانی که ترک اعتیاد انجام داده اید، ایجاد کنید. هدف از توانبخشی این است که شما را برای زندگی پس از بهبودی آماده کند.

🔷 از پشتیبانی مداومی بهره مند می شوید.

بهبودی اعتیاد یک فرآیند مادام العمر است که ترک اعتیاد تنها شروع آن است. هنگامی که بیمار درمان اولیه خود را کامل کرد، باید از مهارت های تازه کسب شده خود برای حفظ هوشیاری خود استفاده نماید که این شامل: مقاومت در برابر افرادی که به مواد مخدر مبتلا هستند، مکان ها و فعالیت هایی است که می تواند باعث ایجاد وسوسه اعتیاد در این افراد شود. اگر درمان شما به صورت بستری بوده است، پس از مرخص شدن از مرکز باید یک برنامه پشتیبانی مراقبت های بعد از ترک مواد مخدر تهیه کنید تا از مزایای بیشتر ترک اعتیاد بهره مند شوید. درمانگر ترک اعتیاد به مواد مخدر شما با توجه به شرایط شما در نظر می گیرد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.