بهزی

جست‌وجو

ویژگی های پله گرد سنگی

زمان مطالعه 1 دقیقه

ویژگی های پله گرد سنگی

🔶زیبایی و جذابیت🔶

قطعا رعایت اصول زیبایی در دکوراسیون بسیار اهمیت دارد. پله به عنوان یک المان بزرگ و اصلی در یک محیط به حساب می‌آید. در علم دیزاین محیط، هماهنگی پله و دکوراسیون بسیار مهم است. پله‌ سبک پیچ با متریال سنگ یک سبک خاص و زیبا از پله به حساب می‌آید. ماهیت این سبک، کلاسیک و سلطنتی است و می‌تواند وزنه‌ی زیبایی و وقار محیط را چند برابر سنگین‌تر کند. البته باید در انتخاب نوع سنگ، مدل اجرا و سبک نرده و حفاظ دقت، سلیقه و خلاقیت خوبی خرج شود. ایت مدل از پله، سالهای سال در خانه‌های اشرافی و خانواده‌های سلطنتی استفاده می‌شده است. شما نیز می‌توانید محیط مورد نظر خود را مانند کاخ به زیبایی هر چه تمام‌تر بسازید.

🔶مقاومت عالی🔶

مقاومت و تحمل وزن و بار سنگین اهمیت بسیار ویژه‌ای در برخی از سازه‌ها مانند پله دارد. در مواردی که قرار است پله گرد در محیط‌های پر رفت و آمد مانند داخل ساختمان ساخته شود، باید به مسئله مقاومت توجه ویژه‌ای کرد. منظور از مقاومت، تحمل وزن بالا، مقاومت در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی مانند سیل، زلزله، آتش سوزی، سقوط اشیاء و… است. متریال سنگ یک گزینه فوق العاده برای این ویژگی به حساب می‌آید. البته در این بخش نوع طراحی و محاسبات مهندسی نیز بسیار مهم است. سنگ یک متریال مناسب است در صورتی که یک مهندس طراحی خوب و کاربلد پای کار باشد.

🔶ماندگاری و طول عمر بالا🔶

فرسودگی، پوسیدگی و تخریب را با ساخت پله پیچ سنگی فراموش کنید. ماندگاری و طول عمر بالا یکی از خصوصیات ویژه و بسیار خوب این مدل از سنگ است. این خصوصیت برای زمانی که قرار است پله را در داخل ساختمان‌های چند طبقه کار کنیم بیشتر چشمگیر خواهد بود. در واقع این پله را می‌توان یک سازه عمرانه دانست. یک بار بسازید و سالها استفاده کنید. شانس تخریب و آسیب دیدن این سبک از پله‌ هم بسیار پایین است. پس در واقع یک پله می‌سازید که علاوه بر زیبایی، کارکرد طولانی مدت هم دارد. به زبانی ساده‌تر، یک تیر و چند نشان.

🔶نگهداری آسان🔶

در مدل‌های دیگر پله پیچ مانند چوب، شیشه و حتی فلز، نگهداری و مراقبت یک مسئله چالش برانگیز است. مثلا در مدل چوبی، آب و نور و رفت و آمد باعث خراب شدن و باد کردن پله می‌شود. مدل شیشه‌ای باید مراقبت شکستگی باشید. جنس فلز هم که پوسیدگی و زنگ زدگی وجود دارد. در حالی که این مشکلات و دغدغه‌ها در سنگ وجود ندارد. پله گرد با جنس سنگ را تنها کافی است هر چند روز یک بار به وسیله یک طی و یا جارو، تمیز کنید. آب، مواد شوینده و… آسیب جدی به این متریال وارد نمی‌کند. به همین جهت این مدل از پله برای ساختمان‌ها و محیط‌های پر رفت و آمد انتخاب بسیار فوق العاده‌ای است.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.