بهزی

جست‌وجو

قفسه بندی انبار منزل را چگونه انجام دهیم

زمان مطالعه 1 دقیقه

قفسه بندی انبار منزل را چگونه انجام دهیم

انتخاب مناسب برای قفسه بندی منزل

اولین و مهم ترین کاری که برای قفسه بندی انباری خانه باید انجام داد، انتخاب سیستم قفسه بندی مناسب و متناسب با شرایط محیط و نوع کالاها می باشد. با توجه به اینکه در اغلب مواقع، انباری آپارتمان ها فضای محدود و کوچکی دارند و بیشتر برای نگهداری وسیل بدون یا کم کاربرد مورد استفاده قرار میگیرند، در نتیجه قفسه بندی مشبک یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود. این قفسه ها از استحکام خوبی برخوردار بوده و چیدمان انباری و دسترسی به کالاها در آنها بسیار آسان می باشد. علاوه براین، تعداد طبقات قفسه بندی مشبک و ارتفاع آنها با توجه به شرایط محیط و ارتفاع و اندازه کالا قابل تنظیم می باشد. در نتیجه می تواند شرایط را برای چیدمان وسایل با اندازه های مختلف از کف تا سقف انبار فراهم کند. البته توجه داشته باشید که قفسه های مشبک فلزی با توجه به متریال به کار رفته در ساخت آنها از کیفیت های متفاوتی برخوردار هستند. لذا بهتر است قفسه هایی را خریداری کنید که کاملا در برابر ضربه و زنگ زدگی مقاوم باشند تا به مرور زمان احتمال ریزش قفسه وجود نداشته باشد.

انتخاب محل مناسب برای قفسه بندی انبار منزل

پس از انتخاب قفسه مناسب برای انبار آپارتمان، لازم است با توجه به محل قرار گرفتن درب انبار و همچنین پنجره ها در نهایت نقطه مناسبی را برای چیدمان قفسه ها در نظر گرفت. یکی از نکات بسیار مهم در قفسه بندی انبار آپارتمان یا منازل ویلایی، قرار دادن قفسه ها در نقاطی می باشد که نور خورشید مستقیم بر روی آنها قرار نمی گیرد. تابش مستقیم نور آفتاب بر روی قفسه های انبار باعث میشود به مرور به وسایل آسیبل وارد شود.

گروه بندی کالاها در قفسه های انبار خانه

گروه بندی یا دسته بندی کردن کالاها بر اساس اندازه، شکل، وزن، تاریخ انقاضا و میزان کاربرد از دیگر موارد بسیار مهمی می باشد که باید برای چیدمان انباری منزل در نظر داشت. وسایلی که در انباری منزل قرار میگیرند از نظر شکل و وزن با هم متفاوت هستند. در نتیجه بهتر است پس از تقسیم بندی، وسایل و کالاهای سنگین را در ردیف های پایین قفسه ها قرار داده و وسایل سبک با اندازه های کوچک را در ردیف های بالا بچینید. علاوه براین، لازم است در قفسه بندی انبار منزل وسایل و اقلامی که کاربرد بیشتری دارند را در ردیف های پایین و جلوتر قرار دهید.

کف انبار را شلوغ نکنید

در قفسه بندی انبار آپارتمان و انباری های کوچک به این مسئله توجه داشته باشید که کف محیط باید خالی و بدون هرگونه کالا باشد. چیدمان وسایل زیاد در کف انبار نه تنها باعث میشود شکل و ظاهر محیط نا مناسب باشد، بلکه دسترسی به سایر کالاها در سایر ردیف های قفسه را نیز با اختلال مواجه خواهد کرد. لازم به ذکر است که از نظر اصول ایمنی نیز چیدمان کالاها در کف انبار اشتباه است. چون امکان نفوذ نم و رطوبت به کالاها وجود داشته و در صورت بروز آتش سوزی نیز تردد در انبار را با مشکل مواجه می کند.

از وسایل نگهداری کالا استفاده کنید

قفسه بندی انبار منزل تنها به معنای چیدمان وسایل و ظروف قدیمی نمی باشد و در بسیاری از مواقع ابزار آلات بسیار کوچک نیز در آن نگهداری می گردد. قرار دادن ابزارآلات، پیچ و مهره و قطعات یدکی بر روی ردیف های قفسه ها به مرور منجر به گم شدن آنها خواهد شد و علاوه براین، دسترسی به این وسایل با این شیوه بسیار سخت خواهد شد. یکی از راهکارهای مناسب برای قفسه بندی انباری کوچک، استفاده از وسایل نگهداری کالا می باشد. به عنوان مثال، می توان از جعبه پلاستیکی انبار چند طبقه برای محیط انباری خانه استفاده نمود تا وسایل و اقلام ریز براحتی نگهداری شده و دسترسی به آنها نیز آسان شود.

مرتب سازی دوره ای چیدمان انباری

با توجه به محدود بودن فضای داخلی انبار آپارتمان و تعداد زیاد کالاها در آن باعث میشود تا به مرور نظم و ترتیب در آن از بین برود. درست مانند سیستم قفسه بندی انبارهای بزرگ و صنعتی، لازم است برای انبارهای کوچک نیز به صورت دوره ای قفسه ها مرتب شوند. علاوه بر مرتب کردن نحوه چیدمان کالاها، لازم است وسایلی که استفاده نمیشوند را از انبار خارج کنید. با این کار تا حد زیادی می توان فضای داخلی انبار را بهبود ببخشید و کالاهای بیشتری را در آن قرار دهید.

استفاده از دیوار در چیدمان انبار کوچک

علاوه بر قفسه بندی و استفاده از فضای کف تا سقف انبار، بهتر است از دیوارهای خالی نیز به شکل بهینه استفاده کنید. یکی از راهکارهای مناسب برای این شرایط استفاده از تخته های سوراخ دار چوبی یا تخته کار می باشد. این تخته ها شرایط مناسبی را برای قرار دادن ابزار آلات، قیچی، وسایل باغبانی و سایر وسایل کوچک که امکان آویز کردن آنها وجود داشته باشد، فراهم می کند.

سقف انبار را استفاده کنید

سقف از دیگر بخش هایی می باشد که در قفسه بندی انبار خانه می تواند به نقطه ای مناسب برای چیدمان وسایل غیرضروری تبدیل شود. با استفاده از قفسه های مخصوص برای سقف می توان بخش زیادی از وسایل با کاربرد کم را در آنها قرار داد. البته توجه داشته باشید که قفسه ها به روش کاملا استاندارد باید نصب شوند و در برابر وزن سنگین کالاها مقاومت داشته باشند.

ساخت و تولید قفسه بندی انبار

بهین انبار یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع سیستم های قفسه بندی انبارهای بزرگ و صنعتی می باشد که در مجموعه محصولات آن، علاوه بر نمونه های بسیار کاربری از قبیل پالت راک و پانل راک می توان قفسه های مشبک فلزی را مشاهده نمود. تمام محصولات این مجموعه زیر نظر افراد حرفه ای و متخصص طراحی و تولید شده و در صورت لزوم در محیط های مختلف نصب می گردند.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.