بهزی

جست‌وجو

خانه تصفیه آب یزد

دستگاه تصفیه آب

زمان مطالعه 1 دقیقه

خانه تصفیه آب یزد

تصفیه آب

تصفیه آب یکی از اساسی ‌ترین و کلیدی‌ ترین فرآیند هایی است که برای حفظ سلامتی بشر و حتی محیط زیست به کار گرفته می شود. در واقع، تصفیه آب به معنای حذف آلاینده‌ ها و ناخالصی‌ هایی است که می ‌تواند به صورت میکروبی، شیمیایی و فیزیکی در آب وجود داشته باشد. برای انجام این فرآیند از دستگاه های تصفیه آب متعددی بهره گرفته می شود تا نیاز کاربران را برطرف سازد. در کشور ایران نیز، برند های بسیاری دستگاه تصفیه آب را با کیفیت بالا و با تعداد فیلتر های متفاوت به بازار عرضه می دارند که در ادامه به آن ها پرداخته شده است.

قیمت تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب سرشیری: این دستگاه تنها از یک فیلتر ساده الیافی ساخته شده است و بر روی سر شیر ظرفشویی قرار می گیرد. به طور کلی نیز می توان گفت که این دستگاه تنها قادر است مرحله ی اول تصفیه آب یعنی حذف گل و لای را انجام دهد و در نتیجه، مانع از رسوب گذاری کتری گردد.

دستگاه رومیزی کلمنی: این دستگاه قادر است تا حد زیادی، املاح درشت را از آب حذف کرده و حتی کلر و دیگر مواد جانبی کلر را به خوبی تصفیه کند. اما باید توجه داشت که این دستگاه نمی تواند مضر ترین املاح موجود در آب، مانند نیترات و نیتریت را از بین ببرد.

دستگاه ورودی آب ساختمان (صنعتی): این دستگاه از انواع مختلفی برخوردار است و به عنوان دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی و یا صنعتی نیز شناخته می شود. این نوع دستگاه تصفیه آب در حجم بیش از 400 گالن (1200 لیتر) تولید می شود و برای کل ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. حجم این محصول نیز بر اساس تعداد واحد های ساختمان و میزان آب مصرفی محاسبه می گردد. اما از آن جایی که این دستگاه باید آب کل واحد های ساختمان را تامین کند، مقرون به صرفه نمی باشد و در بازه های زمانی کوتاه، نیاز به تعویض فیلتر خواهد داشت.

دستگاه آب شیرین کن خانگی اسمز معکوس (RO): همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، فرآیند تصفیه آب از طریق اسمز معکوس، به عنوان بهترین و پیشرفته ترین شیوه برای تصفیه کردن آب آشامیدنی شناخته می شود و قادر است تمامی املاح مضر در آب را حذف کرده، و سپس املاح مفید را به آن بیافزاید. این محصول در مدل های شش، هفت و هشت مرحله ای تولید می گردد و می تواند کیفیت آب را به طور چشمگیری بهبود ببخشند به طوری که سختی آب به حالت استاندارد برسد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.