بهزی

جست‌وجو

دلایل استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب

زمان مطالعه 1 دقیقه

دلایل استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی
فرآیند تصفیه آب، به شما کمک می‌کند تا آلاینده‌های مضر موجود در آب آشامیدنی خود را حذف و تصفیه نمایید. در اینجا 10 مورد از دلایل استفاده از دستگاه تصفیه آب مفید را بررسی می‌کنیم.

🔶 کاهش خطر ابتلا به سرطان 🔶

مواد شیمیایی و دیگر مواد سمی همچون نیترات می‌توانند به منابع آب زیر زمینی انتقال پیدا کرده و خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان‌ها را افزایش دهند. تصفیه این آلاینده‌های مضر از طریق استفاده از دستگاه تصفیه آب خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

🔶 طعم شیرین آب تصفیه شده 🔶

برخی آلاینده‌های آلوده در آب، بیش از خطر بیماری، همچنین باعث تلخی طعم و عطر آب آشامیدنی می‌گردند که در مقاله علت تلخی آب تصفیه شده به این مواد مضر و روش تصفیه آنها اشاره کردیم. یک آب شیرین کن خانگی شما را از شر این آلاینده‌ها نظیر طعم و بوی کلر خلاص می‌کند و عطر و طعم آب آشامیدنی را بدون نیاز به جوشاندن بهبود می‌دهد.

🔶 تصفیه کلر از آب آشامیدنی 🔶

کلر در آب آشامیدنی می‌تواند طیف وسیعی از مسائل بهداشتی را تحت الشعاع قرار دهد. این موارد عبارت‌اند از:

🔸 خطر ابتلا به سرطان
🔸 مشکلات قلبی عروقی
🔸 آسم و مشکلات تنفسی
🔸 نقص جنین در هنگام تولد


با استفاده از یک سیستم تصفیه آب آشامیدنی نظیر سافت واتر یا سی سی کا، باعث کاهش خطر ابتلا به این مشکلات خواهید شد زیرا فیلتر تصفیه آب مرحله دوم و سوم این دستگاه‌ها کلر و مواد جانبی کلر از آب را حذف و تصفیه می‌نماید.

🔶 صرفه جویی در وقت 🔶

جوشاندن آب شاید تا حد بسیار کمی آب را پاکیزه نماید. خرید بطری آب معدنی هم همین‌طور! اما هر دوی این کارها بسیار وقت گیر بوده و کاملا سالم و پاکیزه هم نخواهد بود. به‌ویژه زمانی که به میزان زیادی آب تصفیه شده نیاز دارید، جوشاندن آب گزینه نامناسبی خواهد بود.

🔶 تصفیه آلاینده های موجود در لوله کشی ساختمان 🔶

اگر در یک خانه قدیمی زندگی می‌کنید، لوله‌ها و سیستم لوله کشی قدیمی و زنگ زده می‌تواند مس و آلاینده‌های مضر دیگری به آب وارد کند. با وجود این که آب شهری شما در تصفیه خانه‌های شهری، تصفیه می‌گردد (اما نه کاملا) این آلاینده‌ها می‌توانند از طریق لوله کشی ساختمان ما وارد آب آشامیدنی شوند، زیرا جریان آب از طریق لوله‌های قدیمی و خورنده به شما می‌رسد. تصفیه آب خانگی کمک می‌کند تا این مواد را از آب آشامیدنی خود بیرون کنید.

🔶 سطح باکتری کمتر 🔶

باکتری‌ها می‌توانند در هنگام مصرف آب آشامیدنی شما را به بیماری‌های جدی مبتلا کنند. در حالی که بعضی از این باکتری‌ها ممکن است باعث علائم خفیف مانند تهوع در دیگران شوند، خطر باکتری‌ها برای کودکان و افراد مسن و کسانی که سیستم ایمنی شعیفی دارند بیشتر است. بهترین برندهای تصفیه آب خانگی اطمینان حاصل می‌کند که آب آشامیدنی شما عاری از این گونه باکتری‌های خطرناک است.

🔶 صرفه جویی در هزینه 🔶

خرید بطری پلاستیکی آب معدنی، آب آشامیدنی سالم و تصفیه شده را در اختیار شما و خانواده محترمتان قرار می‌دهد که بطری پلاستیکی نیز مضرات خاص خود را دارد. اما هزینه خرید این بطری‌ها می‌تواند در طول زمان به میزان قابل توجهی زیاد باشد. با خرید دستگاه تصفیه آب خانگی شما یک سرمایه گذاری خوب و مقرون به صرفه خواهید داشت، تا به میزان کمتری پول خرج کنید و همچنین به میزان نامحدود آب آشامیدنی سالم و تصفیه شده در اختیار داشته باشید. این موضوع در بلند مدت صرفه جویی قابل توجهی در هزینه‌های شما خواهد نمود.

🔶 کم شدن رد پای کربن در محیط زیست 🔶

با استفاده از یک سیستم آب تصفیه کن خانگی می‌توانید رد پای کربن را در محیط زیست کاهش دهید. داشتن آب تصفیه شده در همه زمان‌ها یعنی عدم نیاز به استفاده از بطری‌های پلاستیکی آب معدنی، که به محیط زیست آسیب می‌رساند. در هنگام دفن زباله‌ها و در زمان انتقال بطری‌های پلاستیکی، کربن در محیط زیست انتشار می‌یابد که این برای حفظ محیط زیست بسیار ناخوشایند است.

🔶 نوشیدنی‌ها و غذاهای سالم 🔶

دستگاه آب تصفیه کن خانگی اسمز معکوس، برای شما چیزی بیشتر از آب آشامیدنی فراهم می‌کند. یک منبع ثابت آب تصفیه شده می‌تواند برای مقاصد دیگری مانند شستشوی سبزیجات و سایز محصولات خوراکی، تهیه غذا، دم کردن قهوه و چای و… استفاده شود و این باعث می‌شود تا علاوه بر آب سالم غذاها و نوشیدنی‌های دیگر خانه شما نیز سالم و عاری از مواد مضر باشد.

🔶 حیوانات خانگی و گیاهان سالم 🔶

دستگاه تصفیه آب RO نه تنها برای شما مفید است، بلکه می‌تواند سلامت گیاهان و حیوانات خانگی شما را نیز حفظ نماید. جدیدترین دستگاه آب تصفیه خانگی، از روش اسمز معکوس برای تصفیه‌ی آب آشامیدنی بهره می‌برد که آبی سالم به شما می‌دهد. می‌توانید از این آب هم برای حیوانات خانگی خود و هم برای آبیاری گیاهان نظیر گلخانه‌های خانگی استفاده نمایید. همچنین آب آکواریوم خود را نیز می‌توانید از آب بدون کلر تصفیه شده پر کنید.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.