بهزی

جست‌وجو

مهمترین ویژگی های سالن زیبایی

زمان مطالعه 1 دقیقه

مهمترین ویژگی های سالن زیبایی

یک آرایشگاه خوب چه ویژگی‌ هایی دارد؟

اگر اخیرا آرایشگر خود را کنار گذاشته‌اید و یا به شهر جدیدی نقل مکان کرده‌اید، و در جستجوی یک سالن عالی برای خود هستید، پیشنهاد می‌کنم چند موردی که اینجا ذکر می‌کنیم را در انتخاب‌تان لحاظ کنید. شما یک آرایشگر با استعداد، خلاق، با تجربه و خوش برخورد می‌خواهید بدون اینکه نیازی به خرج کردن پول زیادی داشته باشید. سالن‌هایی که موفق و پرطرفدار هستند نقاط مشترک زیادی دارند. چنین سالن هایی کارمندان خوبی را جذب می کنند و با جدیدترین و محبوب‌ترین متدهای آرایشی پاسخگوی مشتریانشان هستند. علاوه بر این، آنها هم کارکنان و هم مشتریان خود را راضی نگه می دارند تا گردش مالی را به حداقل برسانند. از آنجایی که امروزه رقابت زیادی بین سالن‌ها ایجاد شده، برجسته شدن نام یک سالن زیبایی در میان مردم باعث می‌شود که یک سالن به اوج برسد.

۱- استخدام پرسنل مجرب جهت بالا بردن کیفیت خدمات

در یک سالن زیبایی حرفه‌ای معمولا در هر بخش، پرسنل متخصص مشغول فعالیت بوده و هر لاین، افراد متخصص و تیم حرفه ای و با تجربه‌ای را دارد. به دنبال آرایشگری باشید که سال‌ها در این صنعت فعالیت کرده است. یک آرایشگر باتجربه می‌تواند بر اساس تجربیاتش پیشنهاداتی را به شما ارائه دهد که مکمل شخصیت و ویژگی‌های صورت و استایل شما باشد. آرایشگر حرفه‌ای و کاربلد که با شناخت از شما، شخصیت‌تان، فرم صورت و بدن‌تان و روحیات‌تان، بهترین مشاوره را قبل انجام هر خدماتی به شما می‌دهد و شما را از مزایا و معایب کار آگاه می‌کند. از طرفی با توجه به سلیقه شخصی و خواسته شما خدمات را اجرا می‌کند، نه سلیقه شخصی و میل خودش. و در هر لحظه رضایت شما را اولویت قرار می‌دهد.

۲- رعایت نظافت و پاکیزگی محیط و تجهیزات

وقتی از آرایشگاه بازدید می‌کنید، حتما تمیز بودن سالن را مد نظر قرار دهید. مواردی مانند موهای روی زمین، سرویس بهداشتی کثیف و نامرتب نشان دهنده یک سالن غیرحرفه‌ای است. این یکی از جنبه ضروری برای انتخاب بهترین سالن زیبایی است. یک سالن زیبایی نه تنها در قسمت‌های مشترک با مشتریان، بلکه تجهیزاتی که استفاده می‌کند نیز باید به اندازه کافی تمیز باشد. در بازدید به لوازم جانبی و تجهیزات مورد استفاده آنها نگاهی بیندازید و اطمینان حاصل کنید که کارکنان ظاهری حرفه‌ای، اراسته و تمیز دارند. اگر وسایلی مانند برس‌های آرایشی برس‌های مو یا حوله‌ها کثیف به نظر می‌رسند، بهتر است این گزینه را از لیست حذف کنید، زیرا در چنین شرایطی احتمال ابتلا به عفونت زیاد است. سالن‌های عالی در وضعیت تمیز و مناسب نگهداری می‌شوند و یکی از نشانه‌های آنها کارکنانی است که موهایشان به خوبی حالت داده شده و لباسشان تمیز و مرتب است.

۳- برقراری ارتباط خوب

بهترین آرایشگاه‌ها به خوبی با مشتریان و کارمندان خود ارتباط برقرار می کنند. مهارت های ارتباطی مورد نیاز در یک سالن شامل حل مسائل و ایجاد یک رابطه خوب با مشتریان است. یک آرایشگر خوب رفتاری دوستانه و راحت با مشتریان دارد.بنابراین این مشتری‌هابرای تمام کارهای‌شان نزد انها برمی‌گردند. ایجاد احساس خاص بودن و توجه کردن به هر مشتری یکی از مهمترین ویژگی هایی است که باعث موفقیت سالن‌ها می‌شود.

۴- به روز بودن امکانات و ترندها

آرایشگری حرفه‌ای است جذاب که دائما در حال جدید شدن و به‌روز رسانی است. برای آرایشگران بسیار مهم است که از محصولات و ترندهای آرایشی به روز بمانند. آنها این کار را با خرید مجلات متنوع و مطالعه در مورد باید و نبایدهای مد و فشن انجام می‌دهند. بهترین آرایشگران آنهایی هستند که در سمینارهای آموزشی جدید شرکت می‌کنند. این آرایشگرهای به‌روز پکیج‌های آنلاین و حضوری برای یادگیری تهیه می‌کنند و دانش خود را به روز نگه میدارند. همچنین این روزها اختصاص دادن یک سالن مجزا برای خدمات ماساز و فیشیال بسیار تند و پراستقبال بوده و از این‌رو به یکی از اساسی‌ترین نیازهای هرآرایشگاهحرفه‌ای تبدیل شده است.

۵- همگام شدن با تکنولوژی

در عصر جدید، که همه کسب و کارها از پوسته قدیمی خود خارج شده‌اند، برای حرفه آرایشگری نیز بسیار مهم است که با تکنولوژی همگام باشد. نرم‌افزار طراحی‌شده برای سالن‌ها به اجرای روان آنها کمک می‌کند. آرایشگرانی که از نرم‌افزارهای جدید که به آنها امکان ارسال ایمیل‌ و پیام خودکار یا اطلاعات بازاریابی را می‌دهد، استفاده می‌کنند، مشتریان بیشتری را به دست آورده و نگه می‌دارند.

۷- قیمت و هزینه متعادل خدمات

هزینه خدمات معمولا بر اساس عوامل مختلفی متفاوت است. بهتر است قبل از گرفتن قرار ملاقات، در مورد هزینه خدمات مختلف سوال کنید و در نظر بگیرید که آیا برای شما معقول هستند یا خیر. اگر فکر می کنید که یک سالن خاص قیمت‌های بسیار بالایی دارد که خارج از بودجه شما است، ریسک نکنید. همچنین، اگر قیمت را ارزان یافتید، هول نشوید. به دنبال قیمتی باشید که نه خیلی بالا باشد و نه خیلی پایین. ازآنجا که مراجعه به آرایشگاه برای دریافت خدمات مختلف می‌تواند به یک روتین و برنامه دائمی خوشایند برای‌تان بدل شود، بهتر است که جایی را انتخاب کنید که توانایی پرداخت هزینه‌هایش را داشته باشی تا از این لذت بهرمند شوید.

۸- دارای موقعیت مکانی و زمانی مناسب

قطعا یکی از موارد مهم و قابل تامل موقعیت مکانی سالن است. شما باید سالنی را انتخاب کنید که نزدیک خانه یا محل کار شما باشد. عاقلانه نیست که سالنی را که خیلی دور است را انتخاب کنید تا برای یک اصلاح صورت ساده ساعت‌ها در ترافیک بمانید و به بقیه امور زندگی‌تان نرسید. جدا از این، سالن باید ساعات کاری روتین و معقولی داشته باشد. زمان باز و بسته شدن سالن زیبایی را حتما بررسی کنید. این به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که آیا با برنامه روزانه شما مطابقت دارد یا خیر.

9- محیط و فضای سالن

هر سالنی فضای متفاوت و خاص خودش را دارد. برخی در خدمات سلامتی تخصص و مهارت دارند. اگر با این نوع تاسیسات راحت نیستید، سالنی را انتخاب کنید که متناسب با محیط مورد نظر شما باشد. سالنی که انتخاب می کنید کاملاً به نیاز شما بستگی دارد. اگر خدمات اولیه می خواهید، سالن‌های معمولی برای شما خوب هستند. اگر خدمات پیچیده و درمانی می‌خواهید، حتما سالن زیبایی معتبر را انتخاب کنید.

۱۱- مشتری مداری و توجه به رضایت ارباب رجوع

برای مراجعه به یک سالن زیبایی حتما از توصیه‌های مشتریان قبلی کمک بگیرید. این کار به شناخت شما از محیط و سطح خدمات سالن کمک می‌کند که تا با ذهنیتی دقیق‌تر به آنجا مراجعه کنید. مثلا اگر قصد مراجعه به یک سالن زیبایی در جایی را دارید که مشتریان زیادی دارد، از دوستان و آشنایان‌تان که قبلا به آنجا مراجعه کرده‌اند درباره آرایشگاه پرس و جو کنید. از آنها درباره رضایت‌شان از خدمات، تجهیزات و رفتار پرسنل سالن بپرسید. همچنین می‌توانید به صفحات مجازی آن مجموعه رجوع کرده و با خواندن نظرات مشتریان، این اطلاعات را کسب کنید. البته یادتان باشد که خیلی‌ها در نظرات‌شان سلیقه شخصی‌شان را لحاظ می‌کنند اما در آخر، این شما هستید که باید برای انتخاب سالن موردنظرتان و رسیدن به یک آرایشگاه خوب تصمیم بگیرید.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.