بهزی

جست‌وجو

آشنایی با تجهیزات پزشکی پر مصرف

زمان مطالعه 1 دقیقه

آشنایی با تجهیزات پزشکی پر مصرف

کلاس‌بندی‎‌های متفاوت وسایل پزشکی

به طور کلی وسایل پزشکی را با توجه به میزان تأثیری که بر سلامت بدن اشخاص دارند در سه کلاس A , B ,C دسته‌بندی می‌کنند. در کلاس A تجهیزاتی با کمترین خطر بر سلامت انسان، نظیر دست کش‌‎ها و باندها قرار می‌گیرند که در فرآیند تولیدشان به کنترل عمومی همچون رعایت قوانین و ایجاد شرایط تولید باکیفیت و ثبت وسیله‎‌ی تولید شده در سازمان غذا و دارو نیاز است. در گروه دوم که شامل تجهیزات پزشکی کلاس B است نظارت‌‎ها و کنترل‎‌های بیشتری می‌بایست در فرآیند تولیدشان صورت بگیرند. تشک‌‎ها و کیسه‎‌های آب گرم با توجه به حساسیت بیشتری که نسبت به وسایل گروه قبل دارند در این دسته جای دارند. اما تجهیزاتی نظیر کنترل کننده‌ها و یا نمایشگرهای فشار، ضربان قلب، قند و ... که در گروه C قرار دارد از جمله محصولات بسیار حساسی هستند که سلامت انسان به آن‌‎ها ربط داشته و هرگونه خطا و یا مشکلی از بابت نشان دادن اعداد مدنظر می‌تواند منجر به خطر افتادن جان انسان‎‌ها شود. از این رو در تولید این تجهیزات پزشکی معمولاً علاوه بر کنترل‌‎های عمومی و کیفیت که در وسایل قبل نیز انجام می‌شد تست‌‎های مخصوصی انجام می‌شود تا از سلامت دستگاه مطمئن شوند.

چه تجهیزاتی جزء وسایل پزشکی پر مصرف هستند؟

به طور کلی تجهیزاتی که می‌توانند به صورت روزانه و در دفعات متعددی مورد استفاده قرار بگیرند و از نظر کنترل بیماری حائز اهمیت هستند را می‌توان به عنوان تجهیزات پزشکی پرمصرف شناسایی کرد. این وسایل پرمصرف با آگاه نمودن بیمار از وضعیتی که دارد، وی را از مصرف دارو و یا غذا و حتی رفتارهای خاص منع می‌کنند که در این صورت بیمار می‌تواند علائم بیماری خود را با رعایت دستورالعمل‎‌های ارائه شده از سوی پزشک و چکاپ روزانه‌‎ی خود کاهش داده و سلامت خود را در وضعیت بهتری قرار دهد. از جمله وسایل پزشکی بسیار پرمصرف می‌توان به انواع فشارسنج‌‎ها و دستگاه‌های اندازه‌گیری قند خون، گوشی‎‌های پزشکی و ... اشاره نمود؛ که همه‎‌ی این موارد در بیماری‎‌های خاصی چون دیابت و فشار خون بالا از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیاز است مراکز پزشکی و خود بیماران به خرید محصولات باکیفیت این تجهیزات پزشکی بپردازند.

آشنایی با انواع فشارسنج‎‌ها

فشارسنج‎‌ها سال‎‌هاست که به عنوان یکی از تجهیزات پزشکی پرکاربرد در منازل و کلینیک‎‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این وسایل با مرور زمان و پیشرفت تکنولوژی دست خوش تغییراتی شده و در فرم‌‌‎ها و مدل‎‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شوند. به همین خاطر برای خرید این وسایل ارزشمند نیاز است با ویژگی‎‌های مدل‎‌های مختلف آن آشنا شده و با اطلاعات بیشتری، فشارسنج کاربردی‎‌تر را تهیه نمایید.

فشارسنج بیورر

فشارسنج بیورر از جمله انواع فشارسنج‌‎های دیجیتالی بازویی است که در مدل‎‌های متفاوتی چون BM47 و BC08 و.... به بازار عرضه می‌شود. این تجهیزات پزشکی همانند دیگر فشارسنج‎‌های دیجیتالی کارکرد آسانی داشته و قابلیت نگهداری اطلاعات به تعداد مشخصی (بسته به حافظه‎‌ی هر دستگاه) را خواهد داشت. بنابراین اگر نیاز به ذخیره‌‎ی اطلاعات بیشتری دارید حتماً در هنگام خرید مدل‎‌های متفاوت این دستگاه از میزان حافظه‎‌ی آن مطلع شوید. اما به غیر از حافظه‎‌ی دستگاه میزان دقتی که فشارسنج در نمایش فشار ارائه می‌دهد نیز بر روی کیفیت وسیله و یا توانایی نمایش دقیق فشار، تأثیرگذار می‌‎باشد.

فشارسنج‌‎های امرون

فشارسنج‎‌های امرون نسل جدیدی از تجهیزات پزشکی هستند که با قابلیت نمایش فشار خون در دفعات مختلف در اپلیکیشن گوشی هوشمند راحتی عملکرد بالا را برای بیمار به همراه آورده‎‌اند. فشارسنج‌های امرون از تنوع بالایی برخوردار بوده و مدل‎‌های متفاوت آن برای سنجش فشار در بین راه و یا در منزل و ... مناسب خواهند بود. برای خرید فشارسنج امرون حتما هدف و امکاناتی را که از این خرید مدنظر دارید مشخص نمایید تا در بین محصولات متفاوتی چون Rs1,Cm2, M2 و.... دچار سردرگمی نشده و با انتخابی درست از فشارسنج خریداری شده خود تا سال‌‎ها استفاده کنید.

آشنایی با انواع گوشی‌‎های پزشکی

گوشی‎‌های پزشکی نیز از دیگر لوازم بسیار ضروری به جهت سنجش تعداد ضربان قلب، صداهای ضعیف درون بدن و ... توسط پرستاران و پزشکان هستند که در انواع متفاوتی با برندهای مختلفی در مراکز فروش تجهیزات پزشکی موجود می‌‎باشند. این گوشی‎‌ها از قسمت‎‌های مخصوصی چون (earpiece) و لوله، قطعه‎‌ی سینه یا (chest-piece) برخوردار بوده و نیاز است در هنگام تهیه‌‎ی آن به دو یا چند سری بودن گوشی توجه شود. چرا که سری‎‌های متفاوت به بهتر شنیدن و درک کردن ضربان قلب و صداهای بدن کمک مؤثری می‌کنند. اما به غیر سری گوشی پزشکی، لوله‎‌ی متصل به سری نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیاز است بر حسب اندازه‎‌ی مدنظر در اجناس باکیفیتی خریداری شوند تا پرستار یا پزشک به راحتی به سنجش فشار و ضربان قلب بپردازد.

خرید اینترنتی وسایل پزشکی

جهت تهیه و خرید تجهیزات پزشکی، دیگر نیازی به مراجعه حضوری به فروشگاه‌‎های مختلف نبوده و کلیه‎‌ی متقاضیان ابزارهای پزشکی می‌توانند به راحتی با مراجعه به یکی از وبسایت‎‌های معتبر ارائه دهنده‌‎ی اجناس با کیفیت، محصولات مدنظر خود را به صورت اینترنتی خریداری نموده و درب منزل تحویل بگیرند. با این روش خرید، امکان مقایسه‌‎ی کالاهای متفاوت سایت‎‌های مختلف آسان‌‎تر شده و ظرف مدت زمان کوتاه‌‎تری، می‌توان به نتیجه‌‎ی مطلوبی دست پیدا کرده و با دقت بالاتری وسیله‎‌ی مدنظر خود را تهیه نمود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.