بهزی

بهترین چوب برای سرویس خواب

زمان مطالعه 1 دقیقه

بهترین چوب برای سرویس خواب

🔸🔴🔸صنوبر داگلاس🔸🔴🔸

صنوبر داگلاس در اصل بومی آمریکای شمالی است و عمدتاً در امتداد سواحل اقیانوس آرام بریتانیا کلمبیا تا کالیفرنیا رشد می کند. این چوب، چوب سخت با وزن متوسط است، اگرچه نسبتاً سخت اما الاستیک است.
همچنین انقباض کمی دارد و پایداری خوبی دارد. چوب صنوبر و چوب مغز درخت از نظر رنگ کاملاً متفاوت هستند. در حالی که چوب صنوبر زرد مایل به قرمز مایل به سفید است، چوب مغز درخت زرد مایل به قهوه ای تا زرد مایل به قرمز است.
این ترکیب رنگ به مبلمان ساخته شده از صنوبر داگلاس ظاهری چشمگیر می بخشد. همچنین به طور طبیعی در برابر حملات قارچی و حشرات مقاوم است و در مواجهه با شرایط شدید مقاومت فوق العاده ای از خود نشان می دهد.

🔸🔴🔸چوب بلوط🔸🔴🔸

بلوط یکی دیگر از انتخاب های فوق العاده هنگام خرید یک تخت چوبی است. این چوب، یک چوب سخت است که تمایل به دانه بندی دارد. همچنین تحمل استفاده روزمره را داشته و به نوعی بسیار سخت و بادوان است. مهمتر از همه، بلوط در برابر تاب خوردگی بسیار مقاوم است.
با این حال، باید بین بلوط سفید و قرمز یکی را انتخاب کنید. بلوط سفید دارای الگوی دانه نواری ببری با پرتوها و لکه های زرد است. در همین حال، بلوط قرمز از قهوه‌ای روشن تا قرمز مایل به صورتی، با الگوی دانه‌ای چرخان و آب مانند، آن را زیباتر می‌کند.

🔸🔴🔸گردو🔸🔴🔸

احتمالاً در مورد چوب گردو شنیده اید. بسیاری از کارگران چوب آن را بهترین انتخاب برای ساخت بالا تختی می دانند. با این حال، این یک انتخاب عالی برای چارچوب های تخت نیز است .این چوب، چوبی سخت با دانه مستقیم است که به رنگ قهوه ای شکلاتی (مغز چوب) یا زرد (چوب صنوبر) می آید. در هر صورت، یک پوشش شفاف یا روغن کاری واقعاً رنگ را نشان می دهد.
گردو بسیار بادوام است و از نظر ابعادی بسیار پایدار است. به ندرت تغییر شکل می دهد. علاوه بر این، چوب گردو در برابر ضربه بسیار مقاوم است. در نتیجه، تحت بار ناگهانی به راحتی نمی شکند.

🔸🔴🔸افرا🔸🔴🔸

وقتی از افرا می گوییم، اساساً منظور از افرا سخت است که به آن افرا شکر یا افرا سنگ نیز می گویند. اکثر کارگران نجاری از چوب افرا به جای چوب مغز درخت برای ساخت مبلمان استفاده می کنند، زیرا کار با آن آسان تر و زیباتر است.
رنگ چوب افرا از تقریباً سفید تا کرم مایل به سفید، با رنگ مایل به قرمز یا طلایی متغیر است. در ضمن مغز چوب قرمز مایل به قهوه ای است. بافت دانه ریز و صافی دارد.
متأسفانه، افرا سمی است زیرا می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود. همچنین کمی سنگین تر از سایر گونه های چوب سخت است. علاوه بر این، چندان در برابر حشرات مقاوم نیست. بنابراین، قبل از استفاده باید آن را به درستی فرآوری کنید.

🔸🔴🔸چوب ماهون🔸🔴🔸

چوب ماهون به دلیل قابلیت اطمینان، استحکام و ویژگی های زیبایی شناختی، انتخابی محبوب برای بسیاری از پروژه های نجاری از جمله ساخت چارچوب تخت است.
الوار درختان ماهون با الگوهای زیبای مستقیم و یکنواخت مشخص می شود. علاوه بر این، الوار به راحتی سمباده زده می شوند و به خوبی رنگ می گیرند.چوب ماهون مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت دارند. حتی در هوای سخت منقبض، گرم یا متورم نمی شود.
رنگ چوب قهوه ای مایل به قرمز با گذشت زمان تیره می شود و در صورت جلا دادن، درخشندگی قرمز رنگی ایجاد می کند. فقط به یاد داشته باشید که گرد و غبار چوب ماهون می تواند واکنش های آلرژیک ایجاد کند.

🔸🔴🔸چوب کاج🔸🔴🔸

کاج یک چوب نرم است. این درخت متعلق به خانواده ای از درختان به نام مخروطیان است که گیاهان دانه ای مخروطی هستند. با این حال، این به این معنی نیست که چوب خیلی نرم است. الوار کاج بسیار قوی و بسیار بادوام است. اگرچه برای مبلمان فضای باز ایده آل نیست، اما برای مبلمان داخلی، از جمله چارچوب تخت، انتخابی عالی است.
کاج در حدود ۱۲۶ گونه وجود دارد. با این حال، دو گونه کاج زرد و کاج سفید بسیار محبوب هستند. کاج سفید به ویژه رایج است. چوب به رنگ روشن و مایل به سفید است که با بافت متوسط و الگوی دانه بسته مشخص می شود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.