بهزی

جست‌وجو

نحوه اجرای رنگ ترافیکی

زمان مطالعه 1 دقیقه

نحوه اجرای رنگ ترافیکی

🟠 بررسی وضعیت آب و هوای محیط 🟠

وجود هرگونه عامل نامساعد محیطی مانند باران، تندباد و شرایط جوی پرتنش می تواند مراحل رنگ آمیزی شما را مختل کند. اجرای رنگ ترافیکی به دلیل آنکه در محیط ها و فضاهای باز انجام می شود لازم است که به مساعد بودن آب و هوا توجه ویژه ای داشته باشید. اصولاً رنگ های ترافیکی چسبندگی بالای خود را زمانی حفظ می کنند که سطح مورد نظر خشک باشد. سطوح آسفالت مرطوب نمی توانند بستر مناسبی برای پذیرش رنگ ها باشند. اگرچه یکیری رنگ های پایه آب وجود دارند که می توانند سازگاری خوبی با سطوح مرطوب داشته باشند اما این سازگاری یک محدودیتی دارد.

🟠 آماده سازی سطح 🟠

سطوح آسفالت اغلب دارای سنگ ریزه، گرد و غبار و دیگر آلاینده های محیطی هستند که در صورت اعمال رنگ روی همچین سطحی نمی توان یک کیفیت و زیبایی قابل قبولی را در نتیجه کار دریافت کرد. به همین دلیل بهتر است یک عملیات جاروب کردن را به مراحل آماده سازی خود اضافه کنید. اگرچه قبل از آن بهتر است از کیفیت سطح آسفالت خود مطمئن شویم.
وجود ترک، تخریب ساختاری آسفالی همگی عواملی هستند که می توانند کیفیت رنگ ترافیک را تحت الشعاع قرار دهند. به همین دلیل قبل از آماده سازی و مخلوط کردن رنگ حتما نقایص سطحی را کاملا برطرف کنید. بعد از آماده سازی سطحی به جهت آنکه بخش کناری خط کشی ها به صورت صاف و یکدست شود از یکسری نوار چسب استفاده می کنند و آن را به صورت موازی و متناسب با طرحی که قرار است روی سطح پیاده سازی شود چسبانده می شود. درپایان رنگ آمیزی این چسب ها برداشته می شوند تا خط کناری رنگ ها زیبا د و بدون ناهمواری و بی نظمی باشد.

🟠 میکس کردن اجزای رنگ 🟠

اجرای رنگ ترافیکی می تواند با استفاده از ترکیبات دو جزئی و مواد رنگی تک جزئی رنگ ترافیک آکریلیک انجام شود. اصولاً رنگ های دو جزئی به جهت استفاده از ترکیبات هاردنر یا سخت کننده مخصوص درجه مقاومت بسیار بالایی دارند. اما نکته ی مهم در آماده سازی آن ها این است که حتما با استفاده از میکسر و یا همزن هایی که به طور مستقیم به دستگاه دریل متصل می شوند مخلوط می شوند.
جهت ترکیب کردن رنگ ترافیک دو جزئی نیازمند تخصص بالایی است. زیرا این دو جزء با نسبت معینی با يکديگر ترکیب می شوند. جزء دوم می تواند به صورت پودر که عناصر سخت کننده هستند با رنگ ترکیب شوند. رنگ های تک جزئی نیز به صورت جداگانه با همزن میکس می شوند تا رنگدانه های آن در سطح کلی ماده پراکنده و یکدست شوند.
این نکته را به یاد داشته باشید که پس از اختلاط کامل رنگ بلافاصله رنگ آمیزی را آغاز کنید. بسیاری از افراد تصور می کنند بعد از اختلاط می توانند درب مفظه ی رنگ را بگذارند و بعد از یک ساعت عملیات رنگ آمیزی را آغاز کنند. اصولاً رنگ ترافیک زمان pot life یا عمر مفیدی کمی دارند و نمی توانند مدت زیادی به صورت آماده به کار باقی بمانند.

🟠 اقدامات امنیتی در زمان اجرای رنگ ترافیکی 🟠

🔸مراقب استنشاق بخارات حاصله از رنگ باشید. البته این موضوع در زمان رنگ آمیزی دستی و در محیط های بسته می باشد.

🔸در زمان اجرای رنگ ترافیکی،عوامل اشتعال زا را از محیط دور کنید.

🔸در زمان اجرای رنگ ترافیکی مراقب برخورد رنگ با پوست و همین طور چشم ها باشید.

🔸مراحل رنگ آمیزی را حدالامکان بر عهده تکنسین های مجرب و کارآزموده رنگ آمیزی بگذارید تا استانداردهای امنیتی لازم در اجرای رنگ ترافیکی رعایت شود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.