بهزی

جست‌وجو

انواع دستکش کار ایمنی

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع دستکش کار ایمنی

🔷دستکش ایمنی ضدبرش🔷

دستکش ایمنی ضدبرش در کارهای مختلف مانند برش و تراشیدن چوب، فلز، شیشه، و غیره از دستکش ضدبرش سیگما که از کیفیت و دوام بالایی برخوردار است، می توان استفاده کرد. این دستکش‌ها معمولاً در بخش‌های صنعتی، ساختمانی، مکانیکی و باغبانی و همچنین در کارهای خانگی که نیاز به استفاده از ابزارهای تیز و برنده دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. دستکش کار ضد برش یک نوع دستکش حفاظتی برای جلوگیری از برش و آسیب دیدگی دست در زمان انجام کار با ابزارهای برنده و تیز است.

🔷دستکش ایمنی حرارتی🔷

این دستکش های نسوز و ضد حریق در برابر حرارت و گرما مقاومت بالایی دارند و می توان از آن استفاده کرد. این دستکش های ایمنی حرارتی، جنس بسیار مقاومی از الیاف نسوز دارند و دستان را در برابر شعله و گرمای بیش از حد محافظت می کنند.
از جمله کاربرد دستکش ضد حرارت در شغل های آتش نشانی، جوشکاری، صنایع ذوب و کوره و ... و صنایع مختلف مانند فولاد، شیشه، فرآوری غذا، پالایشگاه‌ها و غیره است.. استفاده از دستکش ایمنی حرارتی بسیار مهم است زیرا در مواجهه با دماهای بالا، دست می‌تواند آسیب ببیند و خطرات جدی برای سلامتی شخص را به دنبال داشته باشد. بنابراین، استفاده از دستکش ایمنی حرارتی در هر کاری که نیاز به محافظت دست در برابر دماهای بالا دارد، بسیار توصیه می‌شود.

🔷دستکش ضد اسید و مواد شیمیایی🔷

در محیط های آزمایشگاهی و کارگاهی که با مواد شیمیایی و اسیدی کار می کنیم نیاز به دستکش هایی است که دستان را برابر خطرات ناشی از پاشش اسید محافظت کند. دستکش‌های ضد اسید و مواد شیمیایی، به عنوان یک وسیله حفاظتی در برابر مواد شیمیایی و حلال‌های قوی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستکش‌ها با استفاده از موادی از جمله پلاستیک و پلیمر ساخته می‌شوند و می‌توانند در برابر اسیدها، قلیاها، حلال‌های آلی و غیره مقاومت کنند.
استفاده از دستکش‌های ضد اسید و مواد شیمیایی بسیار مهم است، زیرا این مواد می‌توانند با پوست و چشم‌ها و دیگر اعضای بدن تماس داشته باشند و باعث آسیب دیدگی و خطرات جدی برای سلامتی شوند. بنابراین، استفاده از دستکش‌های ضد اسید و مواد شیمیایی در مواردی که با مواد شیمیایی سر و کار دارید، بسیار توصیه می‌شود.

🔷دستکش ایمنی ضد برق🔷

دستکش ایمنی ضد برق برای حفاظت از دست در مقابل ضربات برق طراحی شده است. این نوع دستکش از مواد الکتریکی عایق ساخته شده و می‌تواند از دست شما در مقابل شوکهای الکتریکی محافظت کند.
دستکش ایمنی ضد برق و یا عایق برق یکی از دستکش های کار مهم است که در کارهای برقی از آن استفاده می شود و فرد را در مقابل جریان برق و برق گرفتگی محافظت می کند. از این دستکش تکنسین های برق و متخصصان طراحی دکل ها و موارد مشابه آن استفاده می کنند. این دستکش ها از جنس لاتکس تولید می شوند و در برابر شوک الکتریکی مقاوم هستند و از لحاظ مقاومت در برابر جریان الکتریسیته در حالت کلی به شش کلاس تقسیم می شوند.
دستکش‌های ایمنی ضد برق برای کاربردهای خاصی نیز تولید می‌شوند مانند استفاده در محیط‌های خشک و یا مرطوب / محیط‌های شیمیایی و یا حرارتی و یا در محیط ‌هایی که خطر سرمازدگی و یا حرارت زیاد وجود دارد.

🔷دستکش ایمنی برزنتی🔷

دستکش ایمنی برزنتی یک نوع دستکش حفاظتی است که مقاومت خوبی در برابر اجسام تیز و داغ دارند. کاربرد دستکش ایمنی برزنتی در شغل هایی مانند آهنگری، فولادی، باغبانی، مکانیکی و … است. برای جلوگیری از آسیب دیدگی دست در مواجهه با شیار، خراش، سایش و ضربه به کار می‌رود.

🔷دستکش ایمنی ضد لغزش🔷

از این دستکش ایمنی برای کارهایی که در آنها ممکن است هنگام کار لرزش یا لغزش به وجود بیاید مانند کار با بتن کن، چکش تخریب و موارد مشابه استفاده می شود که از این اتفاق جلوگیری می کند. جنس این دستکش ها از چرم، پلیمر و نایلون است. نام دیگر دستکش ایمنی ضد لرزش، ضد ارتعاش و ضربه نیز می باشد.
کاربرد دستکش ایمنی ضد لرزش در کارهایی مانند تخریب و حفاری است که در آنها از ابزار آلات تخریبی مانند بتن کن و چکش تخریب استفاده می شود. استفاده از این دستکش می تواند دست ها را در برابر خطرات احتمالی مانند ضربه و ساییدگی نیز محافظت کند.

🔷دستکش ایمنی آلومینیوم🔷

دستکش آلمینیومی در برابر حرارت، مواد مذاب و سوختگی مقاومت بالایی دارد. جنس آن پارچه آلومینیوم و آستر پشم شیشه است. این دستکش دست ها را در برابر سوختگی محافظت می کند و به راحتی با کمک این دستکش ایمن می توان کارهایی که در آن کار با مواد مذاب و حرارت بالا وجود دارد را انجام داد. علاوه بر سوختگی ،جنس مقاوم این دستکش، دست را در برابر بریدگی و موارد مشابه نیز حفاظت می کند اما عمده کاربرد دستکش ایمنی آلومینیوم در کارهایی است که حرارت بالا دارد و مواد مذاب درحین کار ایجاد می شود.
دستکش کار با پوشش آلومینیومی اغلب به عنوان دستکش کار ضد برش یا دستکش کار ضد خراش شناخته می‌شود. این دستکش‌ها به طور عمده از جنس الیاف نسوز و مقاوم ساخته شده‌اند که با پوششی از آلومینیوم تقویت شده‌اند. پوشش آلومینیومی به دستکش کار مقاومت بیشتری در برابر خراشیدگی، برش و سایر آسیب‌های مکانیکی می‌بخشد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.