بهزی

جست‌وجو

کاربرد انواع گاوصندوق در موقعیت‌های مختلف

زمان مطالعه 1 دقیقه

کاربرد انواع گاوصندوق در موقعیت‌های مختلف

بهترین گاوصندوق‌ها با کاربری‌های متفاوت در حال حاضر در بازار موجود هستند که برای مکان‌های مختلف طراحی شده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که گاوصندوق‌ها تا چه میزانی در سبک زندگی امروزی اهمیت پیدا کردند و می‌توانند بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های ما را کم کنند. تمامی افراد یک سری اموال و اشیای با ارزش و گران قیمتی دارند که در صورتی که به سرقت برود یا گم شود می‌تواند ماند دردسرهای زیادی برای ما ایجاد کند. خوشبختانه این موضوع توسط گاوصندوق‌های ایمن و مجهز برطرف شده است

کاربرد انواع گاوصندوق

آشنایی با کاربرد انواع گاوصندوق به شما در انتخاب گاوصندوق مناسب کمک می‌کند.

گاوصندوق خانگی
گاوصندوق فروشگاهی
گاوصندوق هتلی
گاوصندوق اداری و کارخانه‌ای
گاوصندوق بانکی
گاوصندوق طلافروشی‌ها


در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. گاوصندوق خانگی

به دلیل خصوصیات گاوصندوق خانگی این مدل از گاوصندوق بیشترین کاربرد را در مصارف خانگی دارد که افراد از آن‌ها برای وسایل و اشیای با ارزش خود و مراقبت از آن‌ها استفاده می‌کنند.

در واقع گاوصندوق‌های خانگی نسبت به سایر نمونه‌های دیگر گاوصندوق در سایزهای کوچک‌تر به راحتی داخل یک کمد مخفی می‌شوند. شما می‌توانید با کمک گرفتن از یک فرد متخصص در این حوزه گاوصندوق خانگی خود را بر روی زمین فیکس کنید با این کار دیگر خیالتان بابت سرقت و جابجایی گاوصندوق توسط سارقان راحت خواهد بود.

ایمن‌سازی از مهم‌ترین مشخصات گاوصندوق خانگی است که دارای انواع قفل می‌باشد. بهترین و مناسب‌ترین قفل‌ های گاوصندوق، رمز دیجیتال است؛ با توجه به اینکه بیشتر گاوصندوق‌های خانگی قیمت پایین‌تری نسبت به سایر گاوصندوق‌های دیگر دارند؛ به این دلیل که از قفل‌های مکانیکی ساده یا ترکیبی استفاده می‌کنند.

2. گاوصندوق فروشگاهی

معمولا گاوصندوق‌های فروشگاهی وظیفه تامین و حفظ امنیت از وسایل و اشیای و مدارک ارزشمند شما را برعهده دارند. به همین دلیل است که این گاوصندوق‌ها در سایزهای بزرگ‌تر با طبقات بیشتر ساخته می‌شوند. گاوصندوق‌های دوطبقه‌ای یا چند طبقه‌ای از نمونه گاوصندوق‌های فروشگاهی هستند که ممکن است هر کدام یک درب جداگانه با قفلی مجزا داشته باشند.

یکی از ویژگی‌های مثبت این نوع از گاوصندوق‌ها چند طبقه بودن آن است که هر طبقه می‌تواند مخصوص یک سری از لوازم و مدارک باشد این کار باعث نظم بخشیدن به وسایل و اشیای ما خواهد شد. تمامی گاوصندوق‌های فروشگاهی نسوز هستند دیگر نیازی نیست نسبت به این مسئله نگران باشید.

گاوصندوق‌های فروشگاهی شبیه به یک کمد بزرگ هستند که هر وسیله را می‌توان داخل آن جا داد. مدارک و اشیای کوچک ممکن است تنها چیزی نباشد که امنیت مسئله بسیار مهمی است. ممکن است نیاز داشته باشید وسایل بزرگ‌تری مانند کیف یا لب تاپ داخل گاوصندوق قرار دهید به همین دلیل نیاز است که دستگاه شما ظرفیت و گنجایش آن را داشته باشد. بهترین و مناسب‌ترین گاوصندوق فروشگاه، باید دارای ویژگی‌هایی مانند ضد سرقت، ضد حریق، ضد برش و ضد دیلم باشد.

3. گاوصندوق طلافروشی‌ها

یکی از خلاق‌ترین و هنرمندانه‌ترین گاوصندوق‌های موجود در بازار که ضریب امنیت بالایی دارد، تحت عنوان گاوصندوق‌ طلافروشی است که یکی از جذابیت‌های آن، گاوصندوق‌های آسانسوری است. این نوع گاوصندوق‌ها در ویترین یک طلافروشی نصب می‌شوند تا طلا و جواهرات در معرض دید مشتریان بیرون از فروشگاه قرار گیرد.

هنگام تعطیل کردن فروشگاه درب گاوصندوق توسط صاحب مغازه به صورت آسانسوری پایین می‌آید سپس روی محفظه قرار می‌گیرد به این شکل که کاملا درب گاوصندوق بسته می‌شود. این نوع گاوصندوق‌ها دارای موتورهای قفل با کاربردهای مختلفی هستند که بر روی آن‌ها نصب می‌شوند.
گاوصندوق‌های آسانسوری کار صاحبان فروشگاه را راحت کرده است به این نحو که دیگر نیازی ندارند هر روز ویترین مغازه را بچینند. بلکه تنها با فشاردادن یک دکمه می‌توانید ویترین را در معرض دید مشتریان قرار دهید این کار در زمان صاحب فروشگاه صرفه جویی می‌کند همچنین به دلیل وجود سیستم ایمنی نفوذ ناپذیر طلا فروشان نیز با خیال آسوده‌تری کار خود را انجام می‌دهند. در نهایت گاوصندوق‌های آسانسوری زیبایی بصری فوق العاده و منحصر به فردی دارند.

4. گاوصندوق خانگی دو طبقه

گاوصندوق‌های خانگی دو طبقه مناسب برای افرادی است که وسایل و جواهرات زیادی در منزل نگهداری می‌کنند یا اسناد و مدارک آن‌ها بسیار زیادی دارند. احتمالا گاوصندوق‌های خانگی کوچک نتواند نیاز آن‌ها را پاسخگو باشد. برای رفع این مسئله، بهتر است که گاوصندوق‌های خانگی دوطبقه‌ای در ابعاد بزرگ‌تر تهیه کنید. معمولا این دست از گاوصندوق‌ها درب جداگانه‌ای دارند که هر کدام از طبقات آن یک درب دارد با کلید اختصاصی حتی ممکن است قفل یک طبقه با طبقه دیگر متفاوت باشد.

برخی از گاوصندوق‌های خانگی در بازار هستند که دارای یک درب با ارتفاع زیاد هستند که برای نگهداری طلا و جواهرات و اسناد و مدارک گزینه مناسبی هستند؛ لذا عاملی که این نوع گاوصندوق‌ها را با گاوصندوق‌های دو طبقه‌ای که دارای دو درب جداگانه هستند را از یکدیگر متمایز می‌کند این است که یک طبقه می‌تواند کاربردی مجزا از سایر طبقات دیگر داشته باشد؛ زیرا گاوصندوق‌هایی که درب قفل، رمز و مکان استفاده کاملا جداگانه‌ای دارند.

تاثیر وزن گاوصندوق بر روی امنیت بسیار زیاد است، مناسب‌ترین گاوصندوق برای منزل باید ضد سرقت باشد تا از این طریق سارقان نتوانند درب آن را به راحتی باز کنند همچنین دارای وزن سنگینی باشد که به راحتی قابل حمل نباشد. چنانچه که آن را به دیوار یا روی زمین نصب می‌کند باید در نظر داشته باشید آن را به صورتی فیکس کنید که احتمال انتقال آن توسط افراد ناشناس تقریبا غیر ممکن شود؛ به همین دلیل توصیه می‌شود که به هیچ وجه این نکته را نادیده نگیرید.

5. گاوصندوق هتلی

ممکن است مشاهده کرده باشید که برخی از گاوصندوق‌های هتلی شباهت زیادی به گاوصندوق‌های خانگی دارند، لذا این طور نیست، زیرا مشخصات و مزایای گاوصندوق‌های هتلی با خانگی کاملا با یکدیگر متفاوت هستند.

گاوصندوق‌های هتلی نسبت به گاوصندوق‌های خانگی سایز کوچک‌تری دارند. بیشتر از قفل‌های دیجیتالی با رمز عبور در ایمن‌سازی آن ‌ها استفاده می‌شود. این نوع از گاوصندوق‌ها دارای حجم کم با ایمنی بالا هستند به همین خاطر بهترین گزینه برای اتاق‌های هتل‌ها هستند.

گاوصندوق‌های هتلی یا سیف باکس با توجه به اینکه بیشتر در هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان از آن‌ها در مصارف خانگی هم بهره برد. صندوق‌های امانات هتلی باید داری یک رمز پیچیده و استانداری باشد. شرکت تولیدکننده باید ضمانت نامه و خدمات پس از فروش برای محصول خود در نظر بگیرد.

6. گاوصندوق اداری و کارخانه‌ای

معمولا انواع گاوصندوق‌های اداری و فروشگاهی شبیه به هم هستند. این دست از گاوصندوق‌ها می‌توانند تحت شرایط مختلف به جای یکدیگر مورد استفاده قرار گیرند. هر دو مدل شبیه به یک کمد بزرگ هستند که با نصب کردن انواع قفل می‌توانید ایمنی آن را افزایش دهید. یک نوع گاوصندوق اداری دیگری وجود دارد که در بیشتر اداره‌ها یا کارخانه‌ها از آن استفاده می‌شود که برای نگهداری اسناد و مدارک اطلاعات قدیمی مناسب هستند.

با توجه به اینکه گاوصندوق‌های اداری و کارخانه‌ای طبقات مجزا ندارد؛ اما هر درب آن به یک سیستم ایمنی مجزا مجهز است. معمولا هر دو درب گاوصندوق از سیستم ایمنی با ضریب امنیت بالا و متفاوتی استفاده شده است. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های انواع گاوصندوق‌ها سنگین وزن بودن آن‌ها است؛ به این دلیل است که به هیچ عنوان نمی‌توانید آن را جا به جا کنید. با باز شدن غیر اصولی زمان زیادی لازم است این موضوع می‌تواند باعث منصرف شدن سارقین از به سرقت بردن این دست از وسایل شوند. انواع گاوصندوق‌های اداری مقاومت دمایی متفاوتی نسبت به ویژگی‌هایی همچون نسوز بودن، سبک بودن با انواع قفل‌ها دارند که می‌توانید تا طولانی مدت جوابگوی نیاز اداره‌ها و کارخانه‌ها باشید.

6. گاوصندوق بانکی

اگر از لحاظ امنیتی به دنبال یک گاوصندوق خوب هستید به شما توصیه می‌کنم که گاوصندوق‌های بانکی را انتخاب کنید. این نوع صندوق امانات در انواع تک طبقه و چند طبقه هستند که در سایر گاوصندوق‌های تخصصی بانکی از آن‌ها استفاده می‌شود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.