بهزی

جست‌وجو

ریخته گری قطعات چدنی چطور انجام می شود؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

ریخته گری قطعات چدنی چطور انجام می شود؟

ریخته گری قطعات چدنی چیست؟

یک ریخته گری فلز ، به سادگی توضیح داده شده است تاسیساتی که روی ریخته گری فلز کار می کند تا قطعات ریخته گری را در اشکال و طرح های مختلف در صورت نیاز ارائه دهد.

ریخته گری فلزات امروزه به طیف وسیعی از صنایع خدمت می کند. کار آن از نزدیک با زمینه های فوق العاده ای مانند حمل و نقل ، روشنایی ، مبلمان ، خودرو، ساخت و ساز که مربوط به بسیاری از محصولات اصلی مصرفی است که ما به آن وابسته هستیم ، مطابقت دارد. صنعت ریخته گری فلز بسیار بزرگ است ، بنابراین فلزات ریخته گری نیز در زمینه های متمرکز ، فلز و غیره تقسیم بندی می شوند. مجموعه ای از امکانات تخصصی در قطعات خودرو و … هستند.

کدام فلزات در ریخته گری استفاده می شود؟

ریخته گری عمدتا بر روی مواد فلزی مختلف کار می کند ، بیشتر آنها چدن ، آلومینیوم ، برنز ، فولاد و برنج هستند.

هر فلز خواص ریخته گری مشابهی ندارد و بسیار مهم است که با دقت در نظر بگیریم که کدام ماده برای هر محصول صنعتی مناسب است. آلومینیوم ترجیحاً به عنوان یک ماده خوب ریخته گری مورد استفاده قرار می گیرد. نقطه ذوب پایین آن (تقریباً 660 درجه سانتی گراد) باعث صرفه جویی در زمان در مقایسه با سایر فلزات می شود (برای مثال برنز در دمای 950 درجه سانتی گراد ، چدن در دمای 1100 1900 درجه سانتی گراد چدن). علاوه بر این ، تطبیق پذیری آلومینیوم همچنین امکان ریختن اشکال و سبک های مختلف را می دهد ، بنابراین در بسیاری از صنایع در فضای باز تا قطعات خودرو به طور گسترده ای استفاده می شود. قطعات ریخته گری آلومینیوم جمع آوری شده به دلیل سطح صاف ، صیقلی و روشن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در عین حال ، چدن اغلب به دلیل وزن زیاد و ماندگاری طولانی با نوردهی خارجی ، در تولید پایه های روشنایی ، پایه وزنه کشاورزی ، گلدان ، پوشش دهی ، تیر و غیره دیده می شود. تیر چراغ چدنی می تواند حداقل 50 سال دوام بیاورد و با شرایط آب و هوایی شدید روبرو شود ، اما همچنان ظاهر خوبی دارد ، در حالی که پوشش چاه می تواند دوازده تن بار را تحمل کند.

فرایند ریخته گری قطعات چدنی چگونه است؟

طبق تعریف ، ممکن است فکر کنید که این کار بسیار اسان است ، اما هنگامی که وارد یک کارخانه ریخته گری می شوید ، متوجه می شوید که این کار ریخته گری چقدر ماهرانه و مبتکرانه انجام می شود. ریخته گری هر محصول مراحل زیادی را شامل می شود و هر مرحله نیاز به دقیق و مهارت است.

به طور خلاصه ، عملیات ریخته گری کلی فلز شامل ساخت الگو ، قالب گیری ، ریختن ، خنک کردن ، تکان دادن ، انفجار، بستن و بازرسی است. مرحله بعدی ماشینکاری دقیق دستگاه CNC برای فرز ، تراشکاری ، تراش و غیره در صورت درخواست است و بستگی به ظرفیت هر ریخته گری دارد. در مرحله اول ، الگو سازی در فرایند ریخته گری فلز بسیار مهم است. این الگو ماکت پروژه ای است که باید ریخته شود. معمولاً از چوب یا فلز ساخته می شود (آلومینیوم به طور گسترده استفاده می شود). از این الگوها می توان برای ایجاد حفره قالب به میزان مورد نیاز استفاده کرد.

ریخته گری فلزات به کدام صنعت خدمت می کند؟

از ماشین آلات کشاورزی ، ماشین آلات ساختمانی ، تجهیزات صنعتی ، حمل و نقل ، دریایی ، تامین آب و زهکشی ، دکوراسیون شهری ، برق ، متالورژی ، مکانیک و غیره ، همه از قطعات ریخته گری از ریخته گری فلز استفاده می کنند.

بسیار معمول است که چراغ های بیرونی را جلوی حیاط یا در کنار خیابان به محل کار خود مورد استفاده قرار دهید. این چراغ روشنایی عمدتا با روش ریخته گری ساخته می شود و از مواد فلزی ساخته شده است (چدن و ​​آلومینیوم ریخته گری بیشتر ارجحیت دارند). مشابه آن ها می توان به انتهای نیمکت ، سطل زباله ، حصار ، نرده یا تجهیزات آشپزخانه به عنوان لوازم جانبی اجاق گاز و همچنین وسایل آشپزی اشاره کرد. ماشین آلات کشاورزی ، صنعتی ، هوانوردی ، دریایی … همچنین دیگر از جزئیات ریخته گری صرف نظر نکنید.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.