بهزی

جست‌وجو

صفحه ویژه و اخبار مرتبط با دکتر کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان

دکتر کیومرث هاشمی وزیر وزارت ورزش و جوانان

زمان مطالعه 1 دقیقه

صفحه ویژه و اخبار مرتبط با دکتر کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان

وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی🟢

وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی در دستورکار قرار گرفته است، گفت: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در برنامه قهرمان ایران که با حضور جامعه ورزش کشور و جمعی از ورزشکاران و قهرمانان کشور در سالن‌ همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به اینکه آرزوی دیرینه کشور یعنی خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با حمایت دولت به ثمر نشست، اظهار کرد: از ظرفیت قهرمانان باید در راستای اشاعه ورزش در سطح کشور استفاده کنیم.  

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ در ۷۰ رشته ورزشی ۹۵۴ مدال آور توانستند در رشته‌های مختلف ورزشی برای کشور افتخار آفرینی کنند و پرچم ایران را به اهتزار آورند و به زودی مراسم تجلیل از این قهرمانان با حضور رییس جمهور برگزار می‌شود و پاداش آن‌ها را تقدیم خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مجموعه ورزش کشور در یک حرکت هماهنگ این افتخارات را کسب کردند، گفت: نه تنها قصد داریم وضعیت فعلی را حفظ کنیم بلکه برخی اقدامات تحولی را در دستورکار قرار داده‌ایم و در چند محور فعالیت‌ها را آغاز کرده‌ایم و جلسه شورای عالی کشور را در وزارت ورزش برگزار کردیم و یکی از مشکلات ما در بخش زیرساخت‌ها نیمه تمام ماندن برخی پروژه‌های ورزشی است که از دهه ۸۰ روی دست ورزش کشور باقی مانده و ۳۴۲۸ پروژه شناسایی شده و قرار است پروژه جدیدی آغاز نشود تا این پروژها به بهره‌برداری برسد و بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

هاشمی با اشاره به ازسازی مجموعه ورزشگاه آزادی، سالن ۱۲ هزار نفری، مجموعه سالن‌ها و استخر قهرمانی ورزشگاه آزادی، اعلام کرد:  ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی ورزشگاه بزرگ آزادی منظور شد تا مشکلات آن برطرف شود. همچنین مجموعه بین‌المللی ورزشی در تهران مدنظر قرار گرفت و به موقع این موضوع اطلاع‌رسانی می‌شود و با فعالیت پیمانکاران داخلی و خارجی مجموعه ورزشی درخور کشور را خواهیم داشت تا بتوانیم به خوبی در بخش رویدادهای ورزشی میزبانی، کنیم.

وی افزود: طرح آمایش ورزش سرزمین کشور ابلاغ و قرار شد ظرف مدت ۴ ماه آماده شود و عدالت ورزشی با اجرای این طرح آمایش را شاهد خواهیم بود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه یکی از موضوعات مهمی که مقام معظم رهبری و رییس جمهوری بر آن تاکید دارند، حل مشکل ورزشکاران و قهرمانان است که در دستورکار قرار گرفته، عنوان کرد: تمام مطالبات قهرمانان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را پرداخت کردیم و طی دو هفته آینده نیز پاداش ورزشکاران پرداخت می‌شود. علاوه بر این طرح سرباز قهرمان در قانون پیش بینی شده و تمامی مراحل خود را طی کرده است،

هاشمی با اشاره به اینکه احداث شهرک مدال‌آوران در دستورکار دولت قرار گرفته است، گفت: دیگر اقدام خوب مجلس، اصلاح ساختار و اساسنامه صندوق قهرمانان و پیشکسوتان بود و مستمری‌ها افزایش یافت. همچنین اصلاح حکمرانی و حرکت به سوی حکمرانی مطلوب در بخش ورزش کشور مدنظر قرار گرفته است و ناوگان تجهیزاتی فدراسیون‌ها را بعد از ۲۰ سال مدنظر قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه تمرکززدایی از مرکز و انتقال میزبانی‌های ورزشی به سایر شهرهای کشور در دستورکار قرار دارد، اظهار کرد: اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی دیگر مورد مهم و باید هر فدراسیون اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد و این مسئله دستورکار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است تا بتوانیم اختیارات بیشتری به فدراسیون‌های ورزشی بدهیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در برنامه هفتم تدوین آیین نامه حق پخش تلویزیونی مدنظر قرار گرفته است، گفت: این آیین نامه به تصویب هیات وزیران خواهد رسید تا مشکل ورزش کشور حل شود.

هاشمی ادامه داد: موضوع دیگر فیرپلی مالی است در دستورکار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته تا فدراسیون‌هایی نظیر فوتبال، والیبال، بسکتبال و ... که لیگ حرفه‌ای دارند بر اساس فیرپلی مالی فعالیت کنند.

وی با اشاره به برنامه ملی پیشرفت، خاطرنشان کرد: محور اصلی این برنامه توسعه ورزش همگانی است و به عنوان موضوع اصلی دنبال می‌شود و امیدواریم بیش از ۵۰ درصد جامعه از طریق ورزش به سلامت خود کمک کنند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در بخش ورزش حرفه‌ای نیز نظام جامع باشگاه‌داری به اتمام رسیده و در دستور صحن مجلس قرار گرفته است، گفت: خیلی از مشکلات و مسائل ورزش کشور از این طریق حل می‌شود و باید بدانیم ۳۴ هزار باشگاه ورزشی در سطح کشور داریم که می‌تواند در تولید شغل به ورزش کشور کمک کند. همچنین امیدواریم نظام تخصصی مشاغل ورزشی را نهادینه کنیم و این دسته از اقدامات را در دستورکار قرار داده‌ایم و امیدواریم شاهد رشد ورزش کشور در مناطق مختلف کشور باشیم.

✳️کیومرث هاشمی: مشکل دو مالکیتی سرخابی ها برطرف میشود

وزیر ورزش: مشکل دو مالکیتی سرخآبی‌ها به صورت رسمی حل می‌شود

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مشکل دو مالکیتی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به صورت رسمی حل می‌شود،گفت: هیچ سهامی از این ۲ باشگاه برای دولت باقی نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «کیومرث هاشمی» وزیر وررزش و جوانان روز چهارشنبه ( ۵ اردیبهشت ماه) در حاشیه جلسه هیات دولت درباره واگذاری سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس به خبرنگاران گفت: هیچ سهامی از استقلال و پرسپولیس برای دولت باقی نخواهد ماند و دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا بدون هیچ مشکلی حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه مشکل دو مالکیتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حل می‌شود، تصریح کرد: امروز به صورت رسمی در وزارت امور اقتصادی و دارایی موضوع دو مالکیتی این دوباشگاه رفع خواهد شد و پیش از این هم در جلسات مختلف با مدیران عامل این دو باشگاه، مشکلات دو مالکیتی آنها رفع شده بود.
وزیر ورزش درباره اینکه آیا فدراسیون جهانی فوتبال بانک را به عنوان بخش خصوصی سهامدار این دوباشگاه می‌پذیرد یا خیر، خاطرنشان کرد: بله قطعا مورد پذیرش فیفا است و یکی از افتخارات دولت سیزدهم در حوزه ورزش، خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است و امیدواریم ادامه روند واگذاری به خوبی انجام شود.

به گزارش ایرنا، سوم اردیبهشت ماه، پس از تأیید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان خصوصی‌سازی، مزایده رسمی برای واگذاری ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه در فرابورس آغاز شد و در نهایت سهام سرخابی‌ها به فروش رفت. قرار بود در این مزایده ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به ۶ بانک شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین و ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال به شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس و چهار شرکت زیر مجموعه آن واگذار شود. کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی پارس، پتروشیمی بوعلی، پتروشیمی شهید تندگویان و پتروشیمی بندر امام درخواست خود را برای خرید ۸۵ سهام شرکت استقلال ارائه کردند و این معامله انجام شد. برای خرید ۸۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس نیز  ۶ بانک از طرف کارگزار خریدارشان قیمت هر سهم معادل را ۳۵۸۰ ریال در سامانه معاملات درج کردند که کارگزار فروشنده سهام به نمایندگی از طرف دولت، کارگزاری بانک ملی ایران بود و این هم معامله مطابق رویه قطعی شد. کل ارزش معامله ۸۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس را حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان  اعلام شد.

وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است

طرفداری | کیومرث هاشمی در مراسم واگذاری مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس صحبت کرد.

کیومرث هاشمی اظهار داشت:

35 سال است که سابقه حضور در ورزش دارم و به نظرم امروز، بهترین روز و نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است. استقلال و پرسپولیس مورد توجه افکار عمومی هستند. مردم با خوشحالی سرخابی‌ها شاد می‌شوند و ناراحتی دو تیم باعث ناراحتی مردم است. استقلال و پرسپولیس یکی از ظرفیت‌های مردمی کشور است.

وی با تشکر از عوامل وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و وزارت اقتصاد و دارایی برای واگذاری سرخابی‌های پایتخت بیان کرد:

اگر تأکیدات رئیس جمهور نبود، شاید این کار انجام نمی‌شد. از خریداران عزیز که محبت کردند و با ورود به این عرصه، به فوتبال کشور کمک کردند، تشکر می‌کنم. با حضور این عزیزان شاهد توسعه فوتبال در بخش باشگاهی خواهیم بود و بسیاری از مشکلاتی که طی سال‌های گذشته مورد نقد کارشناسان فوتبال بوده است، به حداقل می‌رسد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه این وزارتخانه از این پس صرفاً از جایگاه نظارتی گام برمی‌دارد، عنوان کرد:

رسانه‌های کشور انتقاداتی نسبت به مشکلات دو باشگاه داشتند. رسانه یک فرصت برای ورزش کشور است و خودمان را مدیون مجموعه رسانه‌ای می‌دانیم. انتقال استقلال و پرسپولیس امروز انجام می‌شود، اما کار نظارتی وزارت اقتصاد و دارایی، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان تازه آغاز می‌شود. با مدیریت خوب سهامداران، شاهد تحول فوتبال کشور خواهیم بود.

«هرگاه حال استقلال و پرسپولیس خوب باشد، حال فوتبال ایران و ورزش کشور خوب است.»، هاشمی ضمن بیان این جمله خاطر نشان کرد:

در هشت ماه گذشته گفتم که کار وزارت ورزش صرفاً سیاست‌گذاری و نظارت است، نه تیمداری. ما دنبال تحقق اراده دولت هستیم. خیلی از دوستان می‌گفتند نباید این حرف را می‌زدی (واگذاری سرخابی‌ها) و این کار شدنی نیست. خوشحال هستیم که اراده دولت محقق شد و از همه پیشکسوتان دو باشگاه تشکر می‌کنم.

وی با اعلام خبر واگذاری پنج درصد از سهام سرخابی‌ها به بازیکنان سابق دو باشگاه گفت:

پنج درصد هم برای سهام پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس پیش‌بینی شده که در اختیار وزارت ورزش و جوانان است و متعلق به صاحبان اصلی دو باشگاه یعنی پیشکسوتان خواهد بود. این اقدام را با مشورت با پیشکسوتان انجام می‌دهیم و واگذاری این پنج درصد به‌زودی انجام می‌شود. استقلال و پرسپولیس مشکلات بیشتری داشتند و مالکیت مشترک دو باشگاه یکی از دغدغه‌ها بود.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه تصریح کرد:

تلاش کردیم استقلال و پرسپولیس، بدون دغدغه در مسابقات آسیایی شرکت کنند تا هواداران هم استرسی نداشته باشند. وزارت ورزش و جوانان و نیز وزارت اقتصاد و دارایی در تعیین این مسئله که چه کسی برای در اختیار گرفتن سهام دو باشگاه اقدام کنند، هیچ نقشی نداشتیم. سهام سرخابی‌ها را چند بار به مزایده گذاشتند که کسی پا پیش نگذاشت و سهامداران جدید، این اقدام را با رغبت خودشان انجام دادند.

هاشمی با اشاره به اهمیت تصمیمات مدیران شرکت‌های سهامدار سرخابی‌ها در سرنوشت این دو باشگاه اظهار داشت:

امیدواریم مدیران شرکت‌های مالک، سعه صدر لازم را نسبت به مدیریت استقلال و پرسپولیس داشته باشند. تأکید می‌کنم که سهامداران دو باشگاه، دقت کامل را در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشند. نظر هواداران از اهمیت زیادی برای مجموعه ورزش کشور برخوردار است و هر اقدامی باید به رضایت مردم ختم شود

✳️کیومرث هاشمی: سیاست اصلی ما حمایت از فوتبال است
هاشمی با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ فوتبال، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اصلی حمایت از فوتبال است. ظرفیت‌های زیادی در کشور وجود دارد که بدون شک یکی از این ظرفیت‌ها ورزش است و ظرفیت بزرگ فوتبال نیز در این میان غیرقابل کتمان است.
وی با اشاره به ابعاد ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این رشته ورزشی در دنیا ادامه داد: مجموعه فدراسیون و باشگاه‌ها اقدامات فرهنگی خوبی انجام می‌دهند و اقدامات فرهنگی باید با قدرت بیشتری در میادین ورزشی انجام گیرد. اگر خدشه‌ای به ارزش‌ها وارد شود تمام زحمات به هدر خواهد رفت.
هاشمی با اشاره به الزام قانونی برای رعایت فیرپلی مالی در ورزش کشور گفت: موضوع فیرپلی مالی ظرفیت بسیار خوبی است که باعث می‌شود عدالت در فوتبال ما جاری شود. این اختیار را به فدراسیون فوتبال داده‌ایم که آیین‌نامه فیرپلی مالی را بنویسد که قابلیت اجرا داشته باشد.
وزیر ورزش با اشاره به موفقیت فوتبال ساحلی در مسابقات جام جهانی اظهار کرد: الان فوتبال ساحلی ایران در رده سوم دنیا است و این یک ظرفیت بسیار خوب برای کشور ما محسوب می‌شود. همانطور که فوتسال نیز در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که در تیم ملی فوتبال بزرگسالان و امید نیز بهترین اتفاقات را رقم بزنیم. در فوتبال الکترونیک نیز ظرفیت بسیار خوب و گیمرهای توانایی در ایران حضور دارند. باید به سمتی برویم که تیم‌های ما از برگزاری فوتبال الکترونیک نیز استقبال کنند و از این ظرفیت درآمدزایی داشته باشیم.
هاشمی همچنین با اشاره به اختصاص ١٢٠٠ میلیارد تومان از سوی دولت برای بازسازی ورزشگاه آزادی تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان این آمادگی را دارد که مدیریت ورزشگاه آزادی را به خود فدراسیون فوتبال بدهد که در خدمت فوتبال کشور باشد.
تاج نیز پیش از صحبت‌های وزیر ورزش ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فوتبال ایران اظهار کرد: از زمانی که وزیر ورزش و جوانان برای فوتبال گذاشتند تشکر می‌کنم. اشراف هاشمی به این موضوع حائز اهمیت است و زمانی که صرف حل موضوعات فوتبال می‌کند نیز موید همین دقت نظر است.
وی در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص برنامه‌های فدراسیون در حوزه‌های مختلف با تاکید بر اینکه ورزش به خودی خود یک مقوله فرهنگی است، بیان کرد: این رشته به دلیل جمعیت بالای علاقه‌مند بسیار اثرگذار است و باید با حساسیت بسیار برایش برنامه‌ریزی شود. هرهفته در کنار مسابقات فوتبال اقدامات فرهنگی به تناسب با رویدادهای مذهبی و فرهنگی تدوین و اجرا می‌شود که خوشبختانه نتایج بسیار خوبی را درپی داشته است.
بر اساس این گزارش، اعضای هیأت رییسه فدراسیون فوتبال نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات انجام شده در مدت حضور خود در فدراسیون فوتبال ارائه کردند و به بیان گزارش پرداختند.
✳️پاکدل: کیومرث هاشمی کارشناس خبره ورزش است/ وزیر ورزش کمک بزرگی برای کسب میزبانی کرد✳️
علیرضا پاکدل: دوشنبه‌شب در گفت‌وگو با ایرنا درباره کسب میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا اظهار کرد: در چند سال گذشته در تلاش بودیم تا بتوانیم میزبانی‌های آسیایی را برای کشورمان بگیریم و سرانجام موفق شدیم تا میزبانی مسابقات ساحلی نوجوانان و بزرگسالان آسیا را در تهران و همچنین باشگاه‌های آسیا را در اصفهان بگیریم و این رقابت‌ها هم به خوبی برگزار شد.
وی افزود: اما بعد از رایزنی‌ها و با حمایت وزیر ورزش و جوانان توانستیم بعد از ۱۸ سال اکنون میزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا را بگیریم که شهریور در شیراز برگزار می‌شود. باز هم تلاش می‌کنیم تا در سال جاری شرایطی را مهیا کنیم تا در آینده نزدیک میزبان رویدادهای مهم‌تری در سطح جهانی باشیم.
رئیس فدراسیون هندبال عنوان کرد: قبل از هر چیز باید از وزیر ورزش و جوانان تشکر کنم. کیومرث هاشمی با توجه به اینکه یک کارشناس خبره و باتجربه و دانش در ورزش است، همواره پاسخگوی فدراسیون‌ها و پیگیر مشکلات آنها بوده است. در مدت زمانی که هاشمی در وزارت ورزش و جوانان حور دارد، شبانه روز کار کرده است. وقتی موضوع میزبانی را مطرح کردیم، او حمایت مادی و معنوی کرد. امروز بخشی از دغدغه‌های ما برطرف شده است و باید بابت این مساله از او قدردانی کنم.
وی یادآور شد: هاشمی چند کار خوب انجام داد و اول از همه آنکه رابطه نزدیک و خوبی با اهالی ورزش برقرار کرد. او با احترام به پیشکسوتان و عیادت از بزرگان رابطه تنگاتنگی با روسای فدراسیون‌های ورزشی و کارشناسان خبره ورزش کشور ایجاد کرد. وزیر ورزش به دلیل اشراف به ورزش کشور، چند طرح بسیار خوب را مطرح کرد. یکی از این طرح‌ها آمایش سرزمینی است که هاشمی با جدیت آن را دنبال می‌کند و قطعا به ورزش کشور کمک خواهد کرد.
پاکدل ادامه داد: طرح دیگر اساسنامه تخصصی فدراسیون‌هاست و وزیر ورزش اعتقاد ویژه به انجام این کار دارد. با اجرای این طرح مشکلات بسیاری از فدراسیون‌ها برطرف می‌شود. چرا که ماهیت هر رشته ورزشی با رشته‌های دیگر متفاوت است. نوع اساسنامه‌ها باید متفاوت باشد و این موضوع در دوران قبل دیده نشده بود و هاشمی به درستی آن را آسیب شناسی کرد و پیشنهاد داد تا عملیاتی شود. وزیر ورزش همچنین پیشنهاد وارد شدن ساخت ورزشگاه جدید به فاز عملیاتی را نیز مطرح کرد. نشست‌های تخصصی هاشمی با باشگاه‌ها و کاپیتان‌های تیم‌های ملی نیز باعث می‌شود تا اشراف او به ورزش کشور کامل‌تر شود.
وی در پایان درباره مشکلات و نیازهای مهم هندبال کشور گفت: یکی از دغدغه‌های ما کمپ تیم‌های ملی است و وزیر ورزش در این زمینه در جمع ملی پوشان قول مساعدت داد و خیلی امیدواریم بتوانیم با دستور وزیر و با همکاری و مساعدت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و همچنین رفع موانع، عملیات ساخت این پروژه مهم را به‌زودی آغاز کنیم. جا دارد از هاشمی وزیر ورزش تشکر ویژه ‌کنم هم به خاطر حمایت‌های خوبی که از هندبال داشت و هم به این دلیل که با تدبیر او امسال صددرصد اعتبارات را از وزارت دریافت کردیم و تفاهم‌نامه منعقدشده برای بودجه نیز عملیاتی شد.

✳️کیومرث هاشمی برگ برنده ورزش ایران✳️ در گذشته و سالهای اخیر وزارت ورزش و جوانان بنوعی نتوانسته عملکرد آنچنان مناسبی داشته باشد و متاسفانه ما در این سال‌ها هیچ وقت تغییرات گسترده‌ای جهت بهبود شرایط ورزش کشور نداشته‌ایم. اما پس از ورود دکتر کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان شاهد تغییرات گسترده و بسیار ارزنده‌ای هستیم ایشان توانستند با معضلات و مشکلات ورزشی رودررو شوند و مواردی که سال‌ها به پیکر ورزش ایران ضربه می‌زد را تا حد زیادی برطرف کنند. جناب وزیر از پتانسیل‌های ویژه‌ای برخوردار هستند به طور مثال با وجود اینکه جناب وزیر خودشان ورزشکار بودند اما اهالی ورزش ایشان را به قانونمندی می‌شناسند زیرا ایشان معتقد هستند احترام به قوانین و اجرای صحیح آن بسیار هائز اهمیت است و می‌تواند سطح مدیریتی ورزش کشور را بهبود بخشد. بدین منظور ایشان تمام تلاش خود را انجام دادند تا بعضی از قوانین دست و پاگیر راحذف کنند و یا در بعضی موارد قوانین جدید را جایگزین کنند. بطور مثال پروسه تغییرات دراساسنامه‌های فدراسیون‌ها یکی از بزرگترین طرح‌های می‌باشد که می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند زیرا خیلی از این قوانین سالیان سال است که تغییری نداشته و نه تنها نمی‌تواند با دنیای مدرن حال ورزش جهان تطابق داشته باشد بلکه می‌تواند باعث اختلال در سیستم مدیریتی شود که در نهایت آسیب آن به ورزش کشور برخورد می کند. همچنین یکی از اقدامات مهم وزیر جلوگیری از ورود سرپرست‌ها در انتخابات ریاست فدراسیون‌ها می‌باشد. در سال‌های گذشته ما شاهد بودیم که بسیاری از سرپرست‌ها به صورت موقت وارد یک فدراسیون می‌شدند اما فقط پس از گذشت چند ماه بدون داشتن دانش تخصصی در آن رشته و یا با داشتن دیگر ضعفهای مدیریتی به راحتی جهت کاندید شدن در انتخابات اقدام میکردند. اما نکته مهم و بنوعی منفی این بود که همین سرپرست‌ها در زمان حضور در فدراسیون مربوطه می‌توانستند شرایط را به نوعی مدیریت کنند که در انتخابات پیش رو پیروز شوند و همین موضوع باعث شروعی غلط و اشتباه بود زیرا نه تنها سکان آن فدراسیون در دست یک مدیر منتخب نبود بلکه افرادی که در این راه به سرپرست درکمک کرده بودند وارد بدنه آن فدراسیون می‌شدند و می‌شود گفت که ساختار آن فدراسیون بنوعی نابود و در دست یک مافیا ورزشی میافتاد. اما پس ازیک تصمیم بزرگ و ارزنده دکتر هاشمی این معضل را که همانند خوره به جان ورزش کشور و فدراسیون‌های افتاده بود را برطرف میکنند. اگر بخواهیم در مورد اقتدار مدیریتی وزیر ورزش صحبت کنیم می‌توانیم بطور مثال به دو نکته اشاره کنیم: نخست برخورد قاطع ایشان با مجمع والیبال! ایشان با وجود اینکه زمان کمی وجود داشت و حتی ممکن بود مشکلاتی از طرف فدراسیون جهانی به وجود آید با مدیریت خود روند این مجمع و انتخابات را تغییر دادند و بسیاری از اهالی والیبال معتقد هستند ورود به موقع جناب وزیر به این موضوع توانست والیبال کشور را از ورود به شرایطی نابسامان نجات دهد. یکی دیگر از اقدامات قدرتمند جناب وزیر جلوگیری از حضور سرپرست فدراسیون شطرنج در انتخابات ریاست این فدراسیون بود. وزیر ورزش در بدو ورود خانم شادی پریدن شروطی را از قبل اعلام کردند و به قانون منع حضور سرپرست ها به انتخابات ریاست فدراسیون ها را تاکید کردند که پس از موافقت خانم پریدر اجازه ورود ایشان بعنوان سرپرست به این فدراسیون صادر میشود، اما با گذشت چند ماه و نزدیک شدن به پایان کارسرپرست و نزدیک شدن به انتخابات این فدراسیون سرپرست تصمیم گرفتند برخلاف توافق گذشته، خود را جهت کاندید شدن به وزارت ورزش معرفی کنند که با مخالفت وزیر ورزش این اقدام به نتیجه نرسید، اما سرپرست این فدراسیون سعی کردند با جمع آوری چند نفر در پشت درب وزارت شرایط را از طریق عنصر فشار به وزارت تحمیل کنند اما تمام این اقدامات به نتیجه نرسید و جناب دکتر هاشمی به همه اثبات کردند که قوانین وضع شده به این راحتی قابل تغییر نیست و اگر با کسی در گذشته توافقی کنند هر دو مستلزم به رعایت مطالب گذشته خود هستند که همین عملکرد بیانگر اصول صحیح و قاطع مدیریتی وزیر ورزش میباشد. در ضمن یکی از مواردی که جناب وزیر توجه ویژه‌ای به آن دارند جایگاه بانوان در ورزش می‌باشد، ایشان معتقد هستند تا حد امکان باید برابری در اکثر رشته‌های ورزشی بین بانوان و آقایان یکسان باشد. همچنین برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی دررشته های ورزشی به ویژه فوتبال شاهد حضور مستمر و چشمگیر بانوان بر روی سکوهای تماشاچیان هستیم، موضوعی که در گذشته به نوعی آرزوی بانوان بود امروز با مدیریت صحیح و تدابیر مناسب محقق شده و بانوان کشور می‌توانند در استادیوم‌ها و اکثر سالن‌های ورزشی با رعایت قوانین حضور داشته باشند در انتها باید این موضوع را مدنظر بگیریم که جناب کیومرث هاشمی در ابتدای راه مدیریتی خود می‌باشند زیرا زمان زیادی نیست که ایشان سکان وزارت ورزش را در دست گرفتند و با توجه به اقدامات ارزنده ایشان که فقط به گوشه‌ای از آنها پرداختیم می‌توانیم از هم اکنون نوید آینده درخشانی را برای ورزش کشور بدهیم برای جناب دکتر کیومرث هاشمی و تمام مدیران و مسئولین زحمتکش وزارت ورزش و جوانان آرزوی توفیق و سربلندی داریم ✳️تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اقدامی ارزنده در بدنه ورزش دولت سیزدهم✳️ وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر سیاست اصلی این وزارت‌خانه در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی، تبیین کرد اولویت دولت و وزارت ورزش در گام اول تکمیل پروژه‌های بالای ۸۰ درصد است. به گزارش ایرنا، دولت انقلابی سیزدهم به تاسی از منویات مقام معظم رهبری در تلاش است تا پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برساند. یکی از سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان که از زمان روی کار آمدن کیومرث هاشمی به‌صورت جدی دنبال می‌شود کلیدزدن و تسریع در روند تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است. در گام اول، پژوهشی درخصوص تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام صورت گرفت و مشخص شد چیزی حدود ۳ هزار و ۴۰۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در کشور وجود دارد که تعدادی از آن‌ها پروژه‌های ورزشی ۱۵ هزار نفری یا ۲۵ هزار نفری هستند که اولویت دولت و وزارت ورزش در گام اول تکمیل پروژه‌های بالای ۸۰ درصد است و بر همین اساس اعلام شد تا قبل از تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها، پروژه جدیدی شروع نخواهد شد. در همین راستا کیومرث هاشمی سفرهای استانی خود را آغاز کرد تا در بازدید میدانی، از نزدیک در جریان تعداد کم‌کیف زیرساخت‌ها و پروژه‌های ورزشی در دست تکمیل استان‌های مختلف قرار گیرد. آبان ماه بود که وزیر ورزش و جوانان به همراه رئیس جمهور و هیات دولت به استان کردستان سفر کرد؛ سفری که طی آن سالن ۱۲۰۰ نفری بانه بعد از ۱۳ سال افتتاح شد تا ورزشکاران این شهرستان بتوانند از این پس از امکانات این سالن استفاده کنند. این در حالی بود که کلنگ احداث این سالن سال ٨٨ زده شده بود. وزیر ورزش و جوانان در دومین سفر خود به همراه رئیس جمهور و هیات دولت، راهی چهارمحال‌وبختیاری شد و طی این سفر از زمین چمن و پیست دوومیدانی، سالن ورزشی چندمنظوره، سالن کشتی، سالن باستانی و استخر شهر هفشجان بازدید کرد. بازدید از پروژه در حال احداث استادیوم ۱۵هزار نفری شهرکرد با زیربنای ۲۵۰۰ مترمربع بخش دیگری از هدف وزیر ورزش از سفر به این استان بود و در بازدید هاشمی راهکارهای تسریع در به پایان رساندن آن مورد بررسی قرار گرفت. در این بازدید همچنین مشخص شد احداث زمین چمن شهرکیان که از سال ۱۳۸۵ آغاز شده تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. هاشمی در سفر خود به سورشجان از پروژه در حال ساخت استخر این شهر نیز بازدید کرد. این پروژه با مساحت ۲۰۲۵ مترمربع در سال ۱۳۹۳ کلنگ زنی شده و تاکنون مبلغ ۳ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است. پروژه استخر سورشجان نیز تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین در سفر وزیر ورزش و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری اعلام شد که مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های دوحوزه ورزش و جوانان این استان اختصاص خواهد یافت. وزیر ورزش و جوانان در ادامه بازدیدهای خود، آذرماه در سفر به اسلامشهر، ضمن بازدید از ورزشگاه ۷ هزار نفری سردار شهید سلیمانی و ورزشگاه امام خمینی (ره) باورزشکاران، قهرمانان و مسوولان هیات‌های ورزشی دیدار کرد. 🔴تکمیل ورزشگاه انقلاب کرج تا پایان سال کیومرث هاشمی در سفر یک روزه خود به استان البرز با حضور در شهرستان کرج ضمن بازدید از سالن ۶هزار نفری انقلاب و با اشاره به اهمیت این پروژه، تسریع بر روند آماده‌سازی آن را مورد تاکید قرارداد. سالن ۶هزار نفری انقلاب اسلامی از سال ۹۱ کلنگ‌زنی شده و در حال حاضر ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و جزو طرح‌های ملی محسوب می‌شود. به همین منظور در دور دوم سفرهای ریاست جمهوری به استان البرز، حدود ۱۸۶ میلیارد اعتبار در نظر گرفته شد که به گفته وزیر ورزش ۸۰ میلیارد آن برای سالن ۶ هزار نفری کنار گذاشته شده است. هاشمی همچنین افزود: «استاندار و پیمانکار قول داده‌اند تا انتهای سال این پروژه افتتاح شود. پیگیر مشکل ورزشگاه انقلاب هستیم و امیدوارم مشکل مالکیتش برطرف شود. ردیف اعتبار ورزشگاه انقلاب هم تامین شده اما قبول داریم این استان در همه بخش‌ها استحقاق دارد. در مجموع در استان ۴۸ پروژه با رقم ۹۱ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و ۳۱ پروژه استانی با ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار. ۳ پروژه ملی داریم و این موضوع در دستور کار قرا دارد.» در این سفر همچنین مشخص شد استخر فردیس با متراژ ۱۳ هزار متر مربع از سال۹۶ کلنگ زنی شده است. کیومرث هاشمی از زمین چمن مصنوعی فوتبال شهرستان فردیس نیز بازدید کرد و جریان مراحل تکمیلی این پروژه قرار گرفت. متراژ زمین چمن مصنوعی بزرگ فوتبال فردیس ۶هزار متر مربع است که از سال ۴۰۱ کلنگ‌زنی آن انجام شده و تا به امروز ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 🔴میزبانی لار از دو رویداد بین‌المللی یکی از اقدامات ارزنده انجام شده در زمان حضور کیومرث هاشمی در راس وزارت ورزش و جوانان، افتتاح مجتمع فرهنگی- ورزشی طوبی در شهرستان لار بود که با دستور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان این ورزشگاه میزبان هر دو دیدار دوستانه فوتسال ایران و روسیه قرار گرفت. این اتفاق درست، ۴٠ روز پس از افتتاح رسمی این سالن در سفر دولت به استان فارس انجام گرفت تا شهر لار میزبان دو رویداد بین‌المللی باشد. 🔴افتتاح مجموعه تختی و تخصیص ۳۱۰ میلیاردی به پروژه‌های نیمه‌تمام گلستان کیومرث هاشمی در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان گلستان از بهره‌برداری ۱۸ پروژه ورزشی استان خبر داد و در خصوص پروژه‌های ورزشی این استان و اعتبارات در نظر گرفته شده برای آن گفت: در این دوره سفر هیات دولت ۱۸ پروژه ورزشی در سراسر استان افتتاح و به مرحله بهره‌برداری رسید و ۱۸ خانه روستایی از طریق اداره ورزش و جوانان استان تجهیز شد. مجموعه تختی شهرستان بندرترکمن، یکی دیگر پروژه‌هایی بود که همزمان با دومین سفر استانی هیات دولت توسط وزیر ورزش جوانان افتتاح شد. کار ساخت این مجموعه ورزشی در سال ٨٣ آغاز شد و تا سال ١۴٠١ تنها ۴٠ درصد پیشرفت کرده بود اما دو سال پس از شروع به کار دولت مردمی و پس از ١٩ سال، همزمان با سفر دولت به استان گلستان افتتاح شد. همچنین در این بازدید دولت، مدیریت دو مجموعه سوارکاری را به مردم آق‌قلا و بندر ترکمن واگذار کرد. ضمن این که سالن تنیس‌روی‌ میز حاج قاسم سلیمانی در شهرستان کردکوی نیز هم‌زمان با دومین سفر استانی دولت به استان گلستان، پس از ١٣ سال توسط وزیر ورزش و جوانان افتتاح و بهره‌برداری رسید و کیومرث هاشمی در سخنرانی خود در این سفر عنوان کرد: ۳۸ پروژه به علاوه ۱۸ پروژه‌ای که امروز به بهره‌برداری رسید از جمله خدماتی است که از ابتدای دولت مردمی سیزدهم برای مردم این خطه به ثمر رسیده است. وی همچنین به تخصیص رقمی بالغ بر ۳۱۰ میلیارد تومان در دور دوم سفر ریاست جمهور و هیات دولت به این استان برای حدود ۵۰ پروژه نیمه تمام خبرداد و گفت: در بازدیدهایی که از برخی شهرستان‌ها داشتم بعضا دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی در صحبت مسئولین استانی وجود داشت که با اختصاص این اعتبار فکر می‌کنم ظرف ۵ تا ۶ ماه آینده، تعداد قابل توجهی از اماکن ورزشی نیمه تمام در مرحله بهره‌برداری و افتتاح برسند. 🔴بازدید وزیر ورزش از مجموعه ورزشی ۴۵۰۰ نفری امام رضا (ع) کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان همچنین در سفر خود به استان قم، از پروژه مجموعه ورزشی امام رضا (ع) بازدید کرد. این مجموعه ورزشی که مدت‌ها پیش قرار بود تحویل مردم استان قم شود، به علت بروز مشکلاتی نیمه کاره ماند. در پایان این بازدید میدانی، وزیر ورزش و جوانان در تماسی با مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی دستور داد تا پس از تامین اعتبارات لازم، این مجموعه ورزشی در اسرع وقت تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. 🔴تاکید وزیر ورزش بر تفکیک پروژه‌های نیمه‌تمام در کنار اقدامات وزیر ورزش برای افتتاح پروژه‌های ورزشی و تسریع در روند تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی، کیومرث هاشمی در تاریخ ۹ دی ماه جلسه وبیناری نیز با مدیران کل استانی با موضوع تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام برگزار کرد و گفت: باید تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور به تفکیک نوع پروژه و درصد پیشرفت فیزیکی آماده باشد تا بتوانیم در جلسه‌ای با حضور رییس محترم جمهور موضوعات را مطرح کنیم. در جمع‌بندی که برای پروژه‌های نیمه‌تمام انجام می‌دهیم باید دسته‌بندی و اولویت‌بندی داشته باشیم تا بتوانیم پروژه‌هایی که درصد پیشرفت بالایی دارند، زودتر افتتاح کنیم و باید به سمتی برویم که مدیران ما وقت خود را صرف حوزه ورزش و جوانان کنند. 🔴اختصاص ۷۸.۵ میلیاردی دولت برای تکمیل پروژه‌های ابهر کیومرث هاشمی در تاریخ ۱۵ دی ماه در خصوص سفر یک‌روزه خود به شهرستان ابهر از پروژه‌های ورزشی این شهرستان بازدید کرد و گفت: در دوم سفرهای ریاست جمهور برای ۶ پروژه شهرستان ابهر، حدود ۷۸.۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که امیدوارم در اولین فرصت این تخصیص‌ها انجام و نگرانی‌ها برطرف شود. 🔴ضرب‌الاجل رئیس‌جمهور برای تکمیل ورزشگاه زنجان ‌۱۶ دی ماه بود که سید ابراهیم رئیسی در دومین سفر دولت مردمی به استان زنجان، از پروژه معطل مانده ورزشگاه ۱۵ هزار نفری این استان بازدید کرد. ‌ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان با ۶۰ هزار و ۶۰۶ متر مربع زیربنا یک پروژه ملی است که کلنگ آن در سال ۸۴ به زمین زده شد و مسئولیت ساخت آن به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور واگذار شده بود. ‌ابتدا قرار بود این پروژه در مدت چهار سال در کنار مجتمع تفریحی گاوازنگ این شهر به بهره‌برداری برسد، اما روند اجرای آن از آنچه تصور می‌رفت طولانی‌تر شد و پس از گذشت ۱۸ سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. ‌دکتر رئیسی در جریان بازدید از این ورزشگاه نیمه کاره دستور داد ضمن واگذاری ادامه عملیات احداث از وزارت ورزش و جوانان به استان و جذب و تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن، این پروژه حداکثر تا پایان شهریور ماه سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود. پیش از این نیز کیومرث هاشمی در ادامه سفر خود به استان زنجان از استادیوم ۱۵ هزار نفری شهرستان زنجان بازدید کرده و در جریان روند تکمیل این ورزشگاه قرار گرفته بود. 🔴تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مناطق محروم در اولویت وزیر ورزش سفر به شهرستان گرمی و حضور در افتتاح و بهره‌برداری از سالن چندمنظوره دهستان اینی از دیگر برنامه‌های کیومرث هاشمی بود و وزیر ورزش و جوانان در این سفر با تاکید بر این که یکی از سیاست‌های دولت مردمی توزیع متوازن امکانات و توجه به مناطق دورافتاده است عنوان کرد: اولویت وزارت ورزش و جوانان در بحث تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام درخصوص پروژه‌هایی است که در مناطق دورافتاده و محروم قرار دارد چرا تجربه نشان داده است که بیشتر قهرمانان جهان از مناطق دورافتاره و محروم بوده‌اند. تهران- ایرنا ✳️با دکتر کیومرث هاشمی وزیر وزارت ورزش و جوانان آشنا شوید✳️ بدون شک دکتر کیومرث هاشمی وزیر محترم ورزش و جوانان نه تنها یک رزومه درخشان دارند بلکه عملکرد فوق العاده ایشان در وزارت ورزش حقیقتا ستودنی است ، بدین منظور تصمیم گرفتیم یک صفحه ویژه به جناب وزیر اختصاص دهیم تا جامعه شطرنج با ایشان و بیوگرافی و عملکرد ایشان بیشتر آشنا شوند کیومرث هاشمی (متولد ۱۳۴۴) سیاستمدار و مدیر ورزشی ایرانی است که از سال ۱۴۰۲ سمت وزیر ورزش و جوانان در دولت سیزدهم برعهده دارد. وی معاون پیشین سازمان تربیت بدنی، قائم‌مقام پیشین وزیر آموزش و پرورش در دولت دهم و رئیس پیشین کمیته ملی المپیک ایران بوده‌است و در حال حاضر ایشان وزیر وزارت ورزش و جوانان می‌باشند 🧾پیشینه کاری از جمله سمت‌های وی می‌توان به معاونت تربیت بدنی شهرستان ملایر در سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶، معاون مدیرکل تربیت بدنی استان همدان در سال ۱۳۷۶، مدیرکل تربیت بدنی استان همدان در سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹، معاون دفتر آمار و اطلاعات سازمان تربیت‌بدنی در سال ۱۳۸۰، مدیرکل تربیت بدنی استان یزد از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ورزشی کشور در سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴، دبیر هیئت مرکزی گزینش سازمان تربیت بدنی کشور در سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹، مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات تربیت بدنی کشور در سال ۱۳۸۵، معاون سازمان و رئیس مرکز توسعه ورزش قهرمانی کشور در سال ۱۳۸۵ و رئیس شورای برون‌مرزی سازمان تربیت بدنی اشاره کرد. سرپرستی فدراسیون فوتبال، رئیس ستاد مبارزه با دوپینگ کشور، دبیر شورای عالی المپیاد ورزش ایرانیان، نماینده ایران برای شرکت در جلسات کمیته بین‌المللی ورزش و تربیت بدنی سازمان یونسکو در سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸ و قائم‌مقام وزیر در امور تربیت بدنی آموزش و پرورش در سال ۱۳۸۸ از دیگر سمت‌های وی بوده‌است.و در حال حاضر ایشان وزیر وزارت ورزش و جوانان می‌باشند 📚اقدامات دوران فعالیت دکتر کیومرث هاشمی چند اقدام بسیار مهم و اساسی را در مدت حضور کمی که در وزارت ورزش دارند را به نتیجه رساندند که این اقدامات بسیار ارزنده می‌باشد زیرا ایشان توانستند در یک قدم بزرگ جلوی دستیابی سرپرستان فدراسیون‌ها را به صندلی ریاست فدراسیون‌ها بگیرند که این عمل باعث شد افرادی که فقط چند ماه مسئولیت یک فدراسیون را بر عهده دارند برای رسیدن به ریاست آن فدراسیون اقدام نتوانند بکنند ، در ضمن منحل کردن مجمع والیبال بیانگر اقتدار جناب دکتر هاشمی می‌باشد زیرا ایشان به همه اثبات کردند بدون هیچ چشم پوشی و مماشاتی دربرابر هرگونه تخلفی سینه سپر خواهند کرد. همچنین درگذشته تدوین اساسنامه فدراسیون فوتبال از جمله برنامه‌های عملیاتی وی در دوران سرپرستی فدراسیون فوتبال است. از اقدامات وی در وزارت آموزش و پرورش می‌توان به جذب و استخدام ۱۵ هزار معلم متخصص تربیت بدنی در سراسر کشور نام برد. وی همچنین طرح اجباری کردن شنای کرال سینه در پایه سوم ابتدایی سراسر کشور را راه‌اندازی کرد که طی این برنامه در یک سال تحصیلی حدود یک میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور شنای کرال سینه را به‌طور رایگان آموزش می‌دیدند. برای جناب وزیر آقای دکتر کیومرث هاشمی آرزوی توفیق و سربلندی داریم ✳️اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها، وعده امیدوارکننده وزیر ورزش✳️ به گزارش ایرنا، تجربه موفق اما پرهزینه فدراسیون فوتبال در تصویب اساسنامه مستقل، حالا وزارت‌نشین‌ها را بر آن داشته تا راهی که فوتبال ایران قریب به ۱۶ سال پیش رفت را امروز استارت بزنند. کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم از تصمیمش مبنی بر مستقل شدن اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی پرده برداشت و عنوان کرد باید با استفاده از ظرفیت حقوقی داخل کشور و با کمک فدراسیون‌ها، هر فدراسیونی اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد. او با تاکید بر این که وزارت ورزش و جوانان برای مستقل شدن اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی کاملا مصمم است، گفت: «به دنبال آن هستیم که راهکارهای قانونی را به لحاظ حقوقی پیدا کنیم تا هم دغدغه و نگرانی که در بخش بین‌المللی طبق منشور المپیک وجود دارد، برطرف شود و هم دغدغه‌های داخل کشور. همچنین قوانین و مقررات کشور مدنظر قرار بگیرد تا هر فدراسیونی دارای اساسنامه مستقل شود.» اصرار بر مستقل شدن اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی شاید این سوال را شکل دهد که اساسا چرا باید در این برهه زمانی وزارت ورزش چنین تصمیمی بگیرد؟ هرچند که این تصمیم قطعا نیازمند کار کارشناسی قوی است اما خطرهایی ورزش کشور را تهدید می‌کند که بی‌تاثیر در اتخاذ این تصمیم نیست؛ خطرهایی که متاثر از ایرادات موجود در اساسنامه واحد فدراسیون‌های ورزشی است. هنوز خاطرمان هست که بعد از عملکرد ضعیف تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۶ با برانکو ایوانکوویچ، تراژدی فوتبال ایران رقم خورد و با دستور شفاهی محمد علی‌آبادی رئیس وقت سازمان تربیت بدنی، محمد دادکان از ریاست فدراسیون فوتبال برکنار شد؛ اتفاقی که تبعات زیادی به دنبال داشت؛ تعلیق فدراسیون فوتبال ایران در تاریخ ۲ آذرماه ۱۳۸۵؛ اما با رایزنی‌های مقامات ورزش ایران با فیفا، فدراسیون بین‌المللی فوتبال با تشکیل کمیته‌ای شش نفره و ارائه فرصتی ۱۰۰ روزه به فوتبال ایران، خواستار اصلاح اساسنامه این فدراسیون شد. از همان جا بود که کلید اصلاح اساسنامه و مستقل شدن اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران از سایر فدراسیون‌های ورزشی زده شد و در نهایت دی‌ماه سال ۸۶ بود که علی کفاشیان با اساسنامه تازه تدوین شده، به‌عنوان رئیس وقت فدراسیون فوتبال انتخاب شد. البته این اساسنامه که نخستین تجربه ورزش ایران در تدوین یک اساسنامه مستقل بود، چندین بار مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت و در نهایت اساسنامه جدید در تاریخ ۲۲ آبان ماه سال ۹۹ به تایید فدراسیون بین‌المللی (فیفا) رسید و متعاقب آن مجمع انتخاباتی برگزار و طی آن شهاب‌الدین عزیزی خادم به‌عنوان رئیس فدراسیون (۱۰ اسفند ۹۹) انتخاب شد. صرف‌نظر از شفاف‌شدن مسیر برگزاری مجامع انتخاباتی، مستقل شدن اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی مزایای متعددی به دنبال خواهد داشت که از آن جمله می‌توان به کوتاه شدن دست مدعیان پرتعداد و البته سفارشی برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون‌های ورزشی اشاره کرد. به نظر می‌رسد استقلال در اساسنامه فدراسیون‌ها، نیاز روز ورزش کشور است تا یک‌بار برای همیشه فدراسیون‌ها با استانداردهای روز جهانی همگام شوند. ضمن این‌که اساسنامه کنونی فدراسیون‌های ورزشی که پیش‌تر و در تاریخ ۲۰ تیر ۱۴۰۰ توسط اسحاق جهانگیری، معاون اول وقت رئیس جمهور ابلاغ شده بود، با ایراداتی همراه است؛ ایراداتی که موجب شد هم آیین‌نامه و هم اساسنامه نیازمند بازنگری گردد و حالا به نظر می‌رسد این بهترین فرصت است ضمن اصلاح ایرادات قبلی، فدراسیون‌های ورزشی با استعانت از یک تیم حقوقی قوی تدوین اساسنامه مستقل خود را کلید بزنند.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.