بهزی

جست‌وجو

اخبار شطرنج ایران و جهان

اخبار شطرنج ایران و جهان

زمان مطالعه 1 دقیقه

اخبار شطرنج ایران و جهان
✳️فعال‌ترین هیئت شطرنج ایران به دست کم توان‌ترین مسئول شطرنجی ایران غیر فعال شد✳️ شادی پریدر سرپرست موقت فدراسیون شطرنج فقط چند ماه است میهمان این فدراسیون هستند اما ایشان علاقمند بودند میز ریاست را بدست آورند. اما پس از رد صلاحیت ایشان جهت حضور در انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج در یک عمل غیرحرفه ای به منتقدین خود حمله ور شدند یکی از این حملات به فعال‌ترین هیئت شطرنج کشور می‌باشد که الگویی برای تمام هیئت‌های کشور بود اما خانم پریدر که در زمان سرپرستی خود عملکرد بسیار ضعیفی از خود به جای گذاشتند به خاطر اختلافات شخصی آن هم به صورت غیر اصولی تمام توان خود را به جای خدمت کردن به جامعه شطرنج صرف کردند تا رئیس هیئت استان کرمان را کنار بگذارند موضوعی که خشم جامعه شطرنج را در پی داشت. همچنین ایشان به تنها مجموعه رایگان کشور که خدمات ارزنده‌ای را به جامعه شطرنج ارائه می‌کند ضربه‌های غیر اصولی می‌زنند . طبق گفته مدیر این مجموعه خانم پریدر ایشان را با عناوینی همانند سپاه و اطلاعات و فردی به نام ن تهدید کردند، که بدون شک چنین روندی با ورزش هیچ سنخیتی ندارد در پی بوجود آمدن چنن مسائلی اهالی شطرنج در حال ارسال شکایات از خانم پریدر به وزارت ورزش میباشند زیرا آنها معتقد هستند ایشان در گذشته حتی به سلامتی خود آسیب زدند و همچنین باور دارند کسی که چند بار رد صلاحیت می‌شود نمی‌تواند سکان یک فدراسیون را هرچند کوتاه در دست بگیرد.
در گذشته خانم شادی پریدر به عنوان پرحاشیه‌ترین فرد شطرنجی شناخته شده است زیرا ایشان در زمان ریاست دکتر تامینی در فدراسیون شطرنج روی جدیدی از حاشیه‌های بسیار تند و مخرب را به جامعه شطرنج نشان دادند که همین موارد باعث شده دیگر جامعه شطرنج اعتماد کافی را نسبت به ایشان از دست بدهد. خیلی‌ها معتقد هستند خانم پریدر توان مدیریتی بسیار پایینی دارند زیرا برگزاری مسابقات لیگ کشور و یا مسابقات رده سنی با بدترین حالت ممکن برگزار شد همچنین وعده‌های که اهالی شطرنج آنها را نمایشی خطاب می‌کنند همانند پرداخت حقوق به بازیکنان تیم ملی و یا آوردن سرمربی خارجی و خیلی موارد دیگر هیچ وقت محقق نشده امیدواریم هرچه سریعتر این مشکلات برطرف شود و افراد لایق حمایت شوند و با آنها برخورد اصولی صورت گیرد.  

✳️مقصودلو و طباطبایی در رنکینگ جهانی شطرنج یک پله سقوط کردند✳️

در تازه‌ترین رنکینگ فدراسیون جهانی شطرنج پرهام مقصودلو مرد شماره یک ایران با یک پله سقوط نسبت به ماه قبل در رده نوزدهم دنیا قرار دارد.

 مقصودلو و طباطبایی در رنکینگ جهانی شطرنج یک پله سقوط کردند
به گزارش خبرگزاری موج

، در جدیدترین رنکینگ اعلامی فدراسیون جهانی شطرنج در ماه مه، مگنوس کارلسن با ریتینگ ۲۸۳۰ در رده نخست دنیا در بخش کلاسیک ایستاده است.

فابیانو کاروانا با پرچم آمریکا و با ریتینگ ۲۸۰۵ در رده دوم و هیکارو ناکامورا با پرچم آمریکا و با ریتینگ ۲۷۹۵ در رده سوم دنیا در بخش کلاسیک قرار دارند.

پرهام مقصودلو ، مرد شماره یک شطرنج ایران، با ریتینگ ۲۷۳۳ با یک پله سقوط نسبت به ماه قبل در رده نوزدهم جهان قرار دارد. سیدمحمدامین طباطبایی ، دیگر ملی‌پوش شطرنج ایران نیز با یک پله سقوط و با ریتینگ ۲۷۰۷ در رده سی و یکم دنیا ایستاده است.

پرهام مقصودلو، سید محمدامین طباطبایی، پویا ایدنی، بردیا دانشور، امیررضا پوررمضانعلی، سید خلیل موسوی، امیررضا پورآقابالا، آرین غلامی، احسان قائم‌مقامی و شاهین لرپری‌زنگنه به ترتیب در رده‌های اول تا دهم شطرنج ایران قرار دارند.

در بخش زنان نیز ییفان هو از چین با ریتینگ ۲۶۳۳ در رده نخست، ونجون جو از چین با ریتینگ ۲۵۶۰ در رده دوم و تینگ جی لی از چین با ریتینگ ۲۵۴۸ در رده سوم قرار دارند. مبینا علی‌نسب استاد بزرگ شطرنج زنان ایران نیز با ریتینگ ۲۳۵۶ در رده نود و پنجم دنیا قرار دارد.

در بخش زنان نیز مبینا علی‌نسب، سارا داوری، ملیکا محمدی، شایسته قدرپور، پروا بهزاد نظیف، طناز ازلی، پریما جلیلی، درسا محمدابراهیم‌خان، انوشا مهدیان و مهسا علوی نیز به ترتیب در رده‌های اول تا دهم بهترین‌های شطرنج زنان ایران قرار دارند.

 فدراسیون شطرنج ایران در ماه آوریل با میانگین ریتینگ ۲۵۵۵ در جایگاه ۲۳ بهترین‌های دنیا قرار داشت که در این ماه هنوز رنکینگ جدید به‌روز نشده است.

✳️رقابت فوق حساس ایران رومانی در لیگ جهانی شطرنج آنلاین + لیست اساتید✳️
تیم منتخب ایران در آخرین مسابقه نیم فصل خود می‌بایست در برابر قدرتمندترین تیم این دوره از رقابت‌ها رومانی قرار بگیرد این مسابقه برای شطرنج بازان ایرانی اهمیت خاصی دارد زیرا در صورت پیروزی در این رقابت می‌توانند قهرمان نیم فصل این دوره باشد تا با انرژی مضاعفی وارد دور نهایی این رقابت‌ها شود در این مسابقه اساتید ارزنده کشور و صاحب نام کشور در کنار دیگر بازیکن‌های ارزنده مجرب ایرانی حضور خواهند داشت مسابقات لیگ جهانی شطرنج معتبرترین مسابقات تیمی آنلاین جهان به حساب می‌آید ایران رومانی حساس‌ترین و سخت‌ترین مسابقه نیم فصل امشب راس ساعت ۲۰:۵۵ نماینده ایران توانسته در چند سال اخیر بسیار عملکرد مناسبی درلیگ جهانی داشته باشد این تیم از لیگ دسته ۳ توانست وارد دسته برتر شود و تا این لحظه در صدر جدول این رقابت‌ها قرار بگیرد قسمتی از اعضای تیم منتخب ایران را در لیست زیر ه شما ارائه می‌کنیم استاد بزرگ امیررضا پوررمضانعلی- استاد بزرگ شاهین لرپری زنگنه -استاد بزرگ پوریا درینی - استاد بزرگ حسن عباسی فر - استاد بین المللی امیررضا پورآقابالا - استاد بین‌المللی مرصاد خداشناس - استاد بین‌المللی امید جراحی - استاد بین‌المللی آرمان حاکمی - استاد بین‌المللی آناهیتا غلامی - استاد بین‌المللی وصال حامدینیا - استاد فیده امیرحسین کاشفی - استاده فیده آناهیتا زاهدی فر- استاد فیده مونا سلمان ماهینی - استاد فیده عامر امینی- استاد فیده بردیا شیخ حسنی - استاد فیده حمیدرضا ابراهیمی- استاد صادق محمودی - استاد امیرعلی غفوریان - استاد محمد پارسا افشاری - استاد سبحان زحمتی
✳️پیام دکتر امید سید جراحی رئیس پروژه بزرگ شطرنج ایران قبل از مسابقه ایران رومانی ✳️
سلام! امیدوارم در کنار خانواده محترم ، سلامت و شاداب باشید . از همه شما شطرنجبازان گرامی دعوت میکنم تا شبی رویایی در کنار اساتید بزرگ و بین المللی و فیده ، بازیکنان مجرب ، و همه عاشقان شطرنج ایران ، با حضور خود در بازی مهم و سرنوشت ساز این فصل مقابل تیم خوب رومانی رقم بزنید! بی شک ذات اصلی این مسابقات ، فراهم آوردن بستری است تا کنار یکدیگر برای سربلندی و افتخار نام کشور عزیزمان تلاش کنیم و از رقابت و هیجان این بازی ها لذت ببریم! ما در پروژه بزرگ مجموعه شطرنج ایران ، برنامه های آموزشی و مسابقات بسیار جالب و در عین حال امکاناتی ویژه و بی سابقه ای را برای شما گرامیان تدارک دیده ایم که پله پله و بخش هایی از آن در حال نمایان شدن هستد و به زودی سورپرایز های ویژه تری نیز رونمایی خواهد شد! به امید موفقیت تیم منتخب شطرنج ایران در مسابقات لیگ جهانی استاد بین المللی دکتر امید سید جراحی ، رئیس و عضو هیات رئیسه پروژه بزرگ مجموعه شطرنج ایران
✳️ توقف شطرنجبازان روسیه برابر تیم های مردان و بانوان ایران آفتاب نو | اخبار ورزشی✳️
به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه رقابت های شطرنج شهرهای آسیا که در خانتی مانسیسک روسیه جریان دارد و در دور ششم، تیم آقایان و تیم بانوان ایران برابر نمایندگان روسیه با نام‌های «تولاسیتی» و «مسکوسیتی» قرار گرفتند. در این دیدارها تیم مردان ایران با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد و تیم بانوان به تساوی ۲ به ۲ دست یافت. بدین ترتیب تا پایان دور ششم مسابقات شهرهای آسیا، تیم مردان ایران با ۱۰ امتیاز تیمی و ۲ امتیاز اختلاف نسبت به تیم صدرنشین روسیه در جایگاه دوم و تیم ملی بانوان با ۷ امتیاز تیمی و پوئن‌شکنی بهتر در جایگاه چهارم قرار دارد. تیم شطرنج مردان ایران با ترکیب بردیا دانشور، سینا موحد، آبتین عطاخان، سیدکیان پورموسوی و مسعود مصدق‌پور و تیم بانوان باترکیب آناهیتا زاهدی فر، میترا اصغرزاده، ملیکا محمدی، طناز ازلی و پروا بهزاد نظیف در مسابقات خانتی مانسیسک حضور دارند.
✳️عکس استاد بزرگ سارا خادم بروی معروفترین مجله آمریکائی:✳️

سارا خادم الشریعه شطرنج باز ایرانی که مدتی است به اسپانیا مهاجرت کرده تصویرش روی مجله وگ آمریکا قرار گرفته است.

به گزارش خبرورزشی، وُگ یک مجلهٔ ماهانهٔ مد و سبک زندگی آمریکایی است که موضوعات زیادی از جمله مد، زیبایی، فرهنگ و زندگی را پوشش می‌دهد. وُگ ابتدا در سال ۱۸۹۲ در نیویورک سیتی به عنوان روزنامهٔ هفتگی شروع به کار کرد، قبل از این که سال‌ها بعد به ماهنامه تبدیل شود. در حال حاضر، ۲۶ نسخهٔ بین‌المللی از مجله وجود دارد


✳️ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد✳️ در طول این 10 روز کاری، 15 نفر اقدام به نام‌نویسی کردند که در بین آنها نام شادی پریدر سرپرست فدراسیون دیده نمی‌شود. این در حالی بود که پریدر روز گذشته استعفا کرده بود تا بتواند ثبت‌نام کند، اما پس از صحبت با وزیر ورزش از این کار خودداری کرد. کاظم دستگردی سرپرست دبیری و دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج در این باره به خبرگزاری تسنیم گفت: تا روز قبل فقط سه نفر ثبت‌نام کرده بودند، اما پس از آنکه مشخص شد پریدر ثبت‌نام نمی‌کند، 12 نفر امروز به فدراسیون مراجعه کردند. البته با توجه به اینکه مدارک برخی از این افراد کامل نیست، فعلاً اسامی نفرات ثبت‌نام کننده را اعلام نمی‌کنیم و این کار روز شنبه انجام خواهد شد. ✳️افتتاح خانه شطرنج شهرستان اسلامشهر✳️ ایرنا - ، این مکان ورزشی میزبان مسابقات شطرنج، کلاس های آموزشی در تمامی سطوح و رده های سنی و کلاس های داوری و مربیگری از جمله فعالیت های در پیش روی خواهد بود. به گزارش ایرنا، خانه شطرنج شهرستان اسلامشهر عصر چهارشنبه باحضور جمعی از مسئولان شهرستان اسلامشهر از جمله سیدصادق صالحی رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اسلامشهر، داود حور زاده رییس شورای شهر اسلامشهر، جمعی از اعضای شورا و با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران افتتاح شد. خانه شطرنج شهرستان اسلامشهر توانایی پذیرش همزمان از ۲۴۰ نفر بازیکن را دارد. سید صادق صالحی رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اسلامشهر درباره افتتاح این خانه توضیحاتی داد. حمیدرضا یگانه رییس هیات شطرنج شهرستان اسلامشهر در حاشیه افتتاح خانه شطرنج شهرستان اسلامشهر عنوان کرد: برگزاری مسابقات شطرنج، کلاس های آموزشی در تمامی سطوح و رده های سنی و کلاس های داوری و مربیگری از جمله فعالیت های در پیش روی خانه شطرنج شهرستان اسلامشهر خواهد بود. ✳️از افطاری و پخش کارت‌های هدیه نقدی تا تغییرات گسترده در ساختار فدراسیون شطرنج✳️ از اقدامات ارزنده دکتر کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان منع حضور سرپرست‌های جهت کاندید شدن و به دست آوردن قدرت ریاست فدراسیون است اما جالب است که سرپرست حال حاضرخانم شادی پریدر قصد دارند این قوانین را هرجوری شده نقض کنند و با جمع آوری تعدادی امضا وزیر ورزش را متقاعد کنند که ایشان گزینه‌ای مناسب محسوب میشوند برگزاری یک مراسم افطاری پر حاشیه ی‌باشد و اهدای کارتهای هدیه‌ای به پیشکسوتان و شطرنجی‌ صدای اهالی شطرنج را درآورد زیرا خیلی‌ها معتقد هستند چنین عملی قبل از انتخابات می‌تواند اهداف مشخصی داشته باشد و در نتیجه انتخابات تاثیر گذار باشد اما عجیب ترین موضوع که در نوبه خود مثال زدنی است تغییرات گسترده توسط سرپرستی است که فقط چند ماه میهمان این فدراسیون میباشد . ایشان اکثر پست‌های فدراسیون را تغییر دادند و به بعضی از هیئت‌های شطرنج حکم ریاست صادر کردند . یکی از این حکم‌ها برای سرپرست هیئت کیش صادر شده ، هیاتی ماه‌ها است که تعطیل می‌باشد و هیچ اقدام ارزنده‌ای حتی در گذشته انجام نداده. قابل ذکر است این افراد پس از دریافت حکم ریاست می‌توانند در انتخابات ریاست فدراسیون نقش بسزایی داشته باشند و گویا این همه تغییرات بی دلیل نمی‌باشد در پی این تغییرات گسترده پست‌های فدراسیون شطرنج به افرادی اهدا شده که حتی کسی این گزینه‌ها را نمی‌شناسد و هیچ تجربه مدیریتی در حیطه شطرنج نداشتند به طور مثال پست نایب رئیسی فدراسیون شطرنج به یک جوان اهدا شده که حتی تجربه شطرنجی و یا سابقه شطرنجی و یا مدیریت شطرنجی ندارند همچنین پست مدیریت پست دبیر فدراسیون به آقای دستگردی اهدا شده که ایشان هم هیچ تجربه مدیریتی در حیطه شطرنج ندارند . کمیته اقتصادی فدراسیون به آقای کلانتری اهدا شده اما ایشان هیچ وقت در این فدراسیون یا در حیطه مدیریت شطرنج تجربه‌ای نداشتند و البته بسیار زیادی از کمیته‌ها و دیگر پست‌های شطرنجی تغییر کرده و افراد مورد نظر خانم پریدر در ر روی صندلی‌های مدیریتی قرار گرفتند ✳️پروژه فدراسیون مجازی شطرنج (شبیه سازی) چیست؟✳️ مجموعه ورزشی و آموزشی شطرنج ایران تصمیم دارد یک پروژه بزرگ بنام فدراسیون مجازی شطرنج را افتتاح کند. کیاوش نوروز مدیر ارشد این مجموعه گفت: فدراسیون مجازی شطرنج یک پروژه بسیار بزرگ است که قرار است بصورت شبیه سازی فعالیت خود را آغاز کند. این پروژه بسیار گسترده و در عین حال سنگین میباشد زیرا در این طرح ما میخواهیم خدمات شطرنجی را در بخشهای مختلف به شطرنجبازان ارائه کنیم البته این طرح هیچ ارتباطی به فدراسیون کنونی شطرنج ندارد. درضمن این پروژه از نظر قانونی هیچ مشکلی ندارد زیرا کاملا واضح اعلام شده این یک طرح مجازی و شبیه سازی است و قرار نیست ما از امکانات فدراسیون شطرنج استفاده کنیم. در این رابطه اگر بخواهیم یک مثال بزنیم میتوانیم بگوئیم که اگر شما رئیس فدراسیون شطرنج بودید چکار میکردید، اما جواب این سوال باید بصورت عملی داده شود حتی در ابعاد کوچکتر ، زیرا ما میخواهیم با توان افراد بیشتر آشنا شویم. به همین منظور مجبور هستیم شرایطی را بوجود بیاوریم تا فرد خاطی بتواند اهداف خود را پیاده کند این فدراسیون مجازی قرار است در یک شبیه سازی تا حدود زیادی همانند یک فدراسیون واقعی فعالیت کند و در نهایت بتواند با وجود مجازی بودن طرحهای بزرگی را به جامعه شطرنج ارائه کند. درضمن در این پروژه قرار است از بزرگان شطرنج ایران استفاده شود و همچنین مدیرانی که در این طرح همکاری کنند باید جزو برترین مدیران شطرنجی کشور باشد. مخصوصا رئیس این فدراسیون مجازی باید بسیار توانا و شناخته شده باشد تا بتواند الگو مناسبی باشد. افرادی که بر مسند کار قرار میگیرند باید بتوانند پتانسیلهای خود را اجرا کنند و خدمات ارزنده ای به جامعه شطرنج ارائه دهند، زیرا همین موضع میتواند تاثیر بسزایی در دید جامعه شطرنج نسبت به پتانسیلهای مدیریتی افراد داشته باشد به همین منظور ما سعی میکنیم شرایط کاملا واقعی را مهیا کنیم تا متقاضیان حضور در این فدراسیون مجازی بتوانند قبل از حضور و یا قبل از کاندید شدن برای پست های فدراسیون شطرنج توانائیهای خود را به معرض نمایش بگذارند تا جامعه شطرنج شناخت بهتری از این عزیزان پیدا کند. این پروژه بسیار سنگین است و نیازمند حضور گسترده خانواده شطرنج میباشد. در این طرح شفاف سازی اهمیت بسزائی دارد همچنین پایبند بودن به اصول صحيح مدیریتی و توضیح دادن در مورد حق و حقوق شطرنجبازان میتواند به جامعه شطرنج کمک کند تا با حقوق شطرنجی خود بیشتر آشنا شوند. جالب است بدانید ما علاقمند هستیم با فدراسیون شطرنج همکاری کنیم زیرا اگر فدراسیون شطرنج تمایل به همکاری داشته باشد مطمئن هستیم این طرح بیشتر میتواند مفید باشد، البته درصورت عدم همکاری فدراسیون شطرنج که احتمالش زیاد میباشد فدراسیون مجازی شطرنج با تمام توان اهداف خود را دنبال خواهد کرد. ✳️ مرد شماره یک شطرنج ایران حریف می‌طلبد؛ مقصودلو به رتبه بیستم دنیا رسید✳️ طرفداری | سوپر استاد بزرگ شطرنج ایران به روند خوب خود در بوندس لیگا ادامه داد. پرهام مقصودلو سوپر استاد بزرگ شطرنج که در تیم لینتس اتریش عضویت دارد، در دور دهم بوندس لیگا مقابل کورپا بنس استاد بزرگ مجارستانی پیروز شد. او در سال جدید، در سه دیدار قبل خود نیز به پیروزی رسیده بود. مقصودلو اکنون با لایو ریتینگ ۲۷۳۰.۲ با ۳ پله صعود نسبت به روز قبل در رده بیستم شطرنج بازان برتر دنیا قرار دارد. در پایان دور دهم تیم لینتس ۶ بر صفر پیروز شد و در حال حاضر با ۴۸ امتیاز در صدر جدول بوندس‌لیگا قرار دارد. ✳️کانادا میزبان شطرنج کاندیداها باقی ماند✳️ جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرگزاری تسنیم، آرکادی دوورکوویچ، رئیس فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) گفت که تمامی شرکت کنندگان در مسابقات کاندیداها که در تورنتو (کانادا) برگزار می‌شود، ویزا دریافت کرده‌اند. دوورکوویچ گفت: بله، همه شرکت کنندگان ویزا دریافت کردند. قدرتمندترین شطرنج بازان جهان در این مسابقات شرکت خواهند کرد که با بازی خود این حق را کسب کرده‌اند. واضح است که برخی از شطرنج بازان پیشرو نتوانستند جواز کسب کنند، اما این ورزش است. من شک ندارم که همه چیز در سطح بالایی برگزار می‌شود و بازی‌های جذاب زیادی وجود خواهد داشت. ✳️شطرنج بازی کردن یک معلول با تراشه ایلان ماسک!✳️ تاثیر عمیق تراشه مغزی نیورالینک | Neuralink Corporation آهسته آهسته نمایان می‌شود. در تازه ترین آزمایش از این محصول شرکت ایلان ماسک، نولند آربا در پی آسیب شدید نخاعی به فلج چهاراندام مبتلا شده و قادر به تکان دادن دست و پای خود نیست، توانست شطرنج بازی کند! ویدیوی این لحظات شگفت انگیز را می‌بینید. هدف نهایی نورالینک تحریک مغز به‌گونه‌ای است که بتواند سیگنال‌ها را به‌عنوان داده‌های بصری معنی‌دار تفسیر کند. نورالینک در حوزه‌ی ساخت تراشه‌های مغزکامپیوتر تنها نیست؛ بااین‌حال نخستین تراشه‌ی این شرکت به‌دلیل بهره‌مندی از تعداد زیادی الکترود، بیشتر از تراشه‌های مشابه در کانون توجه قرار گرفته است. درضمن، نورالینک حمایت ایلان ماسک را پشت خود می‌بیند. ✳️ بررسی تیم منتخب ایران در لیگ برتر جهانی شطرنج✳️ امروزه بیش از ۷۰ درصد از مسابقات شطرنج بصورت آنلاین برگزار میشود و سایت چس دات‌کام با بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر معتبرترین سایت شطرنج جهان در حیطه مسابقات آنلاین بشمار می آید. مسابقات لیگ جهانی شطرنج مهمترین مسابقات تیمی جهان است و هر کشور یک سهمیه دارا میباشد. در لیگ جهانی دسته های زیادی وجود دارد که بالاترین سطح آن لیگ برتر جهانی میباشد. حدود سال گذشته بود که نماینده کشور پس از کارشناسی توانست از لیگ سه کار خود را آغاز کند و از همان زمان این تیم اولین قدم خود را برداشت، اما خیلی ها باور نداشتند نماینده کشور بتواند حتی از لیگ دسته سه بالا برود امروز شاهد آن هستیم که تیم منتخب ایران در حیطه شطرنج آنلاین پیشرفت بسیار خوبی داشته در حدی که در سال گذشته این تیم توانست در لیگ دو به قهرمانی برست و با اقتدار وارد بالاترین سطح این مسابقات در لیگ برتر جهانی شود امروز می‌خواهیم بررسی کنیم که چطور نماینده کشور نه تنها توانسته در کنار بزرگان شطرنج جهان قرار بگیرد بلکه در کمال‌ ناباوری می‌تواند رقبای خود را شکست دهد و از سر راه بردارد یکی مسائلی که کمک شایانی به تیم منتخب ایران کرده این است که این تیم از سیستم های نوین اطلاع رسانی استفاده می‌کند تا بتواند ارنج خود را به موقع سازماندهی کند ، بطور مثال استفاده از پنل های ارتباطی صوتی و نوشتاری یکی از این موارد است و یا اطلاع رسانی در ابعاد بزرگ در فضای مجازی یکی دیگر از مواردی است که به این تیم کمک میکند البته جا دارد اعلام کنیم که کادر فنی این تیم یکی از نکات مهمی است که باید به آن اشاره کرد. در کادر فنی سرکار خانم سارا ، آقای کیاوش نوروز، آقای هانی عسگری، استاد بزرگ حسن عباسی فر، استاد فیده امیرحسین کاشفی و آقای رودریگو آلامرزو از کشور فرانسه حضور دارند همچنین آقای مبارز در آمریکا و خانم نوروز در انگلستان مدیران بخش بین الملل این تیم هستند تیم منتخب ایران در سه مسابقه گذشته خود توانسته تیم‌های صربستان ، جمهوری چک و آرژانتین را از سر راه خود بردارد و همین پیروزی ها باعث شد تیم به یک خودباوری برسد که این تیم توان حتی قهرمانی در این مسابقات را دارد البته مهترین و با ارزش ترین قسمت تیم بازیکنان مجرب آن میباشند که در نوبه خود سرمایه های اصلی این تیم بشمار میروند قسمتی از بازیکنان اصلی تیم منتخب ایران متشکل شده از: استاد بزرگ امیررضا پوررمضانعلی استاد بزرگ شاین لرپری زنگنه استاد بزرگ پوریا درینی استاد بزرگ حسن عباسی فر استاد بین‌المللی مرصاد خداشناس استاد بین‌المللی امید جراحی استاد بین‌المللی آرمان حاکمی استاد بین‌المللی آناهیتا غلامی استاد بین‌المللی وصال حامدینیا استاد فیده امیرحسین کاشفی استاده فیده آناهیتا زاهدی فر استاد فیده مونا سلمان ماهینی استاد فیده عامر امینی استاد فیده بردیا شیخ حسنی استاد فیده حمیدرضا ابراهیمی استاد صادق محمودی استاد امیرعلی غفوریان استاد محمد پارسا افشاری استاد سبحان زحمتی سوپر پلیر امیرمحسن شریفی سوپر پلیر رامتین ایلخانی سوپر پلیر رضا امیری سوپر پلیر عمید رشیدی سوپر پلیر عرشیا علاقمند و بسیاری از بازیکنان مجرب دیگری در تیم حضور دارند که در آینده این عزیزان را معرفی خواهیم کرد ✳️ گزارش فدراسیون جهانی شطرنج در مورد شکست مرد شماره یک شطرنج ایران✳️ به گزارش مسیرتازه به نقل از “ورزش سه”، پرهام مقصودلو در دور نهم و پایانی مسابقات شطرنج مسترز پراگ، به مصاف گوکش هندی رفت و به تساوی رسید. مرد شماره یک شطرنج ایران با این تساوی پنج امتیازی شد و در رده سوم این رقابت‌ها قرار گرفت. در پایان این رقابت‌ها، نودیربک عبدالستارُف ازبکستانی با کسب ۶.۵ امتیاز قهرمان این مسابقات شد. فدراسیون جهانی شطرنج در واکنش به پایان این رقابت‌ها نوشت: نودیربک عبدالستارُف ۱۹ ساله موفق شد قهرمانی این مسابقات را به نام خود کند. او مهم‌ترین آزمونش را در دور ماقبل پایانی برابر پرهام مقصودلو برگزار کرد که توانست شطرنج‌باز ایرانی را در نبردی پرتنش شکست دهد و عنوان قهرمانی را از آن خود کند. نودیربک عبدالستارُف در این باره ابراز خوشحالی کرد و گفت: بدیهی است که بسیار خسته‌ام اما در عین حال از قهرمانی در این تورنمنت بسیار خوشحالم. این یک دستاورد بزرگ برای من و حرفه من است. در این مسابقات بهترین عملکردم را به نمایش گذاشتم. مرد شماره یک شطرنج ایران با پنج امتیاز در رده سوم این رقابت‌ها قرار گرفت. مقصودلو در دور اول و دوم این مسابقات به پیروزی رسید و در دور سوم، چهارم و پنجم برابر حریفانش به تساوی دست یافت. او در دور ششم این رقابت‌ها شکست خورد اما با پیروزی در دور هفتم توانست نتایج را جبران کند. مرد شماره یک شطرنج ایران در دور هشتم مقابل نودیربک عبدالستارُف بازی را واگذار کرد و همین باعث شد که امید قهرمانی را از دست بدهد. در دور نهم و پایانی مقصودلو بازی را با تساوی به اتمام رساند تا از ۹ امتیاز ممکن، ۵ امتیاز را کسب کند. ✳️ برگزاری اولین دور مسابقات لیگ جهانی شطرنج ۹۶۰✳️ تیم منتخب ایران نماینده کشور در لیگ جهانی شطرنج ۹۶۰ امروز یکشنبه ۲۰ اسفند ماه اولین مسابقه خود را در برابر تیم آرژانتین برگزار خواهد کرد تیم آرژانتین که دیروز در مسابقات استاندارد جهانی به نماینده کشور نتیجه را واگذار کرد درصدد است در این مسابقه جبران شکست خود را با پیروزی به اتمام برساند. این مسابقات در دو راند رپید ۹۶۰ برگزار میشود . بنیانگذار شطرنج ۹۶۰ بابی فیشر اسطوره شطرنج جهان میباشد که خدمات شایانی برای شطرنج به یادگار گذاشته. برای تیم منتخب ایران آرزوی موفقیت داریم. ✳️بیش از ۹ ساعت نفس گیر با حضور استاد بزرگ احسان قائم مقامی در مسابقات سیمولتانه✳️ به گزارش خبرگزاری تسنیم در ابتدای این مسابقه استاد بزرگ احسان قائم مقامی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع مردم خونگرم این خطه، گفت: برگزاری چنین رقابت‌هایی موجب تقویت شطرنج بازان و ترویج ورزش شطرنج در کشور شده و باعث می‌شود بازیکنانی که در مسیر پیشرفت قرار دارند با محک زدن خودشان در مسابقاتی از این دست مقابل یک بازیکن قوی‌تر از خود، به نقاط قوت و ضعف‌شان پی برده و با آنالیز بازی انجام شده، خود را در مسیر پیشرفت بیشتر قرار دهند. در این مسابقه که بیش از ۹ ساعت و ۳۰ دقیقه به طول انجامید صد شطرنج باز شامل کارکنان شرکت صنایع هلدینگ خلیج فارس و خانواده‌های آنان مقابل احسان قائم مقامی به رقابت پرداختند که حاصل این رقابت ۱۰۰ پیروزی برای این استاد بزرگ کشورمان بود. ✳️پسر ۸ ساله، جوان‌‍ترین بازیکنی شد که در طول مسابقات کلاسیک یک استاد بزرگ شطرنج را شکست داد✳️ زی‌سان: پسری به نامِ «آشوات کاوشیک» “Ashwath Kaushik” با هشت‌سال و شش‌ماه و ۱۱ روز، با تبدیل شدن به جوان‌ترین بازیکنی که توانسته است یک استاد بزرگ شطرنج را در مسابقات کلاسیک شکست دهد، رکوردی تاریخی را ثبت کرد. به گزارش زی‌سان و قل از CNN، این جوان که در سنگاپور زندگی می‌کند، پس از شکست دادن یاک‌استوپای ۳۷ ساله لهستانی در دور چهارم مسابقات آزاد در سوئیس به این موفقیت دست یافت. رکورد قبلی نیز ماه گذشته توسط لئونید ایوانوویچ هشت ساله ثبت شد، که اولین بازیکن زیر ۹ سال بود که یک استاد بزرگ را در یک بازی کلاسیک شکست داد. اما آشوات ۵ ماه از بازیکن صرب کوچک‌تر است. کاوشیک پس از شکست دادن استاد بزرگ شطرنج گفت: «این واقعا هیجان‌انگیز و شگفت‌انگیز بود. به بازی خود و نحوه بازی‌ام می‌بالم.» اعجوبه ۸ ساله با شکست‌دادن استاد بزرگ شطرنج تاریخ‌ساز شد آشوات که در سال ۲۰۱۵ در هند متولد شد، پس از برنده شدن در تعدادی از مسابقات جوانان در سراسر جهان، نامی برای خودش دست و پا کرد. به ویژه مقام «قهرمان‌شدن سریع زیر ۸ سال جهان» را در سال ۲۰۲۲ به دست آورد. آشوات توجه برخی از بزرگترین نام‌های جهان شطرنج را به خود جلب کرده است. پدر آشوات در مصاحبه گفت نه او و نه همسرش سابقه بازی شطرنج را ندارند و دیدن پسرش که به گفته او حدود هفت ساعت در روز تمرین می‌کند و تبدیل به چنین بازیکن با استعدادی می‌شود شگفت‌آور بود ✳️اعتراض شدید جامعه شطرنج با جمع آوری امضا در کارزار قانونی کشور✳️ برای اولین بار در تاریخ شطرنج کشور و پس از گذشت چند سال مدیریت ناموفق در فدراسیون شطرنج جامعه شطرنج با یک اتحاد مثال زدنی در برابر فدراسیون شطرنج با سرپرستی شادی پریدر ایستاد . پریدر که در گذشته اختلافات شدیدی با رئیس فدراسیون دکتر حسن تامینی داشت و باعث حاشیه‌های بسیاری شده بود بالاخره خود را به صندلی فدراسیون شطرنج رساند ،اما متاسفانه مجدد پریدر نتوانست اقدامات موثری را انجام دهد و با رجوع به اختلافات گذشته باعث مشکلات شدیدی شد . از اختلافات با چندین هیات شطرنج گرفته و حتی تا نارضایتی نابینایان بابت عملکرد فنی ایشان همه و همه گوشه ای از این موارد است به طور مثال شادی پریدر با وجود اینکه در امور شطرنجبازان نابینا دخالت کرده و حتی در فدراسیون شطرنج یک جلسه در این مورد برگزار کرده اما وقتی بازیکنان نابینای کشور از خوابگاه در هوای سرد اخراج میشوند سکوت میکند. سکوتی که داشت قربانی میگرفت زیرا یک روشندل شطرنجباز نزدیک بود پس از اخراج از خوابگاه تصادف کند و جان خود را از دست بدهد . اما تمام این مسائل تلخ با درایت وزیر ورزش و حضور به موقع معاونت وزارت ورزش خانم دکتر کاظمی پور پیگیری میشود تا مرحمی برای نابینایان باشد. در ضمن یک مربی شطرنج از بازرسی وزارت درخواست کرده تا مستنداتی را در مورد مسائلی به بازرسی ارائه دهد که شاید این مدارک بتواند موقعیت سرپرست موقت را به خطر بیندازد. البته شایان ذکر است عدم برگزاری مسابقات رده سنی با وجود اعلام این مسابقه و همچنین موارد دیگری همه و همه باعث شده که نارضایتی ها از این فدراسیون به اوج برسد و برای اولین بار در تاریخ این فدراسیون شادی پریدر باعث شود که جامعه شطرنج به فکر تشکیل کارزار اعتراضی و جمع آوری امضا بیوفتند تا بلکه وزیر ورزش با حضور خود بتواند مشکلات مدیریتی این فدراسیون را یکبار برای همیشه برطرف کند کماکان سرنوشت این فدراسیون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و آن طوری که بویش میرسد به زودی وزارت ورزش و بازرسی ورود خواهند کرد تا بلکه این ابهامات برطرف شود و جامعه شطرنجی بتواند مجدد نفس بکشد آنهم بدون هر گونه حاشیه و مشکلات ✳️مصدق پور: در لیگ شطرنج عراق حضور می‌یابم✳️ رشت - ایرنا - استاد بزرگ شطرنج ایران گفت: تا پایان هفته جاری به عراق خواهم رفت تا در لیگ شطرنج این کشور بازی کنم. مسعود مصدق پور عصر شنبه در پایان بیستمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی جام کاسپین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار کرد: با وجود پیشنهاد از تیمهای عراق، در لیگ شطرنج این کشور حضور خواهم یافت و امیدوارم که بتوانم مقام قهرمانی را با تیم خود کسب کنم. وی که قهرمانی زیر ۱۸ سال شطرنج جهان و سه دوره قهرمانی جوانان آسیا را دراختیار دارد، به مسابقات جام کاسپین اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه به دلیل بیماری نتوانستم نتایج خوبی را در این جام کسب کنم و دوره‌های ابتدایی را از دست دادم. مصدق پورافزود: با توجه به سفرم از کرمانشاه به رشت، دچار سرماخوردگی شدم و ۲ بار نیز در طول برگزاری این رقابتها به درمانگاه رفتم و به همین دلیل در ۲ دور ابتدایی مغلوب حریفان خود شدم و به همین دلیل از کورس قهرمانی باز ماندم. وی که با ۲۶ سال سن، ۲۱ سال در رشته شطرنج فعالیت دارد، اضافه کرد: البته در این دوره از رقابتها، رسولف با آمادگی خوبی حضور یافت و پس از قهرمانی مسابقات بین المللی طاق بستان کرمانشاه، در رقابتهای جام کاسپین نیز قهرمان شد. چهاردهمین استاد بزرگ شطرنج ایران خاطرنشان کرد: طهماسبی نیز در این رقابتها خوب ظاهر شد و درخشید که کسب مقام نایب قهرمانی وی دور از انتظار بود اما این شطرنجباز بازیهای بسیار قابل قبولی را به نمایش گذاشت. وی به عدم حضور برخی از شطرنجبازان مطرح جهان در این دوره اشاره و اظهار کرد: این مسابقات بین المللی بود، شطرنجبازان خوبی حضور داشتند و سطح کیفی مسابقات نیز مناسب بود و می‌توان گفت که مسابقات جام کاسپین بهترین رقابت بین المللی شطرنج در کشور است. مصدق پور گفت: اما به دلیل تحریمهای اقتصادی، به راحتی نمی توان از اساتید برجسته شطرنج جهان برای حضور در این مسابقات دعوت کرد و این در حالی است که در ادوار گذشته اساتید برجسته‌ای در مسابقات حضور می‌یافتند و رقابت بسیار سخت بود. وی که با تیم ملی شطرنج ایران مقام قهرمانی جام ملتهای آسیا را کسب کرد، بیان داشت: البته در این دوره نیز چند استاد بزرگ حضور داشتند؛ اما امیدواریم که سال آینده با فراهم شدن امکانات، اساتید برجسته شطرنج جهان در این رقابتها حضور یابند. به گزارش ایرنا، بیستمین دوره رقابتهای شطرنج بین‌المللی جام کاسپین عصر شنبه با قهرمانی ووگار رسولف استاد بزرگ شطرنج جمهوری آذربایجان در رشت خاتمه یافت. در این دوره از رقابتها، بیش از ۸۰۰ شطرنجباز از ایران و کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، پاکستان، تاجیکستان، عراق، هندوستان، افغانستان، فیلیپین، بلاروس و چین حضور داشتند که در پایان به نفرات برتر جداول مختلف، پنج میلیارد ریال جایزه نقدی اهدا شد. ✳️مجمع انتخاباتی هیئت شطرنج فارس؛ نامزدها آچمز شدند!✳️ ایسنا/فارس در اتفاقی جالب، هیچ یک از نامزدهای حاضر در مجمع انتخاباتی هیئت شطرنج استان فارس نتوانستند رای کافی به دست بیاورند و انتخابات بی نتیجه ماند. امروز، ۲۳ بهمن‌ماه انتخابات ریاست این هیئت در اداره ورزش و جوانان استان فارس برگزار شد. در این مجمع ابتدا انتخابات بین سه نامزد برگزار شد که صمد محمودی ۷ رای، فرزاد مهکویی ۶ رای و عبدالرضا روزبه ۲ رای کسب کردند و ۱۱ رای سفید نیز به صندوق انداخته شد. بدین ترتیب و با توجه به اینکه هیچ‌یک از نامزدها نتوانست نصف به‌علاوه یک رای را به خود اختصاص دهند، انتخابات به دور دوم رفت. در دور دوم نیز فرزاد مهکویی ۸ رای و صمد محمودی ۷ رای به دست آوردند و به مانند دور نخست، ۱۱ رای سفید به صندوق انداخته شد! به این ترتیب هیچ یک از نامزدهای مجمع حائز اکثریت آرا نشدند و این مجمع بدون انتخاب رییس هیات شطرنج پایان یافت. مجمع انتخاباتی هیئت شطرنج فارس؛ نامزدها آچمز شدند! به گزارش ایسنا، در این مجمع سرپرست فدراسیون نیز حضور داشت. به گفته شادی پریدر که رئیس مجمع انتخاباتی نیز محسوب می‌شد، فراخوان مجدد ثبت نام در آینده اعلام و مجمع انتخاباتی هیات شطرنج فارس مجددا برگزار خواهد شد. ✳️اتفاقات تلخ در مسابقات قهرمانی نابینایان و کم بینایان کشور✳️ مسابقات قهرمانی کشور ویژه نابینایان و کم بینایان در بابلسر برگزار شد اما حدود یک سوم از کل شرکت کنندگان که جزو بهترین شطرنجبازان کشور محسوب می‌شدند تصمیم گرفتند با وجود اینکه صدها کیلومتر مسافت را طی کرده بودند از حضور در پشت میزهای شطرنج خودداری کنند این بازیکن‌ها مدعی بودند که سال‌هاست مشکلاتی وجود دارد که مسئول انجمن شطرنج فدراسیون نابینایان و کم بینایان به آنها بی توجه است همچنین آنها به اصول و شرایط مسابقه اعتراض داشتند به هر حال حضور بازیکنان پشت میز شطرنج اجباری نیست و مسئولین باید به علت آن بیشتر توجه کنند تا با بازیکنان برخورد کنند . اما متاسفانه از طرف فدراسیون نابینایان و کم بینایان شطرنج به خوابگاه این بازیکنان دستور داده می‌شود افرادی که مسابقه حضور پیدا نکردن می‌بایست خوابگاه را ترک کنند و همین موضوع باعث می‌شود بازیکنان روشندل مجبور به ترک خوابگاه شوند و در خیابان‌ها و یا ترمینال‌ها آنهم در هوایی بسیار سرد آواره و لحظات بسیار سختی را پشت سر بگذارند تا بتوانند پس از تهیه بلیط به شهرستانها و شهرهای خود برگردند البته جا دارد ذکر کنیم وزارت ورزش و جوانان به محض اینکه از این اتفاقات ناخوشایند مطلع می‌شود بلافاصله یک جلسه را برگزار می‌کند و در این جلسه از بازیکن‌های روشندل که در مسابقه حضور پیدا نکرده بودند دعوت می‌شود تا معاون وزیر از مشکلات این بازیکن‌ها مطلع شود و اقدامات لازم را به عمل آورند . این اقدام ارزنده از طرف وزارت ورزش و جوانان بیانگر مسئولیت پذیری جناب وزیر و وزارت ورزش می‌باشد که باعث شد امیدها در دل بازیکنان روشندل روشن بماند زیرا حتی این بازیکنان تهدید به اخراج مقطعی ازمسابقات رسمی شده بودند در این جلسه معاون وزیرورزش سرکار خانم کاظم‌پور به بازیکن‌ها متعهد شدند هرچه سریعتر نسبت به بررسی این اتفاقات ناخوشایند اقدامات لازم را بعمل آورند. تمام مسئولین در شطرنج کشور توجه داشته باشند آنها مسئول هستند که بدون اما و اگر خادم شطرنجبازان کشور باشند امیدواریم دیگر شاهد اتفاقات تلخی همانند این مسابقه نباشید ✳️طلسم مقصودلو در مسابقات تاتا استیل/ چهارمین تساوی پیاپی در مسابقات هلند✳️ آفتاب‌‌نیوز : در دور هشتم مسابقات شطرنج تاتا استیل ۲۰۲۴، پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران به مصاف یوردن فن فارست شطرنج‌باز هلندی رفت و به تساوی رضایت داد. مقصودلو که با ریتینگ ۲۷۴۰ در این رقابت‌ها دست به مهره شده است درحالی مقابل حریفش به تساوی رسیدکه شطرنج‌باز هلندی دارای ریتینگ ۲۶۸۲ بود. مقصودلو در این مسابقات به ۵ تساوی و ۳ شکست رسیده است که با این نتایج ملی پوش شطرنج ایران با ۲.۵ امتیاز در رده ۱۳ این مسابقات قرار دارد. مقصودلو در این رقابت‌ها عملکرد خوبی نداشته به طوری که حدود ۱۵ واحد ریتینگ زنده خود را از دست داده است. ✳️شطرنج تاتااستیل| پیروزی فیروزجا مقابل قهرمان جهان✳️ جی پلاس؛ در دور هشتم رقابت های تاتااستیل، علیرضا فیروزجا مقابل دین لیرن از چین، دارنده عنوان قهرمانی جهان قرار گرفت و در دیداری تماشایی و کوبنده به برتری قاطعی دست یافت. فیروزجا در این دیدار مهره سفید را در اختیار داشت و در همان شروع بازی با قربانی دادن توازن بازی را به هم زد و خیلی زود قهرمان جهان را به اشتباه انداخت تا در نهایت این دیدار را پیروز شود. ✳️تساوی مقصودلو مقابل قهرمان شطرنج جهان✳️ به گزارش شهر پلاس، در دور پنجم مسابقات شطرنج تاتا استیل ۲۰۲۴، پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران به مصاف دینگ لیرن قهرمان چینی شطرنج جهان رفت و توانست حریف خود را متوقف کند. مقصودلو که با ریتینگ ۲۷۴۰ در این رقابت‌ها دست به مهره شده است درحالی مقابل حریفش به تساوی رسیدکه شطرنج‌باز چینی دارای ریتینگ ۲۷۸۰ بود. مقصودلو در دور نخست این مسابقات مقابل شطرنج‌باز هندی به تساوی رسید و در دور دوم مقابل علیرضا فیروزجا شکست خورد. مرد شماره یک شطرنج ایرا در دور سوم و چهارم تن به شکست داد. مقصودلو با تساوی در دور پنجم این مسابقات مقابل قهرمان شطرنج جهان یک امتیازی شد تا همچنان در رده ۱۴ این مسابقات ایستاده باشد. هشتاد و ششمین دوره مسابقات تاتا استیل با حضور ۱۴ شطرنج‌باز از ۱۳ تا ۲۸ ژانویه در هلند برگزار می‌شود. صدرنشین این مسابقات آنیش گیری با ۴ امتیاز است. ✳️انتصاب اعضای کمیته فنی فدراسیون شطرنج✳️ به گزارش ایلنا و به نقل از سایت فدراسیون شطرنج، با پیشنهاد اصغر گلی‌زاده سرپرست کمیته فنی و موافقت شادی پریدر سرپرست فدراسیون شطرنج، اعضای کمیته فنی این فدراسیون به شرح زیر معرفی شدند: 1- استاد بزرگ اصغر گلی‌زاده (سرپرست کمیته) 2- داور بین‌المللی مهرداد پهلوان‌زاده 3- استاد بزرگ پوریا درینی 4- استاد بزرگ شاهین لرپری زنگنه 5- استاد فیده محمدرضا افشاری 6- استاد فیده بهروز مرادی 7- عباس خاکپور ✳️پریدر: برای حضور «کرامنیک» در تیم ملی شطرنج هر کاری لازم باشد، انجام می‌دهم✳️ کرامنیک یک نام بسیار بزرگ در شطرنج محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد وجهه قابل قبولی هم در بین شطرنج‌بازان مطرح ایران همچون پرهام مقصودلو، امین طباطبایی و … دارد. موضوع حضور کرامنیک در ایران برای اولین بار توسط شهرام عظیمی سرپرست سابق فدراسیون مطرح شد. وی در گفت‌وگوی روز 15 آذر ماه با خبرگزاری تسنیم در این باره گفته بود: «نظر وزیر ورزش در این باره مثبت است که از دانش مربیان مطرح استفاده کنیم. بخشی از منابع مالی از قبل تأمین شده و در حال تأمین بخشی دیگر هستیم تا آنها را برای مربی خارجی ذخیره کنیم. مذاکرات هم از سوی مدیر تیم‌های ملی انجام شده و صحبت‌های او با «کرامنیک» مربی مطرح روسی در حال پیگیری است تا به زمان قطعی حضور او برسیم. ان‌شاءالله هزینه‌ها تأمین می‌شود و ما در سال میلادی جدید شاهد حضور این مربی سرشناس دنیای شطرنج خواهیم بود.» با تغییر سرپرست فدراسیون شطرنج، تغییری در رویکرد استفاده از کرامنیک برای هدایت ملی‌پوشان کشورمان ایجاد نشد. شادی پریدر به عنوان یک چهره کاملاً شطرنجی که مورد حمایت بسیاری از شطرنج‌بازان نیز قرار دارد، حالا به عنوان سرپرست در فدراسیون است و همچنان موضوع حضور کرامنیک را پیگیری می‌کند. البته به گفته پریدر تغییراتی در وضعیت حضور این مربی ایجاد شده است. پریدر در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در این باره اظهار داشت: از روزی که به فدراسیون آمدم، به علیرضا شفیعی مدیر تیم‌های ملی عنوان کردم که همچنان حضور کرامنیک در ایران را پیگیری کند. من از همان ابتدا موافق حضور کرامنیک بودم و برای تامین مالی‌ حضور او هر کاری لازم باشد، انجام می‌دهم. وی ادامه داد: چند روز قبل متوجه شدیم که وقت کرامنیک پر است و به واسطه اینکه دستیار یکی از شطرنج‌بازان مطرح دنیا در مسابقات کاندیداتوری جهان شده، فعلاً نمی‌تواند به ایران بیاید. موضوع حضور او فعلاً متوقف شده و البته مذاکراتی در ادامه انجام می‌شود تا اگر شرایط فراهم شد، برای المپیاد جهانی همراه تیم باشد. ما از حضور او استقبال می کنیم. وی در پاسخ به مسائل مالی در جذب این مربی عنوان کرد: هر مربی که مدیر تیم‌های اعلام بگوید که بچه‌ها بخواهند، از زیر سنگ هم که شده، پول جور می‌کنم و می‌آورم.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.