بهزی

جست‌وجو

معرفی تجهیزات پشتیبانی زمینی فرودگاهی

شرکت خدمات هوایی نوید پارسیان

زمان مطالعه 1 دقیقه

معرفی تجهیزات پشتیبانی زمینی فرودگاهی

💫تجهیزات پشتیبانی زمینی فرودگاهی (GSE) تجهیزاتی هستند که به منظور سرویس دادن به هواپیماها در فاصله بین دو پرواز استفاده می‌شوند.بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی قرارداد هندلینگ زمینی عملیات پروازی خود را به فرودگاه یا یک شرکت هندلینگ و یا حتی به یک شرکت هواپیمایی دیگر می‌دهند. سرعت، کارایی و دقت در سرویس‌های هندلینگ زمینی به منظور به حداقل رساندن فاصله زمانی بین دو پرواز دارای اهمیت بسیار است.

ضرورت نظافت هواپیما

💫ذرات آلوده و گرد و غبار موجود روی بدنه هواپیما سطح اصطکاک آن با هوا را افزایش داده و موجب افزایش مصرف سوخت و کاهش سرعت هواپیما می‌شود. بنابراین نظافت و شستشوی بدنه هواپیما برای جلوگیری از تحت تاثیر قرار دادن مسائل فنی پرواز حائز اهمیت می‌باشد.

💫اما داخل هواپیما که در معرض انواع آلودگی، زباله، گرد و خاک و حتی انواع میکروب‌ها و ویروس‌هاست باید به دقت و به طور کامل ضدعفونی شود. هواپیما می‌تواند عامل شیوع ویروس‌ها و بیماری‌های مختلف در سراسر دنیا باشد. بنابراین نظافت آن بسیار مهم و حیاتی است.

نظافت بیرون هواپیما

💫نظافت قسمت بیرونی هواپیما شامل شستشوی بدنه، دم، شیشه‌ها، پله و چرخ‌های هواپیما است.هرکدام از این قسمت‌ها نیاز به شستشو و نظافت مداوم و طبق برنامه دارند. چرا که در معرض آلودگی‌های بیشماری هستند که می‌تواند خطرآفرین باشد و ایمنی مسافران را به خطر بیندازد.بنابراین نظافت و شستشوی قسمت بیرونی هواپیما بسیار مهم بوده و علاوه بر زیبایی و تمیزی امنیت ناوگان هوایی را افزایش می‌دهد.

نظافت داخل هواپیما

💫نظافت داخل هواپیما شامل موارد زیادی است که باید به دقت انجام شود. قسمت داخلی هواپیما به دلیل تعدد مسافران و خوردن و آشامیدن افراد در معرض آلودگی‌ها و زباله‌های زیادی می‌تواند باشد که باید بعد از هر بار خالی شدن هواپیما به طور کامل تمیز شود.

💫جمع کردن زباله‌های داخل هواپیما به زیبایی بصری آن می‌افزاید. اما نباید ضدعفونی و نظافت سطوح به خصوص سطوح پرتماس را فراموش کرد. در غیر این صورت باکتری‌ها و ویروس‌های مختلفی در سراسر دنیا پخش خواهد شد و بیماری‌های گوناگونی شیوع پیدا خواهد کرد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.