بهزی

سنگ شکن فکی یکی از انواع سنگ شکن ها است که سنگ های سخت و بسیار سخت را به کمک نیروی فشاری بین دو فک (صفحه)، به راحتی خرد و به ابعاد کوچک تر تبدیل می کند. این نوع سنگ شکن برای خردایش سنگ های درشت کاربرد داشته و معمولا در مرحله اول خردایش مورد استفاده قرار می گیرد.

❇️مشخصات فنی سنگ شکن فکی❇️

سنگ شکن فکی (Jaw Crusher) توانایی خرد کردن سنگ هایی با ابعاد بیش از 40 سانتیمتر، به کمک نیروی فشاری بین دو شانه فک یا صفحه را داشته و به علت برخورد دائمی با سنگ های درشت ورودی، در معرض فرسایش شدید قرار دارد. به همین دلیل معمولا از فولاد منگنز دار برای ساخت سنگ شکن فکی استفاده می شود تا مقاومت مطلوبی داشته باشد. ظرفیت دستگاه سنگ شکن فکی به شش هزار تن در ساعت نیز می رسد و زاویه بین دو فک در این دستگاه معمولا 26 یا 27 درجه می باشد.لازم به توضیح است که اندازه و مدل سنگ شکن فکی با توجه به ابعاد دهانه آن تعیین می شود. برای مثال سنگ شکن فکی مدل (100*200) بیانگر سنگ شکن فکی با دهانه ورودی سنگ به ابعاد 200 در 100 سانتیمتر می باشد.

❇️انواع سنگ شکن فکی❇️

سنگ شکن فکی تک بازویی:در سنگ شکن فکی تک بازو (Single toggle)، فک متحرک با سرعت کم در چهار جهت بالا، پایین، جلو و عقب حرکت کرده و فشار وارد شده به فک و سنگ ها کمتر می باشد. دهانه ورودی بار در این نوع از سنگ شکن های فکی کوچکتر بوده و برای خردایش سنگ های سخت مناسب می باشند. این دستگاه نسبت به نوع جفت بازو ساده تر، سبک تر و کم هزینه تر بوده ولی برای سنگ های بسیار سخت و ساینده صرفه اقتصادی ندارد. سنگ شکن فکی جفت بازویی:حرکت فک متحرک در سنگ شکن فکی جفت بازو (Double toggle) فقط در دو جهت جلو و عقب بوده فشار بین فک ها بیشتر می باشد. این نوع از سنگ شکن های فکی دهانه ورودی بار بزرگتری داشته و برای خردایش سنگ های بسیار سخت نیز کاربرد دارند. وزن سنگ شکن های فکی دو بازویی بسیار بیشتر از تک بازویی بوده و هزینه های بیشتری نیز دارد.

❇️تعمیر و نگهداری سنگ شکن فکی❇️

دستگاه سنگ شکن فکی نسبت به سایر سنگ شکن ها تعمیر و نگهداری ارزان تر و آسان تری دارد. با رعایت مواردی از قبیل روغن کاری به موقع، وارد نکردن سنگ هایی با ابعاد بزرگتر از دهانه ورودی یا وزن بیشتر، کوچک نکردن بیش از حد سایز گلوگاه خروجی و غیره می توان از خرابی دستگاه جلو گیری نمود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.