بهزی

فری استال گاوداری در فارس

زمان مطالعه 1 دقیقه

فری استال گاوداری در فارس

❇️ فری استال (freestalls) مکانی برای درازکشیدن و استراحت گاوهای شیری هستند. اغلب این حیوانات در این فضا مهار نمی‌شوند و می‌توانند هر طور که دوست دارند وارد یا خارج شوند. در فری استال دامداری، غذا و آب ارائه نمی‌شود، بنابراین حیوانی که مایل به خوردن یا نوشیدن است باید این محیط را ترک کند و به قسمت خوراک‌دهی برود.

مزایای استفاده از فری استال دامداری

فضای ساخت فری استال

جایگاه انفرادی (فری استال) بستری پاکیزه، خشک و راحت برای دراز کشیدن دام های شیری و دیگر دام ها می باشد. استفاده از این سیستم نگهداری، دام ها را مقید و محدود یکجا ماندن نمی کند بلکه باعث راحتی بیشتر در زمان عبور مرور در سالن دامداری و رفاه بهتر نسبت به گذشته می شود. استراحت و دراز کشیدن گاو ها که بطور معمول شامل پنج دوره می باشد (نزدیک به 10 ساعت استراحت) استاندارد ساخت یک فری استال را برای بالا بردن سطح بهداشت و نظافت و جلوگیری از بیماری و صدمات دام را تعیین می کند.

جایگاه آزاد (فری استال)

فضای ساخت فری استال
پس از ورود، نحوه نشستن و برخاستن دام در داخل فری استال از موارد اصلی طراحی فری استال می باشد. سه منطقه در فضای فری استال برای دام حتما باید در نظر گرفته شود:

- فضای بدن
- فضای سر
- فضای خیزش
در زمان دراز کشیدن دام داخل فری استال فضای اصلی استال را سر و بدن دام پر می کند. به همین دلیل طول و عرض فری استال و توجه به راحتی دام در زمان ساخت بسیار حائز اهمیت می باشد. فضای خیزش در داخل فری استال زمانی مهم می شود که دام قصد بلند شدن و ایستادن در فری استال را دارد. این یعنی دام فضای بیشتر از خوابیدن را برای بلند شدن در داخل استال را نیاز دارد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.