بهزی

جست‌وجو

نکات ایمنی برای استفاده از یخ خشک

زمان مطالعه 1 دقیقه

نکات ایمنی برای استفاده از یخ خشک

✔️ از تماس مستقیم پوست با یخ خشک جلوگیری کنید چون می تواند باعث سوختگی مشابه یخ زدگی شود. هنگام دست زدن به آن حتما از دستکش های عایق استفاده کنید.

✔️ یخ خشک را در مکان های دارای تهویه نگهداری کنید چون این ماده مقدار زیادی دی اکسید کربن دارد که سبب افزایش غلظت آن در خون می شود. از نگهداری یخ خشک در یخچال، فریزر یا مکان دیگری که تهویه ی هوا وجود ندارد، اجتناب کنید چون باعث افزایش فشار و در نهایت عواقب ناخواسته انفجاری می شود.

✔️ اگر یخ خشک را در اتومبیل حمل می کنید، حتما از ظروف قابل تهویه برای نگهداری آن استفاده کنید و شیشه های ماشین را پایین بکشید تا از استشمام گاز جلوگیری شود.

✔️ بریدن و خرد کردن یخ خشک مشکل است. پس سعی کنید آن را به شکل و اندازه مورد نیاز خود خریداری کنید. اگر می خواهید آن را برش دهید، حتماً از دستکش عایق و عینک محافظ استفاده کنید.

✔️ اجازه دهید یخ خشک باقی مانده، در یک منطقه با تهویه مناسب به گاز تبدیل شود. اینکار تنها باید در فضای باز باشد. فقط مطمئن شوید که آن را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

✔️ هرگز یخ خشک را نخورید و قورت ندهید.

آیا یخ خشک خطرناک است؟

بله، یخ خشک می تواند خطرناک هم باشد، چون واقعا سرد است! قرار گرفتن طولانی مدت در معرض یخ خشک باعث می شود سلول های پوستتان یخ بزنند و دچار نوعی آسیب دیدگی شبیه سوختگی بشوید. در ضمن اگر آن را درون نوشیدنی هایتان می اندازید مراقب باشید قورتش ندهید.

علاوه بر این یخ خشک را باید به شیوه درستی دفع کنید؛ آن را در سینک ظرفشویی نریزید و در سطل زباله هم نیندازید. برای سرعت بخشیدن به روند تصعید یخ خشک می توانید در ظرف یخ خشک آب داغ بریزید. در ضمن حتما موقع استفاده از یخ خشک در اتاقی باشید که تهویه مناسبی دارد چون تنفس زیاد دی اکسید کربن به خصوص برای کودکان کشنده است. در نهایت اینکه اگر یخ خشک را در ظرف کاملا در بسته و یا در فریزر بگذارید باعث ایجاد فشار روی آن می شود و ظرف منفجر می شود. پس مراقب باشید که اشتباهی بمب یخ خشک درست نکنید!
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.