بهزی

جست‌وجو

اجزای تشکیل دهنده کفش فوتسال

زمان مطالعه 1 دقیقه

اجزای تشکیل دهنده کفش فوتسال

کفش فوتسال از 15 جزء تشکیل شده است. آستر : تکه پارچه نرمی که در درون کفش به جهت بالا بردن میزان راحتی پا در داخل کفش قرار داده می شود. پاشنه کفش (پنل) : این قسمت بخشی از کفش است که برای محافظت از پاشنه پا در کفش مورد استفاده قرار می گیرد. بند کفش : در قسمت رویه کفش تعبیه شده و برای محکم نمودن کفش در پای بازیکنان مورد استفاده قرار می گیرد. کفی کفش : این قسمت جزء قسمت لایه دورنی کفش است که برای راحتی پا و حمایت از قوس داخل پا در هنگام بازی در کفش نصب می شود. پنجه کفش : این قسمت به جهت اینکه بازیکن همواره در حال دویدن است و پاها نیاز به انعطاف در داخل کفش دارند در کفش نسب می شود. کلاهک سر پنجه کفش : این تکه به جهت نقویت قسمت جلوی نوک کفش بر روی آن نصب می شود.

رویه کفش : این قسمت معمولا از چرم طبیعی و یا چرم مصتوعی تهیه و ساخته وبر روی کفش نصب می شود. زیره کفش : شامل سه قسمت داخلی ، بیرونی و میانی است که در کفش فوتسال از نوع نازکتر آن به جهت سبک شدن کفش استفاده می شود. قالب زیره کفش : در قسمت زیر کفی کفش قرار می گیرد و شکل ظاهری کفش را مشخص می کند. لایه میانی زیره کفش : بین کفی کفش و قسمت بیرونی زیره کفش قرار می گیرد و جذب فشار در هنگام دویدن را انجام می دهد. طوق : این قسمت به شکل پد است که جهت راحتی و حفاظت از قوزک پا در کفش نصب می شود. زبانه کفش : این قسمت از یک لایه نازک پد تهیه شده که یه سبب احساس لمس توپ فوتسال با کفش نصب می شود. محافظ پاشنه : این جزء از جنس پلاستیک است و حفاظت پاشنه و قوزک پا را انجام می دهد.

عاج کفش : این قسمت برجستگی های موجود بر زیر کفش است که در باید مانع از لغزیدن و سر خوردن ورزشکار در هنگام بازی شود.

پوسته خارجی زیره کفش : قسمتی است که کف زمین در ارتباط است که در ساختار کفش فوتسال نقش کلیدی را دارد و وظیفه این قسمت ایجاد چسبندگی مناسب کفش با سطح زمین است.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.