بهزی

قطعات چکش هیدرولیک

زمان مطالعه 1 دقیقه

قطعات چکش هیدرولیک

1- بک هد چکش هیدرولیکی

این قطعه در قسمت بالایی قراردارد و وظیفه نگهداری گاز ارت یا N2 را دارد و به وسیله سوپاپی که روی آن قراردارد با مانی متر و کپسول گاز شارژ می‌شود.

2-ریتینر چکش هیدرولیکی

قطعه ای دایره ای شکل که دارای شیار هایی میباشد که محل قرار گرفتن سیل برنزی و بک آپ و اورینگ است .ریتینر در قسمت بالایی سیلندر و نزدیک بک هد قرار می‌گیرد. داخل ریتینر شیار هایی وجود داره که شیار بالایی محل قرار گرفتن سیل گاز میباشد سیل گاز مانع تخلیه گاز ازت داخل بک هد میشود.

3-سیلندر چکش هیدرولیکی

محفظه ای بین سندان و بک هد است و در واقع مغز اصلی چکش هیدرولیکی محسوب می‌شود. با ورود جریان، روغن هیدرولیک به قسمت شیر کنترل ، اسپول داخل شیر کنترل به حرکت درمی آید و فرمان حرکت پیستون را میدهد پیستون در محفظه سیلندر به پایین رفته و به قلم چکش هیدرولیکی ضربه میزند و به بالا برمیگردد و با فشار گاز داخل بک هد و جریان روغن باز به پایین حرکت میکند و این چرخه ادامه دارد تا جریان روغن قطع شود.

4- سندان و بوش سندان چکش هیدرولیکی

این قطعه محفظه مکعبی کل است که قلم پیکور در آن قرار میگیرد . این وسیله دارای 2 بوش میباشد : 1- بوش سر یا بوش قلمگیر 2-بوش داخلی که در محل تلاقی پیستون به دم قلم چکش هیدرولیکی میباشد .

5- پیچ تایراد چکش هیدرولیکی

پیچ‌طولی چکش هیدرولیکی پیچ‌هایی بلند و دارای دو سر رزوه هستند که قطعات اصلی پیکور از جمله بک هد و سیلندر و سندان را به هم متصل‌کرده و ثابت نگه میدارد این چهار پیچ هنگام بسته شدن باید به دقت و به یک اندازه سفت شوند برای بستن این پیچ ها معمولا از آچار های مولتی پلیر و یا تُرکمتر استفاده میشود .

6-سیل کیت چکش هیدرولیکی

مجموعه‌ای از اورینگ ها و گردگیرها و پکینگ‌ها و سیل‌های برنزی و سیل گاز میباشد که بصورت پک کامل برای هر چکش عرضه می‌شود .

7- قلم چکش هیدرولیکی

قطعه ای مصرفی میباشد که از فولادهای آلیاژی تولیدمیشود .برای بالا رفتن استقامت در برابر ساییدگی به کوره‌های آبکاری رفته و سختی بالای 55 راکفر میگیرد معمولا قلم های پیکور رو از فولادی تحت عنوان MO40 تولید میکنند.

8-ضربه گیر چکش هیدرولیکی

چکش‌های هیدرولیکی در دو مدل کاور باز و کاور بسته عرضه میشوند که چکش های هیدرولیکی کاور باز بدون ضربه‌گیر هستند و معمولا در خارج از شهرها استفاده میشوند به دلیل کاور باز بودن ولوم کاری شان نسبت به چکش‌های کاور بسته بشتر است اما چکش های هیدرولیکی کاور بسته دارای ضربه گیر میباشند که معمولا از 4 جهت هسته پیکور را به صورت فیت نگه میدارند و ضربه ناشی از کار پیکور را میگیرند و علاوه بر مهار صدا، لرزش دکل را هم مهار میکنند که در دراز مدت از شکستن دکل بیل مکانیکی جلوگیری میکند.

9-براکت و کاور چکش هیدرولیکی

براکت یا ساپورت چکش هیدرولیکی محل نصب پیکور به دکل بیل مکانیکی میباشد که توسط 2 عدد پین براکت به دکل نصب‌می‌شود برای نگهداری و کم‌کردن استهلاک براکت داخل سوراخ‌هایی که پین براکت عبورمی‌کند از بوش براکت استفاده می‌شود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.