بهزی
راد تراک میکسر
راد تراک میکسر، تولید تراک میکسر تریلی میکسر پمپ گیربکس در ساوه تهران

راد تراک میکسر؛ تولید تراک میکسر، تریلی میکسر، پمپ، گیربکس، موتور و خنک‌کن در ساوه و تهران. ساخت تجهیزات صنعتی با کیفیت بالا و تخصص حرفه‌ای.

بخش‌های تشکیل‌دهنده یک تراک میکسر

زمان مطالعه 1 دقیقه

بخش‌های تشکیل‌دهنده یک تراک میکسر

دیگ بتن

رینگ غلتک دیگ

مجرای دیگ

تیغه

غلتک دیگ

🔸 قیف ورود مواد

🔸 راهنمای جریان

🔸 ناودانی یا شوت اصلی

🔸 ناودانی یا شوت تکمیلی

🔸 مخزن آب

🔸 شمارشگر دیگ

🔸 زیرشاسی

🔸 وسیله عملگر

🔸 وسیله راه‌اندازی

🔸 سکوی کار

🔸 موتور روغن هیدرولیک

بخش‌های تشکیل‌دهنده یک تراک میکسر
⏬معرفی مهم ترین اجزای تراک میکسر⏬

" موتور کامیون میکسر " هر ماشینی برای آن که بتواند کار خود را به طور کامل انجام دهد، نیاز به نیرویی دارد که معمولا از طریق موتور تامین می‌شود، این ماشین نیز همانند آن‌ها موتوری دارد که انرژی لازم برای چرخش دیگ و تیغه را فراهم می‌کند که البته ممکن است توسط موتور خود کامیون یا یک موتور مستقل تغذیه شود؛ پس در نتیجه برخی از کامیون‌ها دارای یک موتور و برخی دگر دارای دو موتور هستند.

" قیف " یکی از قسمت‌هایی که در فرآیند بارگیری نقش بسزایی دارد وسیله‌ای به نام قیف است که به این صورت وظیفه خود را انجام می‌دهد که مواد را از خود عبور داده و به درون دیگ هدایت می‌کند. استفاده از آن بسیار آسان است اما در بعضی اوقات زمانی که از قیف لولایی به کار گرفته می‌شود باید اطمینان داشت که کاملا پیچ شده است زیرا در غیر این صورت باعث هدر رفتن بتن می‌شود.

" دیگ " به قسمتی از دستگاه که مواد بارگیری شده در آن قرار می‌گیرند، دیگ می‌گویند. که معمولا ظرفیت آن به حجم داخلیش بستگی دارد. در گذشته تمامی دیگ‌های تراک میکسرها با فولاد ساخته می‌شد اما در حال حاضر با فایبرگلاس تولید می‌شوند زیرا با کاهش وزن کلی تراک میکسر، مصرف انرژی را کاهش می‌دهد که باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها است. در تراک میکسرهای قدیمی برای تخلیه به دو نفر نیاز بود آن هم به این دلیل که با تخلیه بتن از قسمت پشتی باید یک نفر در آن جا قرار داشت تا محل تخلیه را تنظیم کند، اما اکنون اپراتور از درون کابین تمامی این ‌کارها را انجام می‌دهد بدون آن که اختلالی در فرآیند تخلیه به وجود آید. " غلتک دیگ " دیگ‌ها برای ترکیب نیاز به چرخش دارند که این عمل بر عهده غلتک‌ها است زیرا دیگ از ناحیه رینگ بر روی غلتک‌ها قرار می‌گیرد و می‌چرخد. " رینگ دیگ " بر روی بدنه دیگ قسمتی برآمده وجود دارد که باعث قرارگیری آسان دیگ بر روی غلتک می‌شود که به آن رینگ دیگ می‌گویند.

بخش‌های تشکیل‌دهنده یک تراک میکسر

" مجرای دیگ "

در پایین دیگ حفره‌ای به نام مجرای دیگ قرار دارد که که کار آن خارج کردن بتن تراشیده شده از سطح داخل دیگ می‌شود یا به نوعی برای تخلیه اضطراری بتن است.

" تیغه " در درون دیگ تیغه‌ای به شکل مارپیچ وجود دارد که به صورتی طراحی شده که اختلاط، بارگیری و تخلیه مواد را آسان‌تر کرده است. جنس این قسمت از دیگ از فولادی با عار بالا است زیرا نقش مهمی دارد که همین امر باعث شده نگهداری از آن نیز حائز اهمیت باشد.
"شوت " برای آن که بتوان بتن را از درون دیگ به سمت پمپ یا قالب هدایت کرد از وسیله‌ای به نام شوت استفاده می‌شود که هنگام حمل و نقل به کمک یک قلاب به بدنه کامیون متصل شده است؛ برای آن که اتصال محکم باشد و همچنین ثابت نگه داشته شود معمولا از یک آویز یا نگهدارنده نیز استفاده می‌شود.

" وسیله عملگر " کلید یا اهرم چرخاندن و توقف دیگ بر روی وسیله‌ای به نام عملگر قرار دارد که علاوه بر آن تامین و قطع آب نیز در این قسمت وجود دارد. محل قرارگیری این وسیله معمولا در قسمت کناری عقب کامیون است و با کمک اپراتور شوت کار می‌کند.
" محور " وظیفه انتقال نیرو و چرخش چرخ‌های خودرو بر عهده یک میله مرکزی به نام محور است، که در تراک میکسرها از این وسیله دو یا چند عدد وجود دارد. همچنین هر چقدر تعداد آن بیشتر باشد، توزیع بار در جاده‌های حساس بهتر است. و همچنین استهلاک را در جاده‌های معمولی کاهش می‌دهد؛ در نتیجه محورهای زیاد باعث افزایش مانور و دور زدن کامیون می‌شود.