بهزی

جست‌وجو

ویژگی های یک قالیشویی خوب

زمان مطالعه 1 دقیقه

ویژگی های یک قالیشویی خوب

در حال حاضر شستن فرش و قالی و اخذ بهترین نتیجه در فرایند شسشتو، برای اکثر شهروندان به یک دغدغه و نگرانی تبدیل شده است

یکی از چالش‌های مهم، در این میان، انتخاب یک قالیشویی کاربلد و حرفه‌ای است. چون کیفیت کار قالیشویی روی تمیز شدن فرش تاثیرگذار است.

شستشوی فرشها سنتی یا صنعتی؛ مساله این است!

پیش از هر چیز باید بدانید، به طور کلی شستن زیاد فرش، بخصوص آنها که تار و پود خاطره در دل دارند و با انگشتان هنرمندان بافته شده‌اند اصلا کار عاقلانه ای نیست و می‌توان با روش‌های دیگری نیز پاکیزگی را به منزل آورد.

به عنوان مثال با استفاده از جاروبرقی می‌توانید کاملا غبار و خاک داخل تار و پود فرش را بگیرید و سپس با استفاده از شامپوهای مخصوص فرش، درخشندگی دوباره‌ای به فرش‌های منزل خود بدهید. در صورت داشتن امکانات و رعایت برخی نکات ازجمله استفاده از مواد شوینده مناسب یا نحوه آبگیری صحیح بد نیست خودتان آستین بالا بزنید و خاطرات گذشته را زنده کنید، اما در غیر این صورت با استفاده از قالیشویی های مجاز که نحوه کار آنها توسط اتحادیه صنف قالیشویان تائید شده است از خدمات آنها کمک بگیرید.

تاثیر شست‌و‌شوی صحیح فرش و قالی روی عمر مفید آن

برای افزایش عمر فرش و نگهداری از آن در صورت ریختن هر نوع مواد آلوده کننده روی فرش ، بلافاصله آن را با دستمال نمدار پاک نمایید و از ریختن آب روی فرش پرهیز کنید.

به یاد داشته باشید، مواردی مثل سرکه ، نوشابه و.. دشمن فرش بوده و ریختن آنها روی فرش و ماندن آنها در بافت فرش، موجب پوسیدگی فرش می‌شود. شستشوی فرش ها به صورت اصولی بسیار مهم است به دلیل این که: ۱- اگر فرش ها به صورت اصولی شسته شوند دچار تغییر رنگ یا رنگ دادگی نمی شوند و مانند روز اول براقیت خود را حفظ می کنند. حفظ طرح و نقشه ی فرش ها در حین شستشو بسیار مهم است به همین دلیل برای شست و شوی فرش های خود از قالیشویی های خوب و با کیفیت کمک بگیرید تا دچار پشیمانی نشوید. ۲- شستشوی فرش ها به صورت اصولی سبب می شود که خواب فرش ثابت بماند و پس از شستشو دچار تغییر نشود. حفظ خواب فرش ها بسیار مهم است به دلیل این که طرح و نقشه ی فرش با خواب فرش نمایان می شود و اگر خواب فرش دچار تغییر شود نقشه ی فرش دچار تداخل می شود. ۳- شستشو اصولی فرش ها از شکستگی فرش در حین شستشو جلوگیری می کند و سبب می شود فرش مقاومت خود را پس از شستشو حفظ کند. بدیهی است که شست‌و‌شوی فرش اگر با‌دقت انجام نشود، ممکن است عمر مفید آن را کاهش دهد. اکثر مردم تا چند سال پیش، شست‌و‌شوی قالی را در منزل و به روش سنتی انجام می‌دادند. با پیشرفت تکنولوژی، تجهیزات و دستگاه‌های مدرن که سرعت انجام کار را بالا می‌برد هم می‌توان از شست‌و‌شوی اشتباه جلوگیری کرد.

ویژگی هایی که یک قالیشویی خوب باید داشته باشد

از جمله خدمات قالیشویی‌ها که موجب جلب اعتماد می‌شود شامل موارد زیر است:

- نحوه قبول سفارشات - نحوه تحویل سفارشات (خوش قول باشد و در موعد تعیین شده فرش را تمیز و بدون آسیب دیدگی تحویل دهد) - شکل درست و اصولی شست‌و‌شوی فرش ( از تجهیزات بروز و پیشرفته و کارشناسان خبره و از روشها و مواد شوینده با کیفیت و متناسب با نوع فرش بهره گیرد) - مشتری‌مداری و طریقه برخورد با مشتری (خدمات حمل و انتقال فرش را انجام دهد و قیمت را طبق صنف و اتحادیه تعیین کند.) - یکی از ویژگی‌هایی که قالیشویی‌های خوب دارند، این است که پس از تماس شما، یا ثبت آنلاینی که انجام می‌دهید، کارشناسان خود را به محل اعزام کرده تا فرش را بررسی کنند. بر خلاف باور بیشتر مردم، قالیشویی‌ها امروزه تنها، خدمات شستشوی فرش را انجام نمی‌دهند، بلکه خدمات تعمیرات را نیز ارائه می‌دهند. همانطور که می دانیم فرش‌ها مدتی پس از استفاده از آن‌جایی که در معرض رفت و آمد قرار دارند؛ پوسیده و آسیب دیده می‌شوند و نیاز به تعمیر و بازسازی دارند؛ از این رو تشخیص این این که چه خدماتی فرش نیاز دارد؛ مهارت می‌خواهد. برخی قالیشویی های خوب خدمات لکه گیری و رفو را بصورت حرفه ای انجام می دهند.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.