بهزی

جست‌وجو

انواع سنگ های قابل استفاده در نما رومی

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع سنگ های قابل استفاده در نما رومی

سنگ تراورتن

این نوع سنگ نما یکی از پرکاربردترین و همچنین محبوب ترین نوع سنگ نما می باشد.باتوجه به آمار در ایران پراستفاده ترین سنگ نما شناخته شده است این نوع سنگ حاصل از رسوب های جریان های آب گرم زیر زمینی و همینطور که مشخص است از دسته ی سنگ های رسوبی می باشد.

سنگ گرانیت

این نوع سنگ نماها از دسته ی سنگ ای آذرین می باشد .سنگ نماهای گرانیت به دلیل آهن بسیار بالایی که در آن ها وجود دارد با هوای اطراف وباران ها واکنش میدهند و اکسید میشود از این سنگ ها نیز بعضی در مناطق گرمسیر استفاده میکنند برای نمای خارجی.

سنگ چینی

سنگ چینی یا کریستال همان سنگ آهک دگرگونی یا مرمریت است که دانه ها یا بلورهای تشکیل دهنده آن قابل رویت بوده و بافتی تمام بلور دارد که عمدتا از کلسیت و مقداری کمی لاستونیت تشکیل شده است و در برخی از سنگ های چینی کوارتز هم وجود دارد که با افزایش میزان کوارتز، میزان سختی سنگ چینی افزایش می یابد و اکثرا دارای رنگ های سفید و خاکستری روشن است. علت انتخاب نام چینی بر روی این سنگ صدای حاصل از ضربه به سنگ چینی هست که شبیه به صدای ظروف چینی می دهد. از قدیم در ایران استفاده از این سنگ در نمای ساختمان به خصوص در نواحی گرمسیر رایج بوده است چراکه رنگ روشن آن مانع جذب گرمای زیاد می‌شده است.

سنگ مرمر

این سنگ ها جزو گونه ی سنگ های طبیعی دگرگونی می باشد این سنگ ها ظاهری بسیار لوکس را به ساختمان می بخشند.آنها معمولا از این سنگ ها در نمای داخلی ساختمان ها استفاده می شود. به دلیل گران بها بودن این سنگ ها معمولا معماران برای نمای خارجی از آن ها استفاده نمی کنند. از آنها برای نمای داخلی استفاده میکنند.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.