بهزی

جست‌وجو

چگونه تابلو آسانسور مناسب انتخاب نماییم

زمان مطالعه 1 دقیقه

چگونه تابلو آسانسور مناسب انتخاب نماییم

❇️ توان الکتروموتور ❇️

توان الکتریکی موتور آسانسور که نیروی محرکه سیستم می باشد. جریان های نامی و لحظه‌ای که روی پلاک درج شده، یکی از پارامترهای انتخاب المان های تابلو فرمان آسانسور است. برای مثال: الکتروموتور با توان 5.5kw و جریان نامی ۱۴ آمپر را می بایست، با تابلو راه اندازی نماییم که دارای درایو کنترل سرعت 7.5kw با تحمل حداقل ۱۷آمپر داشته باشد. بر اساس رنج درایو کنتاکتورها نیز محاسبه میگردد. توان الکتروموتور بر اساس ظرفیت جابجایی محاسبه شده و می توان آن را از روی پلاک موتور پیدا نمود.

❇️ طول مسیر حرکت ❇️

ارتفاع یا همان طول مسیر حرکت آسانسور پارامتری که در انتخاب تابلو می بایستی لحاظ گردد بالا رفتن ارتفاع باعث تغییر در رنج انتخابی درایو کنترل سرعت می گردد.

❇️تعداد توقف و ترافیک❇️

منظور از ترافیک نوع کاربری ساختمان و تعداد واحدهای آن می‌باشد. محاسبه تابلو فرمان آسانسور بر اساس ترافیک: کم ترافیک، متوسط و پرترافیک صورت می‌گردد. ساختمان های تجاری اداری بیمارستان ها و بعضاً صنعتی در ساعات اداری دارای بیشترین رفت و آمد بوده که این امر ضریب کاربری و اطمینان را در محاسبه افزایش میدهد. در آسانسور های گروهی کنترل گروهی آسانسور نقش بسیار مهمی در سرویس و جابجایی داشته که این امر توسط تابلوهای گروهی پیشرفته میسر می گردد.

❇️سرعت حرکت آسانسور❇️

یکی دیگر از پارامترهای درگیر در محاسبه درایو و کنترل و تابلو فرمان سرعت حرکت آسانسور بوده که به غیر از محاسبه توان درایو باید در نرم‌افزار و کنترل های مربوطه دقت نظر صورت گیرد محاسبات آسانسور های بالای یک و شش متر بر ثانیه بسیار متفاوت و حساس تر از آسانسور های متداول که دارای سرعت یک متر و یک و شش دهم متر بر ثانیه می باشد انجام می گردد.

❇️برند و خدمات❇️

یکی از مهمترین عوامل انتخاب یک تابلوی خوب و بی دردسر خوشنامی برنده آن می باشد سرعت خدمات پشتیبانی امری که باعث دلگرمی مصرف کننده می شود. با توجه به اینکه سیستم های ایمنی آسانسور عمده عوامل خرابی آن می باشند و تعداد این ایمنی ها بسیار زیاد بوده. الزامات اجرایی آن از دستورات اداره استاندارد ملی ایران است. خدمات و پشتیبانی شرکت تولید کننده تابلو نقش بسیار موثری در بهبود عملکرد آسانسور را ایفا می نماید.

❇️زیبایی صنعتی❇️

زیبایی یک تابلو نشانه از نظم تولید و احترام به حقوق مصرف کننده بوده و باعث ارتقای صنعت و زیبا شدن کار اجرایی می گردد از این رو می بایست تابلوی را انتخاب نمود که علاوه بر عملکرد صحیح و فیدبک خوب از مشتری های گذشته دارای ظاهری شکیل و مناسب باشد با کس و بدنه زیبا و رنگ مناسب و با کیفیت نیز و رعایت مسائل ارگونومی جهت نصاب و تعمیرکار باید در طراحی یک تابلو لحاظ گردد.

❇️تابلوی فرمان با تکنولوژی به روز❇️

دیگر از مسائل مهم در انتخاب تابلو مناسب به روز بودن آن و استفاده از المان های به روز و تکنولوژی جدید می باشد امروزه با توجه به رشد بی‌سابقه تکنولوژی برق و الکترونیک و نسل جدید درایوهای کنترل سرعت مخصوص آسانسور ها دارای امکانات ویژه بوده که باعث راحتی و استفاده بهینه از آسانسور گردیده. برای مثال: یکی از پارامترهای بسیار مهم در حرکت و بالا بردن سرعت جابجایی و پایین آمدن انتظار مسافر کم شدن سرعت پیاده روی بر اساس حرکت شیشه‌ای یا همان دایرکت ابرو و باز شدن در پیش از توقف یا همان عیدی ادونس اوپنینگ در تمامی تابلوها و درایوهای کنترل ساعت طبیعی می گردد. به نحویکه آسانسور جهت توقف درک متن بهترین زمان و فاصله و با سرعت مناسب شروع به کم کردن سرعت کاری نکرده و همزمان اقدام به باز کردن درب توابع می نماید و این ویژگی باعث بهبود وضعیت ترافیک نیز میشود.

❇️امکانات❇️

امکانات و ویژگی های خاص تابلو روان تابلوی را انتخاب نمایید که دارای امکانات کاربردی و ویژگی‌های خاص باشد این به این معناست که مصرف کننده بتواند نیازهای خاص خود را توسط یک تابلوی آسانسور و متداول تامین نماید برای مثال یک تابلوی متداول با قیمت مناسب باید ویژگی های زیر را حداقل دارا باشد. مود پارک در طبقه خاص هر طبقه ای که به انتخاب کاربر باشد. دو مود استراحت است که در این حالت چراغ های کامیون خاموش شده و منتظر فرمان میگردد کنسل کردن شاسی که به اشتباه زده شده که این امر با دوباره فشار دادن شستی مورد نظر مهیا می شود توقف در اولین توقف هنگام قطع برق که توسط یو پی اس و سیستم برق اضطراری انجام می گیرد اعلام خرابی آسانسور توسط نمایشگر داخل تابلو مکان ارسال خرابی و نوع آن توسط برد جی‌اس‌ام تابلو کنترل اپراتورهای محلی تلفن همراه تعمیرکار اعلام طبقات و سخنگو و پخش موسیقی در کابین دسترسی آسان به تنظیمات تابلو توسط تعمیرکار آسانسور روشنایی مناسب داخل تابلو به طور مجزا جعبه بازرسی و امکان کنترل حرکت کابین جهت بازرسی و تعمیر

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.