بهزی

جست‌وجو

نکات و مطالبی که در مورد کمان اره لازم است بدانید

زمان مطالعه 1 دقیقه

نکات و مطالبی که در مورد کمان اره لازم است بدانید

مراحل کار با کمان اره ها

ابتدا لازم است که تیغه را در شیار کمان گذاشته و بین فک ها جا بزنید.

-دندانه تیغه را رو به جلو ببندید. -مهره خروسکی را کاملا محکم کنید. -طول محل برش را با خط کش یا دیگر وسایل اندازه گیری، مشخص نمایید. -با لبه سوهان جای تیغه اره را مشخص کنید. -کمان اره را گرفته و محل مورد نظر را برش دهید.

نکات مهم هنگام کار با این محصول

- در ابتدا قطعه کار را محکم به گیره کار ببندید.

-کمان اره را محکم با هر دو دست بگیرید. -هنگام کار از تمام طول تیغه اره استفاده نمایید. -برای مشخص نمودن خط برش، باید تیغه را روی قطعه کار حرکت دهید. -انگشت شصت را در کنار سطح تیغه قرار داده تا مانند یک تکیه گاه عمل کند. -اثر تیغه را به واسطه حرکت رفت و برگشتی کمان ایجاد نمایید. -زمان انجام برشکاری به سمت قطعه کار ایستاده و یک پای خود را ۳۰ سانتی متر جلو تر از پای دیگر بگذارید. -هنگام کار، تیغه اره را فقط مستقیم حرکت دهید تا شکسته نشود. -از محکم بودن تیغه در اره اطمینان حاصل کنید. -فقط در هنگام حرکت رفت تیغه، به آن نیرو وارد کنید و در هنگام برگشت آن را آزاد بگذارید. -از لغزش دندانه های تیغه، روی قطعه کار جلوگیری نمایید (برای جلوگیری از کندی یا شکستگی تیغه). -بعد از اینکه مسیر برش کاملا مشخص شد، کمان اره را هر دقیقه ۲۰ بار عقب و جلو کنید.

دلایل شکست تیغه اره ها

- تاب برداشتن و پیچش اره در هنگام برش قطعه کار

-وارد کردن نیروی بیش از حد به اره -عدم انتخاب درست تیغه با توجه به جنس کار -سرعت بیش از اندازه در هنگام برشکاری (بیشتر از حد استاندارد) -شل بودن تیغه در اره یا محکم بسته نشدن قطعه کار در گیره
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.