بهزی

جست‌وجو

مقایسه استخرهای بتنی و استخرهای فایبرگلاس

زمان مطالعه 1 دقیقه

مقایسه استخرهای بتنی و استخرهای فایبرگلاس

⭐️استخر بتنی حداقل در زمان ۴۵ الی ۶۰ روز قابل ساخت هستند در حالی که استخرهای قایبرگلاس حتی در زمان ۲ روز قابل اجرا هستند.

⭐️سازه استخر بتنی همیشه تحت تهاجم جلبک ها قرار خواهند گرفت درحالی که برای استخر فایبرگلاس آنتی باکتریال این اتفاق نخواهد افتاد.

⭐️ریسک آب بند نشدن استخر بتنی همیشه وجود دارد درحالی که استخرهای فایبرگلاس کاملا آببند هستند.

⭐️استخر بتنی بعد از هر ۳ الی ۶ ماه نیاز به تخلیه و احیای آب دارند در حالی که در استخرهای آنتی باکتریال فایبرگلاس تا ۵ سال نیازی به تعویض آب در صورت استفاده از سیستم تصفیه نیست.

⭐️استخرهای فایبرگلاس قابل جابجایی بوده و در صورت نیاز می توان در جای دیگری نصب شوند.

⭐️یکی از مزیت های استخر بتنی نسبت به استخر آماده ، این است که استخر بتنی را میتوان در شکل ها و اندازه های مختلف ساخت ولی استخر آماده در سایز ها و شکل های آماده وجود دارد و نصب کرد.

💫طرز کار سیستم موتورخانه

🔺سیستم موتورخانه برای گرمایش مرکزی ساختمان به کار می‌رود و ساختمان را از نصب پکیج و آب گرم در هر واحد ساختمان به صورت جداگانه بی نیاز می‌کند.در سیستم موتورخانه ساختمان، دیگ بزرگی مستقر شده که بر روی آن آمپر نشان دهنده درجه حرارت و دکمه تنظیم کننده درجه حرارت نصب شده است. به وسیله این دیگ در سیستم موتورخانه ساختمان، گرمایی ایجاد می‌شود که در هنگام ورود آب تانکر به آن، باعث گرم شدن آب شده و آن را به درجه حرارت مشخصی می‌رساند. 🔺این گرمای ایجاد شده، ناشی از فعالیت مشعل است که شمعک آن همیشه در حالت روشن باقی می‌ماند. سپس، آب های گرم شده به وسیله موتور پمپ بالا آمده و وارد هر طبقه می‌شود. بر روی این موتور پمپ‌ها دکمه مشخصی وجود دارد که با استفاده از آن، می‌توان تعیین کرد که آب با چه سرعتی و تا کجا بالا برده شود. 🔺در هر طبقه، لوله های مشخصی برای رفت و برگشت آب تعبیه شده است و بر سر هر لوله، شیرفلکه ای برای باز و بسته کردن نصب می‌شود که با استفاده از آن، می‌توان این لوله ها را بست و راه ورود آب به شوفاژ را مسدود کرد. هنگامی‌که داخل تانکر از آب خالی شود، توسط لوله های آب، این آب دوباره بازگردانده می‌شود. همچنین یک کنتور برای تأمین برق موتور هم وجود دارد. 🔺در سیستم موتورخانه که از آب گرم استفاده می‌شود، دمای آب خارج شده از دیگ در حدود ۸۲ درجه سانتی گراد و دمای آب ورودی به داخل دیگ که گرمایش را به اتاق منتقل کرده است، در حدود ۷۱ درجه سانتی گراد است؛ به عبارت دیگر، اختلاف دمای آب گرم خروجی از دیگ و آب برگشتی به دیگ، در حدود ۱۱ درجه سانتی گراد است.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.