بهزی

جست‌وجو

نکات ضروری جهت خرید کفش مناسب

زمان مطالعه 1 دقیقه

نکات ضروری جهت خرید کفش مناسب

* اطلاعات کافی:

برای انتخابی مناسب حتما باید اطلاعات کافی داشته باشیم. پس اول اجزای کفش ها و انواع آن ها را بشناسید.

* تعیین اولویتتان:

تکلیف خودتان را مشخص کنید، اولویتتان در انتخاب کفش چیست؟ مد یا سلامتی؟ رنگ و مدل خاص کفش یا راحتی پاها؟ اگر سلامتی در اولویتتان است به جنس و کیفیت رویه، زیره و آستر درونی کفش توجه فراوانی داشته باشید.

* اندازه دو پا برابر نیست:

در اکثر افراد اندازه هر دو پا کاملا یکسان نیست، لذا در انتخاب سایز کفش ملاک خود را پای بزرگتر در نظر بگیرید تا پای بزرگترتان در اثر تنگی کفش آسیب نبیند اعداد برابر در سایز کفش‌های مختلف، لزوما یکسان نیستند: قالب کفش‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است، پس اگر شماره 40 کفشی مناسب پای شماست ممکن است در کفش‌های دیگر، شماره کفش 40 برای شما مناسب نباشد؛ لذا به شماره کفش قبلی خود اکتفا نکنید و حتما کفش جدید را بپوشید و امتحان کنید. یا در خرید آنلاین از راهنمای انتخاب سایز استفاده کنید و یا اینکه مستقیما از کارشناس فروش اطلاعات بگیرید.

* کفش قبلی راهنمای خریدی مناسب:

زمان خرید، کفش قدیمی خود را همراه داشته تا با توجه به نقاط آسیب دیده آن متوجه شوید کفش جدیدی که تهیه می‌کنید در چه نقاطی باید قوی باشد، مثلا بر اساس نقاط ساییده شده یا خراش افتاده

* زمان مناسب خرید کفش:

پاهای انسان بر اثر راه رفتن، ایستادن و دریافت دماها و ضربه‌های مختلف، در زمان شب در منبسط‌ترین حالت خود قرار دارد، پس اوخر روز بهترین زمان برای پیدا کردن سایز مناسب کفش است.

* هنگام خرید جوراب متناسب با کفش بپوشید:

فرض کنید زمستان به خرید کفش رفته اید و هنگام خرید کفش رسمی به جای جوراب نخی جوراب پشمی پوشیده باشید…اگر تناسب بین جوراب و نوع کفش رعایت نشود بعدها با مشکل تنگی و گشادی کفش مواجه می‌شوید.

* کفش به پاهایتان بیاید:

کفشی را انتخاب کنید که مناسب ساختار پاهایتان و حالتهای انگشتانتان باشد، کناره و پشت پاهایتان تحت فشار قرار نگیرد؛ در واقع کفش باید از لحظه پوشیده شدن راحت باشد فریب وعده راحتی در آینده را نخورید.

* حتما با کفش قدم بزنید:

پس از پوشیدن کفش در فروشگاه حتما با آن قدم بزنید، اگر کفش بندی است حتما بند آن را هم ببندید.

🔶 کفش مناسب برای بیماران و شرایط خاص 🔶

کمردرد:

در صورت کمردرد سعی کنید از کفش‌های طبی استفاده نمایید زیرا برخی از این کمردردها معلول استفاده از کفش‌های نامناسب است.

دیابت: افرادی که مبتلا به دیابتند گاهی سیستم عصبی و حسگرهای درد کف پاهایشان ضعیف شده و نمیتوانند خوب فشار عوامل خارجی بر کف پا را حس کنند، یا در برخی موارد زخم‌های کف پای این افراد به سادگی التیام پیدا نمی‌کند؛ لذا این افراد در انتخاب کفش خود حتما باید با پزشک متخصص مشورت داشته باشند.

خانم‌های باردار:

خانم ها معمولا در طول دوره بارداری حداقل نیم شماره و حداکثر یک شماره، سایز پاهایشان تغییر خواهد کرد، همچنین در بین انواع کفش‌ها، کفش‌های راحتی گزینه مناسبی برای این دوره است تا از فشار بر پاها و ناحیه پشت افراد جلوگیری شود.

اضافه وزن:

افرادی که از اضافه وزن مفرط رنج می‌برند کفش‌های تخت برای آن‎‌ها گزینه مناسبی است زیرا کفش‌های پاشنه دار تعادل آن‌ها را به راحتی بهم می‌زند.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.