بهزی

جست‌وجو

دستگاه قالیشویی و تجهیزات مورد نیاز شستشوی قالی

زمان مطالعه 1 دقیقه

دستگاه قالیشویی و تجهیزات مورد نیاز شستشوی قالی

انواع دستگاه های قالیشویی و کاربرد آن ها

دستگاه های قالیشویی به دو گروه دستی و اتوماتیک تقسیم می شوند. دستگاه های قالیشویی چه به صورت دستی و چه به صورت اتوماتیک روند شستشوی فرش را ساده‌تر و اصولی‌تر می‌سازد. انواع مختلف دستگاه‌های قالیشویی نقش مهمی در روند شستشوی اصولی فرش دارند این مسئله در مورد فرش های دستباف از اهمیت بیشتری برخوردار است.

دستگاه قالیشویی دستی

این دستگاه‌ها بیشتر برای قالیشویی های کوچک و شرکت های نظافتی و خدماتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این دستگاه‌ها به دلیل کاهش نیروی انسانی و همچنین صرفه اقتصادی بالا بسیار مورد توجه است. دستگاه‌های قالیشویی دستی معمولا به صورت تک برسه و دو برسه تولید می شوند و بیشتر برای شستشوی فرش‌های دستباف مورد استفاده قرار می گیرند. شستشوی فرش با این دستگاه توسط دو یا سه نیروی انسانی انجام می‌گیرد. این دستگاه‌ها قابلیت‌های فراوانی دارند که از آن میان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شستشو و نظافت فرش و قالی
تزریق و تنظیم مواد شوینده روی سطوح
شستشوی صحیح و اصولی فرش
قابلیت تنظیم فشار و ارتفاع برس
قطعات یدکی ارزان و در دسترس و ارائه خدمات فنی و پشتیبانی توسط تولید کننده

دستگاه قالیشویی اتوماتیک

دستگاه های اتوماتیک قالیشویی همانطور که از نامشان پیدا است کاملا خودکار هستند و خود شامل سه نوع میزی، ریلی و دیسکی می شوند. این دستگاه‌ها انواع تجهیزات از جمله دستگاه قالیشویی ثابت، دستگاه آبگیر لوله‌ای، دستگاه شلاق زن فرش، دستگاه گرد و خاک گیر فرش، دستگاه پولیشر، دستگاه جابه‌جا کننده فرش و دستگاه فرچه دو موتوره را دارا هستند.

نحوه کار دستگاه قالیشویی

دستگاه های قالیشویی شستشوی فرش را در پنج مرحله خیس کردن، جارو زدن، برس زدن همراه با شامپو و شست و شو با آب بدون برس انجام می‌دهند.




شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.