بهزی

جست‌وجو

ویژگی‌های پله های اسپیرال

زمان مطالعه 1 دقیقه

ویژگی‌های پله های اسپیرال

💠 کمترین اشغال فضا 💠

اشغال فضا یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها در ساخت انواع پله در ساختمان و محیط است. در محیط‌هایی که متراژ کمتری دارند، این گزاره بسیار مهم است. پله اسپیرال دقیقا برای همین هدف طراحی شده است. ساختار این پله به صورتی است که حرکات فرد در یک محیط کوچک و به صورت صعودی انجام می‌شود. یعنی شما به صورت مارپیچ در حول یک محور 360 درجه به سمت بالا حرکت می‌کنید. این کار باعث می‌شود که بتوانید در کمترین فضا، پله بسازید.

💠 کاربرد بالا 💠

پله‌های مدل اسپیرال را در هر محیطی می‌توانید استفاده کنید. طراحی این پله‌ها به نحوی است که کاربرد آن را افزایش داده است. از این پله می‌توانید برای اتصال دو یا چند طبقه استفاده کنید. همچنین مکان‌های مختلفی را می‌توانید برای ساخت آن در نظر بگیرید. خانه‌ها، ویلاها، هتل‌ها، فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها، محیط‌های اداری و رسمی و خلاصه در هر فضایی می‌توانید یک راه پله مارپیچ زیبا داشته باشید.

💠 انعطاف در طراحی 💠

یکی از ویژگی‌های خوب در پله‌های اسپیرال انعطاف آنها در طراحی است. به این معنا که می‌توان این پله‌ها را با مدل‌ها و طرح‌های مختلف اجرا کرد. این ویژگی زیبایی محیط را افزایش می‌دهد و دست شما را در انتخاب باز می‌گذارد. یعنی در واقع می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید و علاوه بر داشتن پله‌ای مفید و کاربردی، محیطی زیبا و جذاب بسیازید.

💠 امنیت مناسب 💠

به شکل و ساختار راه پله مارپیچ توجه کنید. سبک دورانی و دایره‌ای شکل این راه پله، باعث می‌شود که شدیدترین شیب‌ها به راحتی کنترل شوند. علاوه بر این ساختار این پله‌ها با توجه به استفاده از شاسی‌های فولادی و حمل کردن آنها بر یک دیوار حامل یا لوله محور مستحکم، امنیت فرد مصرف کننده را تامین می‌کنند. در کنار این ساختار، از انواع نرده‌های فلزی، شیشه‌ای و… برای محافظت نیز استفاده می‌شود. البته باید توجه داشت، جنس سطح پلکان باید طوری در نظر گرفته شود که مانع از لیز خوردن و لغزندگی شود.

💠 هزینه مناسب 💠

در برابر بسیاری از مدل‌ها و انواع پله‌های ساختمانی، هزینه ساخت و اجرای پله اسپیرال بسیار مناسب‌تر و مقرون به صرفه تر است. البته بدیهی است که برای ساخت هر مدل پله و سازه‌ای پارامترهای مشخصی در قیمت‌ گذاری دخیل هستند که این پارامترها را در ادامه توضیح خواهیم داد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.