بهزی

جست‌وجو

آشنایی با سشوار صنعتی و کاربرد های آن

زمان مطالعه 1 دقیقه

آشنایی با سشوار صنعتی و کاربرد های آن

سشوار صنعتی چیست؟

سشوارهای صنعتی از ابزارهای برقی و صنعتی هستند که کاربردهای مختلفی در مشاغل صنعتی دارند. حرارت تولید شده توسط این نمونه سشوارها قابلیت تنظیم دارد و دارای بازه­ی حدودی 50 تا 1000 درجه سانتی گراد است که بر حسب نیاز آن را تنظیم می­کنند. اجزای تشکیل دهنده سشوار شامل المنت، موتور، نمایشگر و نازل می­شوند.

المنت مهم­ترین بخش سشوار بوده که وظیفه تولید گرما را بر عهده دارد؛ هرچه المنت گرم­تر شود؛ دمای بیشتری را نیز تولید می­کند. موتور سشوار نقش دمیدن هوای گرم تولید شده توسط المنت، را به بیرون دارد که با کمک یک فن قوی این کار را انجام می­دهد. بر روی نمایشگر سشوار صنعتی می‌توان اطلاعاتی همچون دما و سرعت هوا را ببینید. هر سشوار می­تواند یک تا چند نازل داشته باشد که وظیفه آن کنترل باد خروجی از سشوار است.

🔷 انواع سشوار صنعتی 🔷

سشوارهای صنعتی به سه دسته تقسیم می­شوند که هرکدام ویژگی­های خاصی دارند.

🔹🔹 الکتریکی 🔹🔹

رایج­ترین مدل بین سشوارهای صنعتی، سشوار الکتریکی یا برقی است که با اتصال به برق کار می­کند. این نوع سشوار حرارتی بین 600 تا 1000 درجه ایجاد کرده که این حرارت قابلیت تنظیم دارد.

🔹🔹 مادون قرمز 🔹🔹

سشوار مادون قرمز یک سشوار ارزان و کوچک است که حرارتی بین 400 تا 600 درجه سانتی گراد تولید می­کند.

🔹🔹 گازی 🔹🔹

سشوار گازی کم­ترین استفاده را بین انواع سشوارهای صنعتی دارد. این سشوار با گاز کار کرده و پس از مدتی باید نسبت به تعویض مخزن آن اقدام کنید.

🔷🔹 کاربرد های سشوار صنعتی 🔷🔹

سشوار صنعتی به دلیل کاربردهای گسترده­ای که دارد؛ از محبوبیت بالایی برخوردار است. از سری کاربردهای این سشوار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

🔹 صنایع گرمایش
🔹 دودی کردن شیشه ماشین
🔹 سیم لاک
🔹 زدودن رنگ­های فلزی
🔹 لوله کشی
🔹 خم کردن لوله­های پلاستیکی
🔹 MDF
🔹 بسته بندی، شرینگ و وکیوم محصولات
🔹 صافکاری
🔹 جوشکاری
🔹 لحیم کاری
🔹 از بین بردن لایه­های رنگ قدیمی
🔹 جداسازی برچسب از سطوح مختلف
🔹 تعمیرات موبایل
🔹 صیقل مدار الکتریکی و پرداخت لاک حرارتی در آن
🔹 یخ­ زدایی در تجهیزات صنعتی سرمایشی

💠 مزایا سشوار صنعتی 💠

مهم­ترین مزیت سشوارهای صنعتی این است که برای ایجاد حرارت و گرمای بسیار بالا، شعله تولید نمی­کند. هم­چنین این سشوار می­تواند در محدوده مشخصی، طیف­های گسترده حرارت را تولید کند. علاوه بر حرارت، سرعت جریان هوا را نیز می‌توان در این سشوار تنظیم نمود. نحوه استفاده از سشوار صنعتی بسیار آسان بوده و قرارگیری دست­گیره پلاستیکی در انتهای آن، این راحتی را افزایش داده است.

❗️ نکات مورد توجه هنگام خرید سشوار صنعتی ❗️

برای خرید سشوارهای صنعتی باید یک سری نکات را مورد توجه قرار داد تا بتوان بهترین انتخاب را کرد.

✔️ توان

سشوارهای صنعتی می­توانند در بازه 50 تا 1000 درجه سانتی گراد حرارت تولید کنند؛ بنابراین باید با توجه نیاز خود سشوار مناسب را خریداری کنید.

✔️ کنترل دما

پاور کنترل دما یک ویژگی بسیار مهم در سشوارهای صنعتی به شمار می­آید که برخی از سشوارها آن را به صورت دستی دارند و برخی دیگر دارای تنظیمات کنترل دما خودکار هستند.

✔️ جنس بدنه

سشوارهای صنعتی به دلیل حرارت بالایی که تولید می­کنند باید جنس بدنه خوبی داشته باشند و بهتر است که جنس آن­ها از سرامیک نباشد. علاوه بر آن به دلیل این­که این سشوارها جزء ابزارهای صنعتی هستند و در مشاغل صنعتی استفاده می­شوند؛ باید دارای بدنه محکمی باشند تا در برابر آسیب­های محیطی در امان بمانند.

✔️ وزن

وزن سشوار صنعتی یکی از فاکتورهای بسیار مهم است که باید هنگام خرید به آن توجه کنید. از آن­جایی که این ابزار در حین کار باید در دستان شما باشد؛ بهتر بوده که یک سشوار با وزن نه چندان زیاد خریداری کنید تا در حین کار آسیب نبینید.

✔️ قطع کردن دما به صورت خودکار

آپشن قطع کردن دما به صورت خودکار این امکان را می­دهد که اگر دمای تولید شده و خروجی بیش از حد مجاز بود؛ دستگاه خود به خود قطع شود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.