بهزی

جست‌وجو

اهمیت صنعت لاستیک سازی و لاستیک مصنوعی در دنیای امروز

زمان مطالعه 1 دقیقه

اهمیت صنعت لاستیک سازی و لاستیک مصنوعی در دنیای امروز

جامعه مدرن ما به شدت به استفاده از لاستیک وابسته است – طبیعی و مصنوعی.
محصولات ساخته شده از لاستیک در همه جا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. محصولات لاستیکی متعددی را در خانه ، محل کار خود ، در حالت های مختلف حمل و نقل شامل ماشین ، دوچرخه ، قطار و هواپیما و غیره پیدا خواهید کرد.
به همین ترتیب ، بخش صنعت برای ساخت شیلنگ ، واشر و تسمه از لاستیک استفاده می کند. تمام این محصولات یا از لاستیک طبیعی یا مصنوعی ساخته شده اند.
قبل از اینکه در مورد اهمیت لاستیک مصنوعی صحبت کنیم ، ابتدا با تفاوت لاستیک طبیعی و مصنوعی آشنا می شویم.

لاستیک طبیعی و مصنوعی

لاستیک طبیعی نوعی پلیمر است که از شیره درخت لاستیک استخراج می شود. پس از جمع آوری این شیره در معرض گرما و هوا خفیف قرار می گیرد. این فرآیند به ما لاستیک طبیعی می دهد که بسیار سخت است ، اما پس از جوش زدن ، نرم و الاستیک می شود. از طرف دیگر ، لاستیک مصنوعی یک الاستومر مصنوعی (همچنین یک پلیمر) است که در کارخانه ها با استفاده از کاتالیزورهای مختلف در این فرآیند تولید می شود که انجام این پروسه ها صنعت لاستیک سازی را به وجود آورده است.

استفاده از لاستیک مصنوعی

لاستیک تولید شده در کارخانه ها دارای خواصی است که الزامات صنایعی را که در آن استفاده خواهد شد مطابقت دارد. برای ساخت محصولاتی که در بخش حمل و نقل ، محصولات مصرفی ، محصولات صنعتی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند ، قابلیت ارتجاعی ، مقاومت و انعطاف پذیری مناسب است. کاربردهای زیاد لاستیک مصنوعی به دلیل خواص زیر است:

* خاصیت ارتجاعی و مقاومت در برابر آب آن
* مقاومت آن در برابر قلیاها و سایر اسیدهای ضعیف است
* چقرمگی ، چسبندگی ، نفوذپذیری و مقاومت آن در برابر برق

مزایای استفاده از لاستیک مصنوعی

مزایای استفاده از لاستیک مصنوعی در صنایع لاستیک سازی مدرن از ویژگی های هوازدگی غیرقابل مقایسه آن ناشی می شود. لاستیک مصنوعی در برابر حلالها ، اکسیژن ، روغنها و برخی مواد شیمیایی دیگر مقاوم است. این باعث می شود سن بهتر از گزینه های دیگر باشد. همچنین ، لاستیک مصنوعی وقتی در معرض طیف وسیعی از دما قرار دارد ، انعطاف پذیری خود را از دست نمی دهد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.