بهزی

جست‌وجو

چرا روش تزریق پلاستیک؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

چرا روش تزریق پلاستیک؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا روند قالب‌گیری تزریقی در زمینه تولید پلاستیک بسیار طرفدار دارد. رایج‌ترین دلیل این است که این دستگاه بهترین وسیله برای تولید مقادیر عظیم و یکسان قطعات پلاستیکی است. انواع مختلفی از دستگاه‌ها قالب سازی وجود دارد، که با توجه به آن که شما چه محصولی تولید میکنید انتخاب می‌کنید و همچنین دستگاه چگونه بر محصول تأثیر می گذارد، وابسته است.

فرآیند دستگاه تزریق پلاستیک

کاربردی‌ترین فرآیند تولید برای ساخت انواع قطعات پلاستیکی قالب‌گیری تزریقی است. محصولات زیادی با استفاده از این روش تولید می‌شوند که از نظر اندازه، پیچیدگی و کاربرد بایکدیگر متفاوت هستند. در فرآیند تزریق پلاستیک از انواع ترکیبات پلاستیکی مانند پلی‌کربنات، پلی‌استایرن، پلی‌اتیلن، پلی‌پروپیلن، پلی وینیل‌کلراید، اکریلیک و تفلون برای تولید محصول نهایی استفاده می‌شود.

سازوکار دستگاه تزریق پلاستیک

لبه‌های دستگاه قالب‌گیری تزریقی را می‌توان به صورت افقی یا عمودی بست. بیشتر دستگاه‌ها به صورت افقی بسته می‌شوند، اما دستگاه تزریق عمودی در برخی از کاربردها مانند قالب ریزی و ساخت یکسری سازه‌ها استفاده می‌شود، که به دستگاه اجازه می‌دهد از جاذبه زمین استفاده کند. بعضی از دستگاه‌های عمودی نیز نیازی به بستن قالب ندارند.
روش‌های زیادی برای بستن روی صفحه وجود دارد که کاربردی ترین آن‌ها گیره‌های دستی است. با این حال گیره‌های هیدرولیکی و گیره های مغناطیسی نیز استفاده می‌شود. گیره‌های مغناطیسی و هیدرولیکی در مواردی که نیاز به تغییر سریع ابزار باشد مورد استفاده قرار می گیرند.

اسامی صحیح تجهیزات تزریق پلاستیک

تلفظ و دانستن اسامی صحیح تجهیزات تزریق پلاستیک، در خرید اینگونه از تجهیزات و حتی معرفی آنان به دیگران،به ما کمک می کند. حال در ادامه مطالب اسامی را با عنوان صحیحی به شما عزیزان شرح می دهیم تا برای اطلاعات بیشتر و همینطور خرید، به مشکلی بر نخورید.

* دستگاه میکسر مواد تزریق
* خشک کن و گاز گیر مواد دستگاه تزریق
* دستگاه سورتر پلاستیک
* تجهیزات اتوماسیون تزریق
* دستگاه آسیاب پلاستیک
* ربات های کمکی خطوط تزریق
* دستگاه مواد کش پلاستیک
* دستگاه بازیافت پلاستیک و گرانول تزریق
* دوزینگ تزریق
* قالب های تزریق

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.