بهزی

جست‌وجو

انواع دستگاه های تزریق پلاستیک

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع دستگاه های تزریق پلاستیک

در ادامه می‌رسیم به انواع دستگاه های تزریق پلاستیک که آنها را شرح می‌دهیم.
دستگاه های گوناگونی برای انجام پروسه تزریق پلاستیک وجود دارند که وابسته به نوع عملکرد و کاراییشان می توانند متفاوت باشند و متناسب با تولیدات شما دسته بندی شوند. همچنین این تولیدات و محصولات اغلب به تجهیزاتی نیازمند هستند که به راحتی تولید کنندگان کمک می کند.
دستگاه های تزریق پلاستیک در مدل ها و انواع مختلفی نسبت به کاراییشان دسته بندی می شوند که بهتر است قبل از خرید، اطلاعاتی در رابطه با نوع عملکرد آنها داشته باشیم تا به راحتی خریدی مطمئن انجام دهیم.
دستگاه تزریق پلاستیک می تواند تمامی محصولاتی که مواد اولیه آنها پلاستیک می باشد را به بهترین شکل و با درصد خطای بسیار کمی تولید کند. حال در ادامه مطالب دو نوع از دستگاه های تزریق پلاستیک را به شما عزیزان معرفی می کنیم تا درک بهتری از دستگاه های تزریق پلاستیک داشته باشید.

دستگاه تزریق پلاستیک عمودی

اغلب مدل های عمودی دستگاه تزریق پلاستیک در اندازه های کوچک طراحی میشوند. این نوع از دستگاه ها معمولا برای نظارت به یک نیروی انسانی نیاز دارند. عمده حجم تزریقی این نوع از دستگاه ها بین ۲۰ تا ۱۰۰ گرم میباشد و بیشترین کاربرد آنها برای تولید قطعات الکتریکی مانند پریز برق میباشد.
این نوع دستگاه های تزریق پلاستیک ظاهری عمودی دارند و روند کار کردشان هم نیز به همین صورت می باشد. استفاده از نیروی کار فیزیکی در این دستگاه ها الزامی می باشد.

دستگاه تزریق افقی

این نوع از دستگاه های تزریق پلاستیک شکل ظاهری افقی دارند و در بسیاری از تولیدات پلاستیک قابل استفاده نیز می باشند. استفاده از اینگونه از دستگاه ها بسیار آسان می باشد و مشکلی در روند تولیدی ایجاد نمی کنند. شما می توانید این نوع دستگاه ها با هر تناژی که مد نظر دارید سفارش دهید و از تولید و فروش قطعات پلاستیکی خود در آمد نسبتا بالایی کسب کنید.
دستگاه های تزریق افقی مانند دستگاه های عمودی در تناژ های مختلفی تولید میشوند که اندازه دستگاه را بر طبق اندازه قطعه تولیدی تعیین میکنند. به طور مثال دستگاه تزریق مناسب برای تولید سبد میوه دستگاهی بین تناژ 320 الی 400 تن میباشد.

انواع مختلف دستگاه های تزریق پلاستیک از نظر سیستم

* هیدرولیکی
* الکتریکی (یا برقی)
* هیبریدی

دستگاه تزریق هیدرولیکی

دستگاه های تزریق برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در بازار حضور یافتند. اما در دهه ۸۰ میلادی به تدریج با ورود دستگاه های تزریق برقی به بازار کم کم نقش دستگاه های تزریق هیدرولیکی کم رنگتر شد.
اما با این تفاسیر باز هم دستگاه های هیدرولیکی همچنان میتوانند بهترین انتخاب برای تولید قطعات پلاستیکی باشند. در این نوع از دستگاه های تزریق ، دو نیمه قالب ، توسط جک های هیدرولیکی درفشار بالا بسته شده و قفل میشوند و از طریق همین فشار، گرانول های پلاستیک به حالت مذاب درمی آیند.

دستگاه های تزریق برقی

این نوع از دستگاه های تزریق امروزه کاربرد های گسترده ای دارد و توانسته است جای دستگاه های هیدرولیکی را بگیرد.
فرایند تولید قطعات پلاستیکی در دستگاه های تزریق برقی توسط موتور های پر سرعت تعبیه شده در آن ها به صورت دیجیتالی کنترل می شود. دقت دستگاه های تزریق برقی بالاست و تکرار پذیری سریعی دارند و از این جهت بسیار پر طرفدار هستند.
جالب است بدانید دستگاه های تزریق پلاستیک برقی مصرف انرژی پایین تری نسبت به دستگاه های هیدرولیکی قدیمی دارند و از این نظر در فرایند تولید می توانند مقرون به صرفه و اقتصادی باشند.
در بالا بیان شد که کنترل تولید در این دستگاه ها به صورت دیجیتال انجام می شود و دیگر نیازی به کنترل های دستی نیست. در نتیجه هزینه های تولید به صورت قابل توجهی کاهش می یابد.
در دستگاه تزریق تمام برقی هیچ گونه ماده ی روغنی به کار نرفته است در نتیجه می توانند بهترین دستگاه برای تولید وسایل و قطعات بهداشتی باشند. از دستگاه تزریق برقی برای تولید قطعات بسیار بزرگ تا بسیار کوچک می توان استفاده نمود.

دستگاه تزریق پلاستیک هیبریدی

یکی دیگر از انواع دستگاه تزریق موجود در بازار نوع هیبریدی آن است. این دستگاه در واقع ترکیبی از دستگاه برقی و هیدرولیکی است و توانسته است جایگاه خوبی در بازار پیدا نموده و مورد استقبال ویژه ی بسیاری از کارآفرینان این عرصه قرار بگیرد.
این دستگاه ها مصرف انرژی پایینی دارند، دقت بسیار بالایی دارند و تکرار پذیریشان بسیار بالاست. از طرفی صدای پایین دستگاه های هیبریدی سبب شده تا بازده ی این دستگاه ها در مقایسه با دستگاه های برقی بسیار بالاتر باشد

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.