بهزی

جست‌وجو

کاربرد سنگ‌های ساختمانی

زمان مطالعه 1 دقیقه

کاربرد سنگ‌های ساختمانی

هر کدام از انواع سنگ ساختمانی، با توجه به جنس و ویژگی‌های خود، برای کاربردهای خاصی مناسب هستند. به طور کلی، از سنگ‌های ساختمانی برای موارد زیر استفاده می‌شود:

دیوارها و سازه‌های داخلی ساختمان

از پوشش سنگ برای زیباسازی دیوارهای داخلی ساختمان نیز استفاده می‌شود. با این کار، علاوه بر بالا بردن مقاومت سازه، می‌توانید جلوه و نقش منحصر به فردی را به دیوارهای داخلی اتاق‌های مهم خانه اعطا کنید.
از سنگ‌های مختلف، می‌توانید در پوشش دیوارهای سرویس بهداشتی، سالن‌های غذاخوری، ادارات و… استفاده کنید.
بهتر است سنگی را انتخاب نمایید که در برابر رطوبت و مواد شوینده، مقاومت بالایی داشته باشد؛ چرا که برای نظافت منزل، لازم است هر چند وقت یکبار، دیوار‌ها را با مواد شوینده و آب بشویید.

نمای ساختمان

حتما تا به حال ساختمان‌هایی که با نمای سنگی مزین شده‌اند را دیده‌اید. چنانچه از سنگ مناسب برای نمای ساختمان استفاده شود، علاوه بر زیباسازی بیشتر نما، مقاومت آن در برابر ضربه و عوامل طبیعی نیز افزایش می‌یابد.
سنگی که برای نمای ساختمان انتخاب می‌کنید باید در برابر تابش نور خورشید، رطوبت، باران‌های اسیدی، دمای بسیار زیاد یا بسیار کم و آلودگی هوا مقاوم باشد و دچار افت کیفیت و مقاومت نشود.
دقت کنید که هر سنگی که برای نما در شرایط آب و هوایی خاصی مناسب است، لزوما برای پیاده‌سازی در شرایط آب و هوایی دیگر مناسب نیست. بهتر است در زمان خرید، مقاومت سنگ را در برابر شرایط آب و هوایی منطقه خود بررسی نمایید.

کف سازی

کف پله‌ها و کف ساختمان، همواره در معرض فرسایش است چرا که علاوه بر تحمل بار اثاثیه، می‌بایست رفت و آمد افراد مختلف را تحمل کند. استفاده از سنگی که دارای مقاومت بسیار بالا است، می‌تواند عمر بالای پله و کف ساختمان شما را تضمین نماید. همچنین، بهتر است سنگی را انتخاب نمایید که دارای تخلخل کم بوده و در برابر شستشو با آب و مواد شوینده، مقاومت بالایی داشته باشد. بهترین نوع سنگ برای کف، سنگ‌هایی نظیر کوارتز یا گنیس می‌باشند.

زیبا‌سازی فضا

یکی دیگر از کاربردهای سنگ‌های ساختمانی، زیبا‌سازی فضا است. به طور کلی، از انواع سنگ‌های مختلف می‌توان برای زیبا‌سازی ساختمان‌هایی با سبک کلاسیک، مینرال، مدرن و… استفاده نمود. می‌توانید فضای مختلف ساختمان مانند شومینه، قاب درب یا پنجره، ستون‌ها و… را با سنگ‌های دکوراتیو و تزئینی بیارایید.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.