بهزی

جست‌وجو

۶ نکته مهم آرایش صورت گرد

زمان مطالعه 1 دقیقه

۶ نکته مهم آرایش صورت گرد

۱- آرایش صورت گرد از پایه:

طبق توصیه یک آرایشگر هندی به نام ونسا اکلز (Vanessa Eckels) شما باید ابتدایی ترین توجه خود را برای آرایش صورت گرد به ابرو ها معطوف کنید. خانم هایی که صورت گرد دارند باید با کمک مداد مخصوص ابرو، روی حالت طبیعی آن هاشور بزنند و آن را پررنگ تر کنند. فقط توجه داشته باشید که ابرو هایتان را گرد نکنید یا آن ها را به حالت کمانی در نیاورید. سعی کنید ابرو هایتان حالت کشیده و قوس دار داشته باشند.

۲- جلب توجه ها به یک بخش از صورت:

آیا از خط چشم آبی خوش تان می آید ؟ می خواهید چشم هایتان بیشتر دیده شوند؟ می خواهید تمرکز روی لب هایتان باشد؟ این ها تفاوتی ندارند. آرایش صورت گرد نیازمند جلب توجه روی یک نقطه است تا از تمرکز بر کلیت چهره تان پرهیز شود و به این صورت زیباتر به نظر برسید. این کار در واقع به متعادل کردن چهره تان کمک ویژه ای می کند.

می توانید با یک سایه یا یک خط چشم با رنگ خاص کار آرایش صورت گرد را ادامه دهید. همچنین امتحان کردن مژه مصنوعی هم پیشنهاد می شود. یا اینکه کاری کنید که لب هایتان برجسته و پررنگ تر دیده شوند. می توانید لنز بگذارید یا کاری کنید که رنگ رژ لبتان رنگ پوست تان را جذاب تر کند. مثل استفاده از رژ های رنگ صورتی. همه این موارد سلیقه ای هستند اما در آرایش صورت گرد اهمیت دارند.

۳- خط چشم گربه ای:

خط چشم گربه ای از انواع خط چشم دنباله دار است که زیباترین نوع خط چشم برای آرایش چشم صورت گرد است. مخصوصا اگر آن را پهن بکشید و تا جایی که امکان دارد نوک خط آن را به سمت بالا و نزدیک ابرو ها ببرید. این کار از گردی صورت تان تا حد بالایی کم می کند و تکمیل کننده آرایش است. حتما خط چشم پایینی را هم بکشید. سعی کنید آن را هم در نزدیکی گوشه بیرونی چشم پهن کنید تا چشم هایتان در آرایش صورت گرد تان بیشتر به چشم آید.

۴- پرهیز از آرایش غلیظ:

آرایش روزانه صورت گرد نه به میزان زیاد جالب می شود و نه اقلام آرایشی زیاد و متنوعی را لازم دارد. یعنی شما تنها به چند قلم ابزار آرایشی عادی نیاز دارید و بس. کرم پودر ، برنزر، سایه، خط چشم و رژ لب تنها مواردی هستند که نیاز دارید تا با کمک آنها چهره ای جذاب برای خود خلق کنید.

می توانید رنگ های لازم و مناسب از هر رژ لب را انتخاب کنید که انتخاب شان وسواسی نمی آورد. اصولا رنگ های تیره و روشن بسته به رنگ پوست تان تعیین می شوند. پوست های روشن رنگ های نزدیک به روشن و برعکس. می توانید از برنزر برای وسط پیشانی، در طرفین بینی و امتداد فک تان استفاده کنید. به این صورت آرایش صورت گرد تان بی نقص خواهد شد.

۵- کانتور و هایلایت:

کانتور صورت گرد یکی از بهترین ترفند ها برای زیبا تر شدن صورت گرد است. این به شما اجازه می دهد تا بخش های خاص صورت تان را تیره تر کرده و بخش های لازم را روشن تر نمایید. کشیدن خط تیره روی گونه، پیشانی، بینی صورت های گرد لازم و ضروری است. مثلا اگر بینی بزرگی داشته باشید، این کار به شما در کوچکتر کردن آن کمک خواهد کرد. هر شیپ صورت، به کانتورینگ نیاز دارد.

۶- انتخاب رنگ رژ لب و رژگونه مناسب:

مهم نیست که کدام رنگ رژ لب را برای آرایش صورت گرد تان انتخاب می کنید. فقط باید به یک نکته توجه داشته باشید. برای انتخاب رنگ رژلب بهتر در این شرایط باید توجه داشته باشید که اگر رژ لب با سایه روشن انتخاب کردید، باید کمی روی آن برق لب بزنید تا توجه به سمت لب هایتان جلب شود. همچنین برای انتخاب رژگونه مناسب می توانید به نوع پوست خود توجه کنید. رنگ قرمز تیره باعث می شه توجه بیننده به سمت پایین صورت جلب شود و صورت تان که پر و گرد است به طور طبیعی لاغر و باریک به نظر خواهد رسید. به این واسطه آرایش صورت گرد بی نقصی خواهید داشت.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.