بهزی

جست‌وجو

تفاوت نمای مدرن و نمای کلاسیک

زمان مطالعه 1 دقیقه

تفاوت نمای مدرن و نمای کلاسیک

تفاوت نمای مدرن و کلاسیک یک مسئله بسیار مهم در طراحی نمای یک ساختمان است که هر معمار و طراح برای طراحی و ساخت نمای ساختمان باید آن را بداند، نمای مدرن یا نمای کلاسیک به علت وجود تمایز در معماری مدرن و کلاسیک از یکدیگر متمایز هستند، نه تنها از نظر سبک و فرم، بلکه مواد مورد نیاز برای اجرای طراحی آنها با یکدیگر متفاوت است. تفاوت نمای کلاسیک و نمای مدرن کم و جزئی نیست و بسیار قابل بررسی است.به عنوان مثال، ساختمان‌های کلاسیک به موادی نیاز دارند که به راحتی در دسترس باشند، مانند آجر و الوار، در حالی که ساختمان‌های مدرن شامل موادی هستند که صنعتی‌تر هستند، مانند شیشه و فولاد

تفاوت اصلی نمای کلاسیک و نمای مدرن چیست؟


نمای مدرن و نمای کلاسیک در زمان پیدایش بسیار متفاوت بودند و تفاوت های بسیاری در هر دو نما دیده می شود، شاید جالب باشد بدانید که نمای مدرن با تغییر و بروز شدن باعث به وجود آمدن نمای کلاسیک شد، نمای مدرن بیشتر برای سازگاری با زندگی مدرن و پیشرفته افراد برای استفاده بهتر و بیشتر از فضا گزینه بسیار مهمی می باشد، تقارنی که در نمای کلاسیک دیده می شود، یکی از مهمترین تفاوت ها عدم وجود تقارن در نماهای مدرن می باشد که به ندرت در نمای مدرن وجود دارد به همین دلیل در نمای مدرن خطوط افقی و عمودی بسیاری دیده می شود که در عین سادگی نظرات را به خود جلب میکنند، اما در نمای کلاسیک یکی وجود تقارن یکی از مهمترین شاخصه های نمای کلاسیک می باشد.

نمای مدرن چیست؟

تفاوت اصلی نمای مدرن را می توان با طراحی خلاقانه و جسورانه شناخت و همیشه می توان انتظار شگفتی هایی را در آن داشت طراحی مدرن در معماری در دهه های اولیه قرن بیستم آغاز شد. برخلاف سبک کلاسیک با طراحی پیچیده، طراحان سعی می کنند راه هایی را برای دسترسی بیشتر به معماری بیابند.

مزایای نمای مدرن ساختمان

یکی از اصلی ترین ویژگی ها و مزایای این سبک نما تنوع بالا در مصالح مورد استفاده است زیرا در طراحی نمای مدرن میتوان از چوب، سنگ، شیشه، سیمان، کامپوزیت و ... استفاده کرد بدون اینکه از قاعده و قوانین خاص پیروی کرد شاید همین موضوع که نمای مدرن تا حدی قانونمند نیست باعث ایده پردازی و کانسپت های خاص و متفاوت تری باشد.

نمای کلاسیک چیست؟

یکی از مهمترین تفاوت های نمای کلاسیک یا رومی ساختمان، برگرفته از معماری کلاسیک رومی و یونانی. سبک های معماری که پس از رنسانس در اروپا متولد شدند را می توان معماری کلاسیک در نظر گرفت.

نماهای کلاسیک در سراسر جهان دیده می شود و از آن ایده گرفته می شود و طرفداران خود را دارد.تقارن یکی از اصول جدانشدنی طراحی نما کلاسیک است و این نوع سیستم ها اصالت دارند.نمای کلاسیک حس عظمت را برای ساکنین و افرادی که از بیرون تماشا می کنند، به ارمغان می آورد، همانطور که می بینید کشورهایی مانند ایالات متحده ساختمان های اداری خود را به سبک کلاسیک می سازند

تفاوت هزینه نمای مدرن و کلاسیک

همانطور که پیش تر گفتیم هزینه های طراحی نمای مدرن و کلاسیک به موارد مختلفی مانند نوع مصالح، میزان جزئیات، متراژ، منطقه، نوع طراحی و ... بستگی دارد. شاید در ذهن ما این باشد که نمای کلاسیک به علت اینکه جزئیات بیشتری دارد در نتیجه قیمت آن هم بیشتر است اما این چنین نیست ممکن است در یک نمای کلاسیک از مصالح و متریال ارزان تر استفاده شود و در یک نمای مدرن از مصالح با کیفیت و گران استفاده شود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.