بهزی

جست‌وجو

مبلمان باغی

زمان مطالعه 1 دقیقه

مبلمان باغی

💠مبلمان باغی یا مبلمان فضای باز، یکی از اولین محصولاتی است که برای تجهیز باغ و یا ویلای خود به آن نیاز پیدا می‌کنید. از آنجا که مبلمان باغی در فضای باز قرار گرفته و در معرض آفتاب و باران خواهد بود، می‌بایست از جنس مناسب و کیفیت بالایی برخوردار باشد تا باران و آفتاب آن را از بین نبرد.

🔴انواع مبلمان باغی

💠مبلمان فضای باز به ۵ دسته تقسیم می‌شود که عبارتند از: 🔸مبلمان باغی فلزی 🔸مبلمان باغی پلیمری 🔸مبلمان باغی حصیری 🔸میز و صندلی آلومینیومی 🔸میز و صندلی چوبی 💠هر یک از این دسته‌بندی‌ها برای شرایط مختلف آب و هوایی مناسب است. برای مثال در مناطق شرجی که بارندگی زیاد است، مبلمان فلزی مناسب نیست و به جای آن باید از مبلمان آلومینیومی، پلیمری و یا حتی حصیری استفاده کنید. اما در مناطق تقریبا خشک که بارندگی کمی دارند، مبلمان فلزی (مبلمان آهنی) می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

مبلمان باغی چه خصوصیاتی دارد؟

مبلمان باغی با دوام و مقاوم در محیط باز یکی از بهترین ویژگی‌هایی که یک مبلمان باغی باید برخوردار باشد، این است که برای استفاده در فضای باز در تمام طول سال کاربرد داشته باشد. این بدان معنی است که مبلمان یا بعضا میز و صندلی باغ یا نیمکت چوبی شما باید حتی در شرایط آب و هوایی سخت خارج از محیط داخلی نیز مقاومت کند. یک مبلمان باغی ایده‌آل باید در فصل زمستان در باران و باد مقاومت کافی داشته باشد. علاوه‌ براین دقت به تابش متداوم نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش نیز بسیار مهم بوده و بهتر است مبلمان مورد نظر شما نیز در این مورد مقاوم باشد. به این ترتیب خواهد بود که در فصل تابستان مبلمان باغی شما بدون نگرانی زیبایی و ظاهر اولیه خود را حفظ می‌کند.

مبلمان باغی با عملکردی ایده‌آل یکی دیگر از مزایایی که باید هنگام انتخاب مبلمان باغی به آن اهمیت داده شود، کارایی آن است. بهتر است مبلمانی را برگزینید که تهویه کافی را حتی زمانی که فرد روی آنها استراحت می‌کند، ارائه دهد. همچنین دیزاین و چیدمان آن راحت باشد تا بتوانید به راحتی از بالشت‌های مخصوص مبلمان برای زیبایی و همینطور راحتی هرچه بیشتر استفاده کنید. از سوی دیگر می‌توانید مبلمان تاشو که مختص فضاهایی با ابعاد کم است را انتخاب نمایید. از دیگر عملکردهایی که می‌توان در نظر داشت قابلیت انبار کردن وسایل اضافه در بدنه اصلی مبلمان بوده که در صورت سفارش و نیاز قابل اجرا خواهد بود. مبلمان باغی با قابلیت جابجایی و حمل آسان مبلمان باغی که بادوام بوده، اما به اندازه کافی سبک وزن هستند و جابجایی آنها در باغ را آسان می‌کند، قطعا انتخاب عاقلانه‌ای خواهد بود. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تاآن را به هر کجا که بخواهید، منتقل کنید. علاوه‌بر آن، بیشتر آنها جمع و جور بوده و بعضا قابلیت تاشوندگی دارند. این بدان معنی است که آنها فضای زیادی را اشغال نخواهند کرد، به خصوص زمانی که جمع شوند. این قابلیت امکان جابجایی آنها را چندین برابر آسان‌تر خواهد کرد. اما برخی مواقع نیز این مبلمان در مکانی مورد نظر به صورت ثابت قرار خواهند گرفت. این مورد بیشتر در آلاچیق چوبی یا پرگولا چوبی دیده می‌شود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.