بهزی

جست‌وجو

نکات مهم در مورد پمپ ‌های تصفیه آب استخر

زمان مطالعه 1 دقیقه

نکات مهم در مورد پمپ ‌های تصفیه آب استخر

پمپ تصفیه آب استخر چیست؟

پمپ تصفیه آب استخر، وظیفه گردش آب در استخر را بر عهده دارند. یکی از مهم‌ترین مسائل هنگام خرید پمپ استخر توجه به مواد بدنه آن است. برخی از آن‌ها از چدن ساخته شده‌اند و برخی دیگر دارای بدنه پلاستیکی و پلیمری هستند. همانطور که می‌دانید وقتی فلز در معرض آب قرار می‌گیرد، دچار خوردگی می‌شود. بنابراین، پمپ فیلترهای پلاستیکی و پلیمری بسیار مناسب‌تر است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پمپ تصفیه آب استخر، عملکرد کم صدا، نوع بدنه یا پوسته پمپ است. پمپ‌های استخر معمولاً به صورت یکپارچه تولید و عرضه می‌شوند. برای انتخاب پمپ تصفیه آب مناسب برای هر استخر، فاصله موتورخانه تا کاسه استخر و همچنین افت فشار تجهیزات مانند کندانسور، صافی، مبدل حرارتی، اتصال همراه با حجم کاسه استخر و درمان مناسب با نوع استفاده از استخر، در محیط داخلی یا خارجی مورد توجه قرار گرفت.
اتصال قسمت مکش پمپ تصفیه

تخلیه اصلی در پایین‌ترین نقطه استخر واقع شده و کف استخر به سمت آن نقطه شیب دارد. بیشتر آلاینده‌های ته حوضچه از این محل تخلیه شده و توسط پمپ مکیده می‌شوند.
اتصال اسکیمر یا سرریز

کفگیرها و سرریزها وظیفه جمع آوری آب‌های سطحی استخر را بر عهده دارند که حاوی مقادیر قابل توجهی از آلاینده‌های شناور مانند چربی، برگ‌ها و سایر آلاینده‌هایی هستند که ته‌نشین نمی‌شوند.

اجزای پمپ تصفیه آب استخر

موتور

موتور استخر یک وسیله الکتریکی است که با ولتاژ ۱۱۰ یا ۲۲۰ و سرعت چرخش ۳۴۵۰ دور در دقیقه کار می‌کند. موتور پمپ تصفیه آب استخر به منظور خنک شدن و داشتن درجه حرارت متوسط هوا را با محیط خارج مبادله می‌کند. بنابراین، باید در مکانی نصب شود که اولاً در اطراف آن هوا وجود دارد و دوم آب استخر به آن نفوذ نمی‌کند.

پیشران

پیشران به انتهای محور موتور فیلتر متصل است. هنگامی که سیستم محرک می‌چرخد، آب از طریق دریچه‌ای که در پایین موتور با استفاده از لوله‌ها به فیلتر هدایت می‌شود. سوراخ‌های کوچکی در پیشرانه وجود دارد که بسیار حساس هستند.

موگر

بخش بعدی موگر است. در واقع تفاوت پمپ تصفیه آب استخر با سایر پمپ‌ها در این ابزار است. در واقع آب استخر پس از عبور از کفگیر وارد محفظه سبدی به نام موگیر می‌شود که در آن ذرات معلق و گرد و غبار ۱ تا ۲ میلی‌متری گرفته می‌شود. داخل کندانسور، سبدی وجود دارد که باید حداقل دو بار در هفته مورد بازرسی قرار گیرد. سبد یک ابزار حیاتی برای عملکرد بهتر پمپ است. عدم وجود آن حتی می‌تواند به عملکرد صحیح سیستم محرک آسیب جدی برساند.

نکاتی در مورد نصب پمپ تصفیه اب استخر

به عنوان یک قاعده کلی، پمپ تصفیه باید حداقل ۱۵ سانتی‎متر بالاتر از کف موتور باشد (برای جلوگیری از آسیب به فیلتر شستشوی معکوس، فیلتر شنی یا آب سطحی کف موتور به موتور الکتریکی پمپ) و همچنین روی سطحی سفت و تراز شده، بدون لرزش.

نکته مهم: پمپ‌های تصفیه آب استخر را در نزدیکی پایه فیلتر تصفیه نصب نکنید، زیرا وقتی فیلتر را برای تعمیر و تمیزکردن موتور الکتریکی باز می‌کنید، پمپ تصفیه آب استخر در معرض آب و آسیب قرار می‌گیرد. هنگام نصب، به فضای بین فیلتر و پمپ استخر توجه کنید. سعی کنید تا حد امکان از خم شدن و اتصال با زاویه ۹۰ درجه خودداری کنید. اگر پمپ تصفیه آب استخر در مکانی نصب شده است که لازم است نویز ناشی از ارتعاشات پمپ را محدود کنید، بهتر است در سراسر فونداسیون پمپ از پد چوب پنبه‌ای یا ویبراتور لاستیکی صنعتی استفاده کنید

انواع پمپ‌ها از نظر سرعت

پمپ‌های تک سرعته

پمپ‌های تک سرعت به دلیل هزینه کمتر پرکاربردترین نوع پمپ استخر هستند.

پمپ‌های دو سرعته

پمپ‌های دو سرعته به شما این قدرت را می‌دهند که در صورت نیاز سرعت را افزایش دهید و دو گزینه برای سرعت ارائه دهید. وقتی پمپ به فعالیت زیادی احتیاج ندارد، از سرعت کمتری استفاده کنید که بسیار کم مصرف است و نسبت به پمپ‌های تک سرعته انرژی کمتری مصرف می‌کند.

پمپ‌های سرعت متغیر

پمپ‌های سرعت متغیر به دلیل قیمت بالا کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. اما آن‌ها می‌توانند انتخاب بسیار خوبی باشند، این نوع پمپ‌ها این قدرت را به شما می‌دهند. به طور مداوم سرعت پروانه‌های پمپ را با توجه به وضعیت استخر خود تعیین کنید.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.