بهزی

انواع صافکاری خودرو

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع صافکاری خودرو

صافکاری با رنگ یا بدون رنگ

مواقعی که بر اثر تصادفات رانندگی به خودرو ما آسیب شدیدی وارد شود، از این روش برای صافکاری ماشین استفاده می‌گردد. که در آن هم با توجه به شدت آسیب وارده و همچنین مهارت صافکار، قطعات ماشین تعمیر و یا بازسازی می‌شوند. در صافکاری بدون رنگ، به رنگ خودرو و همچنین سطح خودرو هیچ آسیبی وارد نمی‌شود چون در بیشتر اوقات قطعات خودرو باز نمی‌شوند و چون صافکاری، بی‌رنگ می‌باشد تعویض قطعات خودرو نیز وجود نخواهد داشت و در نهایت تمامی اینها باعث حفظ قیمت خودرو و جلوگیری از افت قیمت آن می‌گردد.
صافکاری با‌رنگ زمانی صورت می‌گیرد که شدت و مقدار آسیب وارده به خودرو خیلی زیاد بوده در این صورت بعد از صافکاری قطعات خودرو، باید رنگ نیز صورت گیرد. ابزارهای مورد استفاده در صافکاری خودرو بارنگ، اغلب سخت‌ و زمخت‌ می‌باشند.

صافکاری به ‌وسیله‌ی مکش

در این روش از دستگاه­های وکیوم استفاده می‌گردد که به وسیله‌ی نیروی خلا محل آسیب دیده تعمیر می‌شود. همچنین این روش جزئی از صافکاری بی‌رنگ محسوب می‌شود.

صافکاری به وسیله‌ی لیزر

در این روش مبحث علوم اپتیک وارد عمل می‌شود و قسمت خارجی بدنه ماشین با استفاده از لیزر به حالت اولیه خود برمی‌گردد.

صافکاری به وسیله‌ی میله(pdr)

این روش که جزئی از صافکاری بی‌رنگ می‌باشد، با کمک میله‌های pdr انجام گرفته و از اولین روش‌های صافکاری محسوب می‌شود و بیشتر در مواقعی که میزان آسیب‌های وارده به خودرو کم بوده به‌ وسیله‌ی میله‌‌ای مستحکمِ pdr که جنسی از فولاد دارد، انجام میگیرد. در این روش از میله‌های pdr به عنوان اهرم استفاده می‌گردد که با وارد نمودن نیرویی به قسمت دسته میله پی‌‌دی‌آر و سپس انتقال نیرو توسط سر میله به بخش تکیه‌گاه ، فرورفتگی‌ها و ناهمواری‌های خودرو ازبین میرود.

صافکاری به‌وسیله‌ی چسب حرارتی

در این روش نسبتاً جدید، با تزریق چسب مخصوصی بر روی محل آسیب‌دیده و سپس با وارد آوردن فشار و نیرو به قسمت تورفتگی شروع به تعمیر آن قسمت می‌نمایند.

صافکاری به‌وسیله‌ی دستگاه مغناطیسی

یکی از مزیت‌های این روش این است که در اکثر اوقات، برای تعمیر قسمت آسیب‌دیده از هیچ ضربه­ای استفاده نمی‌شود و فقط با تولید میدان مغناطیسی، قسمت آسیب‌دیده درگیر و سپس تعمیر میگردد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.