بهزی

جست‌وجو

فونداسیون سوله چیست؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

فونداسیون سوله چیست؟

🔹🔸قسمت زیرین کف سوله که نقش انتقال بار وارده به زمین را ایفا می کند فونداسیون سوله نام دارد. این قسمت با زمین تماس مستقیم دارد و سنگینی وزن سازه به آن تحمیل می شود. به همین دلیل فونداسیون یکی از ارکان اصلی در سوله سازی می باشد.

🔻🔺پیش نیاز ساخت فونداسیون سوله

🔹🔸فونداسیون قبل از ساخت سوله انجام می شود. پیش از عملیات ساخت فونداسیون باید ناهمواری های زمین سوله برطرف شده و زمین برای ساخت یک سوله سنگین وزن مهیا شود.اگر سوله در زمین نامناسب و ناهموار ساخته شود علاوه بر صرف زمان و هزینه بالا از کیفیت و مقاومت نهایی سازه نیز کاسته می شود.

🔻🔺آرماتوربندی در فونداسیون سوله صنعتی

🔹🔸در فونداسیون سوله نیز مانند فونداسیون ساختمان از ترکیب بتن و میلگرد استفاده می شود.آرماتور باعث مقاومت بیشتر در فونداسیون می شود. آرماتورها با فاصله های مناسب در طول و عرض در کنار یکدیگر قرار می گیرند. اگر فواصل بین آرماتورها مناسب نباشند منجر به فرو ریختن بتن و در نتیجه خرابی فونداسیون سوله می شوند.

🔹🔸دلیل استفاده از میلگرد و بتن در ساخت فونداسیون این است که بتن خاصیت مقاومت فشاری زیادی دارد، اما در برابر فشار نیروهای کششی آسیب پذیر بوده و شکسته می شود. 🔹🔸میلگرد دقیقا نقطه مقابل بتن است و در برابر فشار نیروهای کششی بسیار مقاوم است. به همین خاطر در فونداسیون از ترکیب بتن و میلگرد استفاده می شود. تا پی ساختمان مقاومت بالایی به دست آورند.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.