بهزی

جست‌وجو

بیمه بدنه ایران چیست؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

بیمه بدنه ایران چیست؟
بیمه بدنه ایران، نوعی از بیمه غیراجباری است که معمولاً برای صاحبان وسایل نقلیه بعد از بیمه شخص ثالث که پوشش بیمه‌ای الزامی است، شهرت خاصی دارد. مطابق آیین‌نامه، بیمه بدنه اتومبیل (آییننامه شماره 53؛ مصوب 9 اسفند 84) در حالت پایه برخی خسارات را پوشش می‌دهد. همچنین می‌توان با خرید پوشش‌های اضافی برای بیمه بدنه، ریسک حوادث ناخواسته دیگری را که ممکن است پیش آید، پوشش داد. ضمناً طبق قانون جبران برخی خسارات توسط این بیمه نامه غیرممکن است.جالب است بدانید بیمه بدنه تنها برای خودروها قابل خریداری نیستند! طبق قانون و بنا بر اساس آن‌چه در واقعیت رخ می‌دهد(!) بیمه نامه بدنه نه تنها برای خودرو بلکه برای هواپیما، کشتی، کِشنده و … نیز خریداری می‌شود.

پوشش حادثه در بیمه بدنه

پوشش حادثه در واقع خسارت های ناشی از تصادف دو خودرو، برخورد خودرو با هر نوع جسم دیگر(ثابت و متحرک)،برخورد جسم دیگر با خودروی بیمه شده، خطرانحراف، واژگونی و سقوط را شامل می‌شود.

پوشش آتش‌سوزی در بیمه بدنه

پوشش آتس سوزی از خطرات اصلی بیمه بدنه است. این پوشش شامل خسارات ناشی از آتش سوزی، صاعقه و انفجار می‌باشد. در واقع اگر خودروی بیمه شده در اثر این حوادث دچارحریق شود خسارت آن از محل بیمه نامه پرداخت می‌شود.

پوشش سرقت در بیمه بدنه ایران

این پوشش برای جبران خسارات زیر در نظر گرفته شده است: 1️⃣خودرو و وسایل اضافی آن به طور کامل سرقت شده و کشف نشود. 2️⃣پس از سرقت خودرو کشف گردد اما لوازم آن سرقت شده یا خسارت دیده باشد.

پوشش های تکمیلی بیمه بدنه:

1️⃣سرقت درجا برای قطعات و لوازم خودرو 2️⃣شکست شیشه 3️⃣خسارت بر اثر بلایای طبیعی 4️⃣دریافت غرامت برای ایم تعمیرات 5️⃣خسارات ناشی ازمواد شیمیایی
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.