بهزی

انواع پدال های خودرو

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع پدال های خودرو

پدال‌های خودرو یکی از مهم‌ترین اجزا برای آغاز رانندگی هستند و تنها یک مشکل کوچک در آنها می‌تواند منجر به خطرات جدی برای خودرو و راننده شود. برای مثال گیر کردن پدال ترمز، گاز یا کلاچ از ترسناک‌ترین اتفاقات هنگام رانندگی است که نداشتن اطلاعات کافی درباره آنها احتمالا اتفاقات بدی را به همراه دارد.

پدال خودرو چیست؟

پدال‌ها، اهرام‌هایی در خودرو هستند که با کمک نیرویی حاصل از فشار پای راننده به حرکت در می‌آیند. خودروهای دنده‌ای سه پدال گاز، ترمز و کلاچ دارند که در خودروهای اتومات حذف شده است.

❇️ پدال گاز ❇️

پدال گاز به دریچه ساسات متصل است. میزان هوای ورودی به موتور خودرو در این دریچه تنظیم می‌شود. برای مثال هنگامی که پدال گاز را فشار می‌دهید، دریچه ساسات باز می‌شود و به دنبال آن هوای ورودی به موتور خودرو نیز بیشتر می‌شود. پس از ورود هوای زیاد به موتور، مصرف سوخت بالا رفته و سرعت خودرو نیز افزایش پیدا می‌کند. گاهی اوقات ممکن است این پدال به درستی کار نکند و عملکرد خودرو با اختلال مواجه شود که در این صورت باید دید مشکل کجاست.

❇️پدال ترمز خودرو❇️

فشار دادن پدال ترمز اولین مرحله از حرکت ایستادن خودرو است. در حقیقت پدال ترمز با کمترین فشار عمل می‌کند و با وارد کردن نیروی بیشتر، کنترل بهتری روی خودرو ایجاد می‌شود. اما گاهی این پدال به درستی عمل نمی‌کند که می‌تواند خطرات بسیاری را در پی داشته باشد.

❇️پدال کلاچ خودرو❇️

وظیفه پدال کلاج، قطع و وصل کردن نیرو به کار می‌رود. این پدال میان موتور خودرو و جعبه دنده ارتباط برقرار می‌کند. یکی از اشتباهات رایج رانندگی و نگهداری از خودرو استراحت دادن پا روی کلاچ یا تکیه دادن پا روی کلاچ است. بهتر است برای استراحت دادن پا از مکان‌های استراحتی که در خودروها برای پا وجود دارد استفاده کنید، همچنین به تنظیم صندلی خودرو نیز توجه کنید چون گاهی تنظیم نبودن صندلی می‌تواند عادت قرار دادن پا روی کلاچ را شکل دهد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.